سالور: اکران فیلم های خارجی کمکی به سینمای ایران نمی کند

28 دی 1401 ساعت 15:16


ساسان سالور تهیه کننده سینما در پی اعلام اکران فیلم های خارجی گفت: بنده معتقدم اکران فیلم های خارجی کمکی به سینمای نیمه جان ایران نمی کند؛ اکران فیلم های خارجی در شرایط فعلی سینما جز ضرر و زیان هیچ سوددهی و دستاوردی برای سینما نخواهد داشت و مدیران سینمایی باید از انجام این کار چشم پوشی کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بدرود بغداد» و «سه کام حبس» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز افزود: متأسفانه مشکل ما این است که اساساً مسئولان سینمایی و وزارت ارشاد می خواهند چرخ را از اول اختراع کنند! اکران فیلم های خارجی در سینمای ایران مقوله ای امتحان پس داده است و تجربه ثابت کرده مردم هیچ میل و اشتیاقی برای تماشای این آثار ندارند.

وی ادامه داد: وقتی نزدیک به ۳۰۰ فیلم پشت اکران معطل مانده اند و هنوز یک اکران نیم بند درست در سینمای کشور نداریم چرا باید به فکر اکران فیلم خارجی باشیم که جز ضرر و زیان هیچ دستاوردی ندارد و قرار است بخشی از ناوگان نحیف سینمای کشور را تحت اشغال خود درآورد؟

سالور در همین راستا تصریح کرد: حتماً رانت هایی در کار است که برخی افراد تصمیم گرفته اند این کار را انجام دهند اما آن ها باید بدانند اکران فیلم های خارجی هیچ کمکی به رونق سینمای ایران نمی کند و مردم به راحتی می توانند این آثار را دانلود کنند و فیلم های به روز را بدون سانسور از منازل خود ببینند و قطعاً برای تماشای این فیلم ها به سینما نخواهند رفت.

این سینماگر با بیان اینکه به فکر فیلم های ایرانی پشت در اکران باشید متذکر شد: کاری که مسئولان سینمایی می توانستند و انجام ندادند این بود که به جای انبوه تولیدات ارگانی بودجه آن فیلم ها را به عنوان سوبسید به تهیه کنندگان می دادند و به اکران کمک می کردند! بدیهی است اگر سینما با همین روند بخواهد ادامه دهد سال آینده باید فاتحه سینما را خواند و همه فیلم های داخلی متضرر شده و معضل بیکاری در سینما بیش از پیش افزایش پیدا می کند.
تهیه و تنظیم : عباس خزاعی نیا


کد خبر: 99025

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcen78o.jh8owi9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com