کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ» بعد از 12 سال از فیلمش می گوید:

12 سال از دیدن فیلم با مردم محروم بودم / مشکل همیشگی سینمای ایران دعواهای سیاسی است

10 آذر 1394 ساعت 9:52

محسن امیریوسفی معتقد است فیلم خواب تلخ که 12 سال قبل تولید شده فیلمی است که باید در زمان خودش اکران می شده است اما به دلیل گرفتار شدن در نگاه سلیقه ای مدیران وقت ، اکران آن بیش از یک دهه به تعویق افتاده است.


به گزارش هنرنیوز؛محسن امیریوسفی معتقد است فیلم خواب تلخ که 12 سال قبل تولید شده فیلمی است که باید در زمان خودش اکران می شده است اما به دلیل گرفتار شدن در نگاه سلیقه ای مدیران وقت ، اکران آن بیش از یک دهه به تعویق افتاده است.

خواب تلخ گرفتار نگاه سلیقه ای مدیران سینمایی شد

کارگردان فیلم سینمایی« خواب تلخ» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد فیلمش می گوید: «خواب تلخ» فیلمی است که 12 سال قبل ساخته شده است و می بایست در زمان خودش نمایش داده می شد ولی متاسفانه گرفتار نگاه سلیقه ای مدیران آن زمان و مدیران دوره های بعدی شده است. من به شوخی همیشه می گویم که برای دیده نشدن این فیلم در سه دولت متمادی اتفاقات بدی برای این فیلم رخ داد اما خیلی خوشحالم که بعد از 12 سال این فیلم اکران شده است.

وی در مورد تغییرات زودهنگام مدیران فرهنگی در کشور افزود: معتقدم تغییرات زودهنگام مدیران باعث می شود که مدیران نتوانند برنامه ریزی و سیاست مطلوبی برای زیر مجموعه خودشان طرح ریزی کنند اما از سوی دیگر معتقدم باید صحبت های مدیران ارشد را که دست به تغییر مدیران پایین تر می زنند را هم شنید تا بتوان قضاوت درستی داشت.

کارگردان فیلم سینمایی« آشغال های دوست داشتنی » با اشاره به حجت الله ایوبی یاد آور شد: باید به رئیس سازمان سینمایی این اجازه داده شود تا با تیمی که راحت تر است کار کند. به نظرم باید بیشتر به خروجی فکر کنیم که آیا اتفاقات خوبی برای سینمای ایران با این تغییرات می افتد یا نه و آنگاه آن را نقد کرد.

مشکل همیشگی سینمای ایران دعواهای سیاسی است

کارگردان فیلم سینمایی «آتشکار» با اشاره به مشکل سینمای ایران تصریح کرد: مشکل همیشگی سینمای ایران دعواهای سیاسی است. معمولا گروهی که خارج از سینما هستند دادو فریاد به پا می کنند و گروهی که در داخل هستند می بایست کارها را به درستی انجام بدهند که نمی دهند. مهم تعامل و اتفاق مثبت است که باید در سینمای ایران رخ بدهد که نمی دهد. معتقدم باید مدیرانی که در حوزه مدیریت سینما فعال هستند اتفاقاتی را رقم بزنند که وقتی از سینمای ایران رفتند همه از آن دوران به نیکی یاد کنند. به عنوان مثال دوران آقای انوار و بهشتی از آن دورانی است که همیشه سینماگران از آن به خوبی یاد می کنند هر چند که نقدهایی نسبت به همین دوران وجود دارد.

سینمای ایران بهترین قضاوت کننده مدیران سینمایی است

این کارگردان سینمای ایران افزود: معتقدم مدیرانی که در راس کار هستند باید در طول مدت مدیریت خود به گونه ای کار کنند که بهترین تاثیر مثبت را بر سینمای ایران داشته باشند چرا که تاریخ سینمای ایران ؛ بهترین قضاوت کننده نسیت به مدیران سینمایی خواهد بود. 

چرا دوران خوب سینمای ایران دیگر تکرار نشدند؟

محسن امیریوسفی از دوران سیف الله داد به عنوان یک دوره خوب دیگر سینمای ایران یاد کرد و گفت: دوره مرحوم سیف الله داد در دهه هفتاد هم، دوره خیلی خوبی بود و ای کاش در دهه هشتاد هم این فرصت برای سینمای ایران پیش می آمد تا دوره خوبی می داشتیم که نشد. اما امیدوارم در دهه نود ( در همین ماه های آتی ) شاهد اتفاقات خوب هم برای سینمای ایران و هم برای مدیریت سینمای ایران باشیم و تلاش ها فقط  صرف زیر ساخت ها و بحث های دیگر نشود و بخشی از آن به دیده شدن همه مدل های فیلم ها اختصاص یابد چرا که این امر در نهایت به نفع سینمای ایران خواهد بود.

موضوع فیلم کهنه نشده است

وی در مورد اکران فیلم خواب تلخ در خارج از کشور یاد آور شد: این فیلم تاکنون نمایش هایی در خارج از کشور مثل سوئیس ، فرانسه ، آلمان ، امریکا ، انگلیس و یونان داشته است که واکنش مخاطبین خارجی همچون مخاطبین داخلی که این فیلم را در اکران های خصوصی در داخل کشور دیدند یک جور بوده است! خوشبختانه طنز فیلم برای مخاطبین داخلی و خارجی به شدت جذاب بوده و تماشاگران ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند. این درحالی است که موضوع فیلم کهنه نشده است و فیلمی که در حال حاضر اکران می شود همان نسخه کامل فیلم با کیفیت خیلی خوب است.

12 سال از حس دیدن فیلم با مردم محروم بودم

کارگردان فیلم سینمایی« خواب تلخ» ادامه داد: معتقدم حس دیدن فیلم با تماشاگر ایرانی، حس خاصی است و من 12 سال از این حس محروم بودم. هر چند که طی این سالها؛ اکران های خصوصی در تهران و در جشنواره فیلم فجر و اصفهان داشتیم که در همین این اکران های محدود، اتفاقات خوبی برای فیلم افتاده است که امیدواریم شاهد همین روند در اکران عمومی هم باشیم.


کد خبر: 85642

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcewp8v.jh8nei9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com