امیرحسین شریفی در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:

دعوت فیلم «آوازهای سرزمین من» به هفت جشنواره معتبر جهانی

8 ارديبهشت 1394 ساعت 12:03

تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» گفت: تاکنون هفت جشنواره معتبر بین المللی خواستار حضور این فیلم در جشنواره‌ های خود شدند.


امیرحسین شریفی تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد حضور این فیلم در هفدهمین جشنواره بین المللی مسکو گفت: خوشبختانه این فیلم از میان ۳۲ کشور جهان که ۱۷۴ فیلم خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند توانست عنوان بهترین فیلم این جشنواره را تصاحب کند

وی افزود: این فیلم همچنان توانست نشان صلح و دوستی مسکو و تندیس سرباز مقاومت را برای تهیه کننده و دیپلم افتخار را نیز برای کارگردان به ارمغان بیاورد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در پاسخ به این سوال که آیا در مسکو برای اکران این فیلم در کشورهای دیگر صحبتی نشد با تایید این مطلب اضافه کرد: اتفاقا گفتگوهای خوبی در این زمینه با بنده انجام شد که مشغول برنامه ریزی هستیم ضمن اینکه نمایندگان ۷ جشنواره معتبر جهانی از این فیلم برای حضور در جشنواره‌های خود دعوت به عمل آوردند.

امیر حسین شریفی با بیان اینکه فیلم در جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو با زبان عربی، دوبله روسی و با زیر نویس انگلیسی پخش شد ادامه داد: با وجودی که نزدیک به ۱۲۰۰ نفر هنرمند از ۳۲ کشور مختلف در جشنواره مسکو حضور داشتند اما نظر همه این سینماگران نسبت به فیلم آوازهای سرزمین من بسیار مساعد بود این درحالی است که دبیر جشنواره مسکو در اختتامیه از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی کشورمان خواست که از این فیلم حمایت کنند. همچنین دبیر جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو، به هنگام اهدای جایزه به من اعلام کرد که تهیه کننده فیلم «آوازهای سرزمین من» فقط شهروند ایران نیست بلکه شهروند همه دنیا است. چرا که وقتی کسی بدون هیچگونه ترس و هراس چنین فیلمی را بر علیه داعش می‌سازد دیگر متعلق به یک کشور نمی‌تواند باشد.



به گفته این تهیه کننده سینمای ایران در این جشنواره، دکتر سنایی سفیر ایران در مسکو و همچنین رایزن فرهنگی ایران و تعدادی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در مورد اکران این فیلم در ایران اظهار داشت: در حال برنامه ریزی برای اکران این فیلم هستیم لذا امیدواریم بتوانیم اکران خوبی را برای این فیلم برنامه ریزی کنیم تا این فیلم که اولین فیلم سینمایی در مورد داعش در دنیا محسوب می‌شود به خوبی از سوی تماشاگران ایرانی دیده شود. ضمن اینکه فیلم برای اکران داخلی با توجه به اینکه زبان آن عربی است در حال دوبله به فارسی می‌باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه این فیلم از سوی هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر انتخاب نشد یاد آور شد: معتقدم فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» تنها متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به همه دنیا است چرا که به یک موضوع و معضل جهانی مثل داعش می‌پردازد.




تهیه کننده فیلم سینمایی «هور در آتش» در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای حضور در بخش بین الملل فیلم فجر را نداشتید گفت: اگر چه من هیچ تقاضایی برای حضور این فیلم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را نداشتم. اما گویا با نظر مساعد آقای ایوبی این فیلم در این جشنواره نمایش داده خواهد شد.

وی همچنین خبر داد تولید یک فیلم سینمایی را برای جشنواره فیلم فجر در دستور کار خواهد داشت و به همین منظور، اینک در حال بررسی دو فیلمنامه سینمایی است.


کد خبر: 80457

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcd5o0j.yt0zk6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com