مافیای قدرت پردیس‌های سینمایی شکسته می‌شود؟

29 شهريور 1395 ساعت 11:32



به نظر می‌رسد با اجرای طرح شناور قیمت بلیت مافیای قدرت پردیس‌های سینمایی شکسته و مدیران و صاحبان پردیس‌های سینمایی که اکثراً در عرصه تهیه یا پخش افراد صاحب نفوذ هستند دیگر نمی توانند به یکباره قیمت بلیت سینما را افزایش دهند.

به گزارش هنرنیوز، به دور از هیاهوی رسانه ای اگر نگاهی گذرا به وضعیت سینماهای کشور بیاندازیم خواهیم دید به یکباره و بدون اطلاع قبلی تصمیم گرفته می شود فیلم «فروشنده» در پردیس های سینمایی با قیمت ۱۲ و ۱۵ هزار تومان بلیت فیلم به فروش برسد. بدون هماهنگی یکی از پردیس های سینمایی بلیت برای ساعت ۷ صبح به فروش می رساند. این هرج و مرجی درباره نمایش فیلم را باید ریشه یابی کرد.

ابتدای سال قیمت بلیت های سینما با نرخ حدود۲۰ درصد افزایش برای مخاطب قابل درک و طبیعی بود اما به یکباره تغییر قیمت برای یک فیلم سینمایی دور از ذهن بود. اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش هم در رسیدن قیمت بلیت به مبلغ ۱۰ هزار تومان تاثیر چندانی نداشت. باز هم پردیس های سینمایی به کار خود ادامه دادند و پردیس ملت و زندگی همچنان با قیمت بالای ۱۰ هزارتومان فیلم رابه نمایش می گذاشتند. این حرکت پردیس های سینمایی نشان از یک حرکت هماهنگ و شاید بتوان گفت مافیایی دارد که به یکباره تصمیم به افزایش قیمت و در نهایت با درخواست سازندگان اثر هم راضی به کاهش قیمت آن نشده و با رصد هر روزه شورای صنفی و اعتراض رسانه به افزایش نابهنگام قیمت بالاخره مجبور به ارایه بلیت به قیمت واقعی می شوند.

این حرکت نشان از آن دارد که پردیس های سینمایی هرگاه بخواهند قیمت بلیت را افزایش بدهند توان این کار را دارند و می توانند برای شورای صنفی نمایش هم تعیین تکلیف کنند. برای جلوگیری از این ناهماهنگی ها به نظر می رسد طرح شناور قیمت بلیت که پیش از این توسط سید ضیاء هاشمی یکی از اعضای شورای صنفی نمایش در گفت و گو با خبرگزاری فارس مطرح کرد می تواند موثر باشد. این که پردیس های سینمایی تنها در یک زمان مشخص قیمت بلیت فیلم ها را تا یک سقف (۱۲ و ۱۵ هزار تومان) راافزایش دهند و بعد از گذراندن آن زمان مشخص (۲ یا ۳ هفته) قیمت پردیس کاهش یابد تا مخاطبانی که علاقمند هستند فیلم را در پردیس ها به تماشا بنشینند هم از این فرصت استفاده کرده و باقیمت پایین تری از سالن های مدرن کشور بهره ببرند. با این کار مخاطب در کل سالن های تهران پخش خواهد شد و سالن های سینمایی که دارای یک یا دو سالن هم هستند منتفع خواهند شد. زیرا بلیت سالن های ممتاز یا درجه یک تغییری نداشته و مخاطبان براساس توانمندی مالی خود می توانند فیلم جدید سینما را در سالن های ممتاز و درجه یک در روزهای اول اکران دنبال کنند. البته باید این مهم را در نظر گرفت که اگر این طرح اجرایی و عملیاتی شود کار شورای صنفی نمایش سخت خواهد شد زیرا باید بر عملکرد تک تک پردیس های سینمایی نظارت کافی داشته و با در نظر گرفتن جریمه های سنگین برای تخلف و تخطی از مصوبات شورای صنفی پردیس ها را مجاب به اجرای مصوبات کند.

به نظر می رسد با اجرای طرح شناور بلیت مافیای قدرت در پردیس های سینمایی شکسته خواهد شدو مدیران و صاحبان این پردیس ها که اکثراً در عرصه تهیه کنندگی یا پخش کنندگی افراد سرشناس و صاحب نفوذ هستند دیگر نمی توانند به یکباره و بدون توجه به مصوبات شورای صنفی نمایش قیمت بلیت را افزایش دهند.


کد خبر: 92859

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcco4qo.2bqip8laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com