در گفتگو با هنرنیوز ؛

بهزاد رفیعی : افزایش هزینه در دو پاره شدن جشنواره فیلم کودک/ گلایه از برخورد سال گذشته مسئولین جشنواره

7 شهريور 1394 ساعت 10:33

یک کارگردان حوزه کودک و نوجوان ضمن مخالفت با دو پاره شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان از برخوردهای مسئولین این جشنواره در سال گذشته گلایه کرد و گفت: با وجودی که فیلم من در بخش مسابقه این جشنواره کاندید شده بود اما این دوستان نه تنها من را به این جشنواره دعوت نکردند! بلکه با لحن بسیار سرد من را به این و آن پاس کاری می کردند.


بهزاد رفیعی کارگردان فیلم های کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تازه ترین اثر سینمایی خود به نام «سکوت رعنا» که سال گذشته در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان کاندید و در جشنواره فیلم رشد یکی از بهترین فیلم های این جشنواره گردید از راهیابی این فیلم به دو جشنواره جهانی خبر داد و گفت: فیلم «سکوت رعنا» در دو جشنواره شارجه و هلند انتخاب شده است که جشنواره فیلم شارجه در ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فیلم «سکوت رعنا» علاوه بر اینکه در جشنواره سال گذشته فیلم رشد، جزو سه فیلم بر‌تر این جشنواره معرفی شد، به عنوان فیلم منتخب محیط زیست نیز شناخته شده است ادامه داد: این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم بازار برلین بوده و در «جشنواره بین‌المللی کودک کیندرکینو آلمان» که یکی از جشنواره های متعبر بین الملل کودکان محسوب می‌شود توانست جوایز بهترین فیلم این جشنواره را تصاحب کند.




بهزاد رفیعی در مورد دو پاره شدن جشنواره فیلم کودک اصفهان تصریح کرد: دوستان مدعی هستند به این دلیل که برخی از فیلم های کودک در اصفهان برای گروه نوجوانان ساخته می شود لذا برخی از کودکان حاضر در این جشنواره با این فیلم ها ارتباط برقرار نمی کنند و به همین منظور می خواهند تجربه تازه ای را در این مورد کسب کنند. اما من باز هم معتقدم اگر این دو جشنواره در قالب «جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان» برگزار شود خیلی بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنوار در دو مقطع مستلزم هزینه های اضافی است تاکید کرد: وقتی که یک جشنواره را به لحاظ هزینه و کیفیت نمی توانیم به درستی برگزار کنیم. پس چرا باید این جشنواره را در دو بخش که نیازمند بودجه بیشتر ی است برگزار شود؟! ای کاش به جای این هزینه های اضافی ، بودجه آن را در اختیار فیلمسازان جوانی بگذارند که مشتاقانه منتظر یک فرصت هستند.

دستیار کارگردان و مسئول انتخاب بازیگران فیلم‌های مجید مجیدی همچون فیلم‌های «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد (ص)» در عین حال با اشاره به برگزاری سال گذشته جشنواره فیلم کودک اصفهان نسبت به مسئولین این جشنواره ابراز گلایه کرد و یاد آور شد: با وجودی که سال گذشته در جشنواره فیلم کودک اصفهان فیلم من به نام «سکوت رعنا» - با نام قبلی«مهمان» - پذیرفته شده بود و تا قبل از برگزاری این جشنواره بارها با من تماس می گرفتند و مشخصات فیلم را می پرسیدند اما به محض اینکه اطلاعات فیلم را کسب کردند و با توجه به اینکه فقط یک روز به شروع جشنواره مانده بود اما هنوز من را به جشنواره دعوت نکرده بودند! و هنگامی که به آنان زنگ می زدم که هم وضعیت فیلمم را بپرسم و هم در مورد حضورم در جشنواره سوال کنم متاسفانه برخورد مسئولین جشنواره بسیار سرد ، زننده و بی احترامانه بود.


 

بهزاد رفیعی با بیان اینکه گویا این دوستان فقط فیلم من را می خواستند و به هیچ عنوان از من برای این جشنواره دعوت نکردند اظهار داشت: معمولا در همه جشنواره ها، هنگامی که فیلمی در بخش مسابقه پذیرفته می شود از فیلمساز هم برای حضور در جشنواره دعوت می کنند اما گویا جشنواره اصفهان قصد سنت شکنی داشت! و من را به این و آن پاس کاری می کردند.این درحالی است که فیلم «سکوت رعنا» در این جشنواره کاندیدا هم شده بود.

دستیار کارگردان و برنامه ریز فیلم‌های سیروس حسن‌پور همچون فیلم‌های «تصمیم کبری» و «چوپان دروغگو» تاکید کرد: من نه تشنه ی رفتن به جشنواره کودک اصفهان و نه عاشق هتل رفتن هستم. اما از این بی احترامی ها و نامهربانی ها بسیار دلگیر شدم اما امیدوارم امسال، مسئولین جشنواره فیلم کودک اصفهان؛ رفتارهای زشت خود را نسبت به فیلمسازان اصلاح کنند.

 گفتگو از : مجید معافی


کد خبر: 82538

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcfctdc.w6d0magiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com