باید ها و نباید های جشنواره فیلم فجر با علیرضا سربخش:

باید جشنواره رنگ و بوی اسلامی و ملی داشته باشد/ نیازمند سیاست مداران غیرت مند نسبت به ارزشها هستیم

13 دی 1394 ساعت 10:35

معتقدم جشنواره فیلم فجر باید رنگ و بوی اسلامی و ملی داشته باشد و همسو با باورها و ارزشهای اسلامی کشورمان حرکت کند نه اینکه بلندگویی برای خارج نشینان باشد.


علیرضا سربخش منتقد و کار‌شناس مسائل فرهنگی و سینمایی کشورمان در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: معتقدم سینما بویژه جشنواره فیلم فجر می بایست رنگ و بوی اسلامی و ملی داشته باشد و همسو با باورها و ارزشهای اسلامی کشورمان حرکت کند نه اینکه بلندگویی برای سخنان خارج نشینان باشد و ارسال کننده پیام های خوشایند برای آن ور آبی ها محسوب شود. این درحالی است که فیلمسازان ایرانی باید عُلقه های داخلی خودشان را بروز دهند و این عُلُقه ها نمی بایست از چارچوب مذهب، سنت های ایرانی و بومی ما فاصله داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند سیاست مداران غیرت مند نسبت به ارزشها هستیم افزود: باید سیاست مداران سینمایی ما نسبت به ارزشهای دینی ، ملی و دفاع مقدس غیرتمند باشند و این غیرت را با شجاعت نشان دهند آنگاه بعد از مدتی خواهند دید که هنرمندان نیز با آنان همسو خواهند شد. این یک رابطه دو طرفه است و تاثیر متقابل خواهد داشت.

سربخش اضافه کرد: اگر مدیران سینمایی کشور، غیرت و همت لازم را نسبت به ارزشها نداشته باشند بی شک، هنرمندان هم؛ قید و بند چندانی به این مساله نخواهند داشت در صورتی که سیاستگذاران فرهنگی و هنرمندان بر همدیگر تاثیر متقابل دارند.

این منتقد مسائل فرهنگی و سینمایی تاکید کرد: باید دولتمردان ما بدانند که آنان «سیاست گذار» نیستند بلکه سیاست گذاری حق « ولی فقیه» است و دولتمردان فقط مجری این سیاست گذارها هستند نه اینکه دولت ها مُبدع سیاست خاص باشند و اگر ما در برخی از مواقع شاهدیم که هنرمندان و سینماگران با سیاست های بعضی از دولت ها همراه نیستند به این دلیل است که دولت ها هر کدام دوست دارند سیاست های خودشان را در کشور جاری کنند! در حالی که نباید اینگونه باشد و متاسفانه این مشکلی است که همیشه دامنگیر مسائل فرهنگی کشور ما بوده است که امیدواریم بلاخره این معضل هم بزودی حل و فصل گردد.


کد خبر: 86686

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcd990j.yt09j6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com