محسن علی اکبری از«بایدها و نبایدهای» جشنواره فیلم فجر می گوید:

شنیده ها حاکی از فیلم های تلخ و به دور از فرهنگ ایرانی است / توجه بیشتر جشنواره به فیلم های ارزشی و محتوایی

5 بهمن 1394 ساعت 10:28

تهیه کننده فیلم سینمایی« استرداد» می گوید: شنیده ها حاکی از حضور فیلم هایی با مضامین تلخ و به دور از فرهنگ ایرانی در جشنواره فیلم فجر امسال است که امیدواریم صحت نداشته باشد.


محسن علی اکبری تهیه کننده با سابقه سینمای ایران که تاکنون فیلم های ارزشی و دفاع مقدسی زیادی را در کارنامه هنری خود دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد «بایدها» و «نبایدهای» جشنواره فیلم فجر گفت : با توجه به اینکه پایان هر سال هنری و سینمایی کشور، مصادف با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری «جشنواره فیلم فجر» در کشور هستیم انتظار این است که با گذشت بیش از سه دهه از عمر این جشنواره ، شاهد تولید فیلم های ارزشی ، محتوایی و فیلم هایی که به نوعی بر حل مشکلات شهروندان بویژه جوانان و نوجوانان تمرکز دارند، باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در برخی از دوره ها ادامه داد: متاسفانه بعضی از آثار سینمایی در سالهای گذشته ، دچار مشکلات متعددی همچون سیاه نمایی بودند و معمولا ما شاهد تولید آثاری به دور از خواسته اصلی مخاطب سینما یعنی «مردم» بودیم و این نگرانی وجود دارد که اگر همین رویه در پیش گرفته شود ما شاهد قهر همین مخاطب اندک با سینما باشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی« یاسین» و «بلمی به سوی ساحل» تصریح کرد: به عنوان یک خدمتگزار و سینماگری که بیش از چند دهه در سینمای ایران فعال هستم به برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر و همچنین به مدیریت کلان سینما پیشنهاد می کنم توجه بیشتری به فیلم های ارزشی و محتوایی داشته باشند.

محسن علی اکبری تاکید کرد: آن طوری که شنیده می شود امسال اکثر فیلم های برگزیده هیات انتخاب یا مضمونی تلخ دارند یا از جنس مردم و فرهنگ ایرانی نیستند و بیشتر کپی برداری از سینمای غرب آن هم مربوط به سینمای دهه های گذشته سینمای غرب است، اگر این شنیده ها درست باشد. بی شک ؛ نمی تواند اتفاقات خوبی برای جشنواره فیلم فجر به شمار آید.

این تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران تصریح کرد: امیدواریم این شنیده ها صحت نداشته باشد و مردم ایران شاهد آثار ارزشی و با محتوای بهتر و در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی باشند به طوری که بتوانند جوایزی را نیز از جشنواره فیلم فجر دریافت کنند.


کد خبر: 87946

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcd9n0j.yt05o6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com