حمید زرگرنژاد در گفتگو با هنرنیوز:

امیدواریم «پایان خدمت» دچار حاشیه و مافیای پخش نشود

25 تير 1394 ساعت 17:21

کارگردان فیلم سینمایی «پایان خدمت» از اکران عمومی این فیلم بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد .


حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی« پایان خدمت» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران عمومی این فیلم گفت: بنا به اعلام آقای تسلیمی، مدیر موسسه «امید فیلم» که پخش فیلم سینمایی «پایان خدمت» را برعهده گرفته است این فیلم قرار است بعد از ماه مبارک رمضان راهی اکران عمومی شود.

وی در مورد تفاوت نسخه اکران شده نسبت به نسخه ای که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد افزود: قدری از فیلم - به اندازه چند دقیقه - نسبت به نسخه ای که در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد کوتاه تر شده است تا فیلم از ریتم تندتری برخوردار شود. این درحالی است که صدا فیلم نیز به سیستم صدای دالبی تبدیل شده است.

حمید زرگر نژاد با بیان اینکه تمام اقلام تبلیغی فیلم از جمله پوستر و آنونس و ... برای اکران عمومی آماده است خبر داد که هم اکنون مخاطبین می توانند با مراجعه به اینترنت ، آنونس فیلم پایان خدمت را مشاهده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از استقبال فیلم چگونه است تصریح کرد: معتقدم اگر فیلم از تبلیغات مناسبی برخوردار باشد حتما استقبال خوب مخاطبین را نیز به همراه خواهد داشت. چرا که پایان خدمت فیلمی است که هر کسی آن را ببیند بی شک پیشنهاد دیدن آن را به دیگران خواهد کرد. بنابراین، پیش بینی من این است که این فیلم با استقبال خوب تماشاگران هم در تهران و هم درشهرستان مواجهه خواهد شد.

 
                                                         
                                                        نمایی از فیلم « پایان خدمت»

کارگردان فیلم سینمایی « پایان خدمت» با اشاره به قصه این فیلم یادآور شد: قصه این فیلم در مورد سربازی است که قرار است یک دختر متهم را به پزشک قانونی تحویل بدهد اما هنگامی که با مشکلات دختر و همچنین تهدیدات خانواده دختر روبرو می شود تصمیم می گیرد دختر را فراری بدهد و سپس با همدیگر، سفر طولانی را آغاز می کنند....

این کارگردان که پیش از این در زمینه فیلم های داستانی و مستند، تجربیات زیادی را پشت سر گذاشته است در پاسخ به این سوال که سخت ترین کار یک کارگردان فیلم اولی در چه زمینه ای است؟ گفت: به نظر من، سخت ترین کار یک کارگردان فیلم اولی ، گرفتن «پروانه ساخت» است. چرا که شما به عنوان کارگردانی که قرار است فیلم اول خود را بسازید باید خودتان را به افراد حرفه ای سینما ثابت کنید. هر چند که فیلمسازان فیلم اول، حتما قبل از ورود به عرصه سینما؛ یکسری تله فیلم و سریال ساخته اند و در نتیجه با مشکلات تولید آشنا هستند اما ساخت فیلم سینمایی و اینکه شما بتوانید مردم را در سالن تاریک سینما نگه دارید، تجربه تازه ای است که هر فیلمساز فیلم اولی باید با آن دست و پنجه نرم کند. متاسفانه خیلی از فیلمسازان ما، مقوله  قرار گرفتن مخاطب در سالن تاریک سینما را فراموش می کنند. در حالی که باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند چرا که «فیلم» باید برای «مخاطب» ساخته شود و فیلم در حدو اندازه پرده بزرگ سینما باشد. لذا من فیلم «پایان خدمت» را برای اینکه دیده شود ساختم و فکر می کنم که مخاطبین هم این فیلم را بپسندند.



این کارگردان سینما با بیان اینکه مخاطبین اصلی فیلم «پایان خدمت» بیشتر جوانان خواهند بود به نامزدی این فیلم در سه بخش جشنواره فیلم فجراشاره کرد و افزود: پایان خدمت در جشنواره فیلم فجر، در سه بخش فیلمبرداری ، بازیگری و فیلمنامه کاندیدا شد که در نهایت جایزه بازیگری نقش مرد در بخش «نگاه نوع» به آقای «امیر جدیدی» تعلق گرفت و ایشان هم اکنون یکی از جوانان موفق سینمای ایران محسوب می شود که هم اینک فیلم سینمایی «رخ دیوانه» را بر روی اکران دارند.

حمید زرگر نژاد تاکید کرد: امیدواریم از اکران فیلم «پایان خدمت» حمایت شود و این فیلم از دچار شدن به مافیای پخش و همچنین از حاشیه های بی دلیلی که معمولا نصیب فیلم های اولی می شود، درامان بماند.

وی همچنین خبر داد منتظر دریافت پروانه ساخت فیلم دوم خود است و به محض دریافت پروانه ساخت ، پیش تولید و تولید آن را آغاز خواهد کرد.

لازم به ذکر است که فیلم « پایان‌خدمت» به تهیه ‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی ساخته شده است که بازیگرانی همچمون سعید راد ، امیر جدیدی ، هدی زین العابدین ، علی اوسیوند ، سعید داخ ، محمد فیلی ، رامین راستاد ، حسین سلیمانی ، فرهاد بشارتی و پیام احمدی نیا در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

برخی دیگر ازعوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده : بهروز افخمی ، مدیر تصویربرداری : علی ‌محمد قاسمی،
تدوین : مستانه مهاجر، طراح گریم : مهری شیرازی، صدابردار : امیر میرشکاری، طراح صحنه : محمد محمدی

گفتگو از: مجید معافی


کد خبر: 81927

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcguy97.ak9qx4prra.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com