عباس شوقی در گفتگو با هنرنیوز :

حضور شش بازیگر شناخته شده در تله فیلم «سکوت» / «ساختار و داستان ضعیف» دلیل عمده کاهش کیفیت در آثار شبکه خانگی

30 آذر 1394 ساعت 10:50

مدیرتولید و برنامه ریز تله فیلم «سکوت» از اتمام این فیلم خبر داد و گفت: حضور شش بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون، حکایت از سطح کیفی این فیلم دارد.


عباس شوقی ، مدیرتولید ، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان تله فیلم «سکوت» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز از پایان این تله فیلم خبر داد و در مورد این فیلم که پنجمین ساخته «رضا حسین آبادی» در کسوت کارگردانی محسوب می شود افزود: تله فیلم «سکوت» روایتگر دختری است که از خارج کشور به زادگاه خود شهر آباده سفرمی کند تا به دیدن پدربزرگ خود برود ولی در آنجا با ماجراهایی روبرو می شود که ....

وی با بیان اینکه ما برای این فیلم حدود 15 روز پیش تولید داشتیم و تصویر برداری آن نیز با رفت و آمد به آباده شیراز حدود 25 روز به طول انجامید. در مورد ساخت این فیلم در آباده شیراز یادآور شد: ما به این دلیل به شیراز رفتیم که جوان خوش ذوق و علاقه مندی به نام «امید سبیلی» به عنوان سرمایه گذار پا پیش گذاشت تا از جوانان آنجا برای بازی و پشت صحنه استفاده کند و حتی قرار شد تا نمایندگان مجلس ، شهرداری و ارگانهای دیگر این  شهر نیز با عوامل فیلم همکاری کنند که متاسفانه نه تنها این دوستان همکاری نکردند بلکه سه میلیون تومان هم از گروه گرفتند تا یک نفر را به عنوان تهیه کننده معرفی کنند تا فیلم بتواند پروانه ساخت بگیرید!

عباس شوقی با بیان اینکه این فیلم در ژانر وحشت تولید شده است در مورد سختی کارهایی که در خارج از تهران ساخته می شود اظهار داشت: معمولا هر کاری سختی های خودش را دارد اما معمولا کارهایی که در شهرستان تولید می شوند هزینه اقامت و ایاب و ذهاب عوامل تولید از مواردی است که سبب افزایش بار تولید می شود و همین موضوع، قدری سرمایه گذار را به لحاظ اقتصادی اذیت می کند.


این سینماگر و مدیر جلوه های ویژه سینمای ایران ادامه داد: به دلیل اینکه این کار بدون مشکل تولید شد لذا سرمایه گذار راغب گردید تا کار بعدی را در شمال کشور با همین گروه آغاز کند.

وی گفت: تله فیلم «سکوت» بعد از مونتاژ نهایی و بر اساس مدیریت رسانه های خانگی برای پخش وارد این شبکه خواهد شد.

عباس شوقی در پاسخ به این سوال که معمولا فیلم های شبکه خانگی از سطح کیفی خوبی برخوردار نیستند و شما به عنوان عوامل فیلم چقدر تلاش کردید تا این فیلم نزدیک به استاندارد تولید شود گفت: شاید یکی از دلایلی که هم اکنون باعث می شود فیلم های شبکه خانگی از کیفیت بالایی برخوردار نباشند «ساختار و داستان ضعیف» اینگونه فیلم ها است. لذا این فیلم تلاش کرده تا همه سرگروه ها را از عوامل با تجربه سینما انتخاب کند تا فیلم از نظر فنی، دچار آسیب نشود. این درحالی است که حضور شش بازیگر با سابقه در این فیلم ثابت می کند «فیلمنامه» و «عوامل تولید» آنقدر قوی و معتبر بودند که آنان راضی به حضور در چنین فیلمی شدند.

وی با اشاره تینا آخوندتبار به عنوان یکی از بازیگران اصلی این فیلم تصریح کرد: با وجودی که خانم آخوندتبار در کست اولیه این فیلم حضور داشت. اما متاسفانه ایشان بعد از سه روز تصویربرداری، بدون هیچ دلیلی؛ فیلم را ترک کردند و رفتند!! و ما مجبور شدیم تمام پلان های ایشان را با یک بازیگر دیگر بگیریم که این کار سبب افزایش بار سنگین مالی بر پروژه گردید. ضمن اینکه تکرار صحنه ها نیز برای عوامل ،عذاب آور بود.


به گفته عباس شوقی برخی از عوامل تولید تله فیلم « سکوت» از این قرارند:

نویسنده و کارگردان: رضا حسین آبادی، سرمایه گذار: امید سبیلی، تصویربردار: سعید واثق ، مدیر تولید ، برنامه ریز، دستیار اول کارگردان ، عکس و مدیرجلوه های ویژه : عباس شوقی ، صدابردار: مهدی رحیم زاده، گریم: ناهید اعلامی، مدیرتدارکات امیر میرزایی میلاد زهیری بازیگران: محمود عزیزی ، بهار محمد پور ، بهزاد خداویسی ، حسین سلیمانی ،مهدی فقیه ، سعید ه عرب ، امید سبیلی ، فاطمه سعادت ، فائزه شادمهر


کد خبر: 86379

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcco1q4.2bqem8laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com