حسن نجفی در گفتگو با هنرنیوز :

فیلم «عشق و جنون» یک وسترن شهری است

10 خرداد 1394 ساعت 12:53

کارگردان فیلم سینمایی« عشق و جنون» از اکران این فیلم در سینماهای سطح کشور خبر داد و گفت: «عشق و جنون» یک وسترن شهری است که دو نسل از بازیگران سینمای ایران در آن حضور دارند.


حسن نجفی کارگردان فیلم سینمایی«عشق و جنون» که به تازگی فیلمش در تعدادی از سینمای تهران و برخی از سینماهای کشور اکران شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد این فیلم افزود: تولید این فیلم مربوط به دو سال گذشته است اما به دلیلی که قدری کارهای فنی آن به طول انجامید و همچنین به دلیل اینکه من در گیر تولید فیلم «شرفناز» شده بودم. اکران این فیلم به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این فیلم در فصل بدی اکران شده است و ما چاره ای نداشتیم که به اکران آن تن بدهیم اضافه کرد: سینمای مورد علاقه من همین سینمایی است که در عشق و جنون دیده می شود. من خودم این نوع سینما را خیلی دوست دارم.«عشق و جنون» یک فیلم شهری و اجتماعی است که بسیار به وسترن شهری نزدیک است. در این فیلم ، دو نسل از بازیگران سینمای ایران از جمله آقای سعید راد که یکی از بازیگران خیلی خوب چند دهه سینمای ایران محسوب می شود بازی می کنند.




این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: موضوع فیلم «عشق و جنون» در مورد تقابل دو جریان و دو نگاه است. یعنی نسلی که ارزش های انسانی را در حریم مشروع خودش تجربه می کند و آدم هایی که دارای نگاه های بسته ای هستند و مشروع و غیر مشروع بودن آدمها را از دریچه نگاه خودشان می سنجند. آدم هایی که هم دُگم می اندیشند و هم جامعه را به سمت نابودی می کشانند.

حسن نجفی با اشاره به فیلم سینمایی « شرفناز» که هنوز اکران نشده است و با توجه به موضع گیریهای غیرمنصفانه ای که نسبت به این فیلم تاکنون شده است تصریح کرد: درصددم تا بعد از اکران فیلم سینمایی« عشق و جنون» فیلم «شرفناز» را اکران کنم. من در این فیلم، به تائید بسیاری از سینماگران ، خیلی از شاخص های استاندارد فیلمسازی را رعایت کردم. اما نمی دانم چرا تاکنون نسبت به این فیلم جوسازی غلطی شده است و حتی درصددند تا این فیلم را بایکوت کنند. آیا این موضع گیریها به خاطر حرف و نگاهی بوده که در فیلم وجود داشته است؟ یا اینکه برخی ها از اینکه من در فیلم شرفناز به مسائل افراطی گری پرداختم احساس خطر می کنند؟!

کارگردان فیلم سینمایی«آسمان هشتم» تاکید کرد: متاسفانه مافیای بسیار عجب و غریبی در سینمای ایران وجود دارد به گونه ای که هر فیلمی را که بخواهند مطرح می کنند و به هر آدمی که دوست داشته باشند جایزه می دهند و هر آدم و جریانی را هم که دوست نداشته باشند به راحتی آن را تخریب می کنند و کسی هم نیست که مقابل این مسائل به ایستد. من با پول بخش خصوصی و در شرایط سخت و لب مرز فیلم «شرفناز» را ساختم. آن هم به سوژه ای پرداختم که یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی امروز کشور است.این که «فقر اقتصادی» چه مصیب هایی را بر سر ما می آورد. اینکه نبود اشتغال ، فقر فرهنگی و تهدیدات چقدر می تواند برای جامعه ما خطر ناک باشد سوژه فیلم شرفناز است.آیا امروز این مسائل ، دغدغه مسئولین و جامعه ما نیست؟ پس چرا برخی ها می خواهند پیشاپیش و قبل از اینکه این فیلم اکران شود آن را بکوبند؟! این درحالی است که من برای ساخت این فیلم از رانت های دولتی هم استفاده نکردم و این فیلم در بخش خصوصی ساخته شده است.

وی با اشاره به فیلم جدیدش به نام « الفیدا» که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است اظهار داشت: برای نگارش فیلمنامه این فیلم ، تحقیقات مفصلی را در خارج از کشور داشتم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک، هر چه زودتر تولید این فیلم را شروع کنیم.

حسن نجفی از این فیلم به عنوان یک کار مشترک بین کشور ایران و ترکیه نام برد و یاد آور شد: این فیلم، دو کارگردان و دو تهیه کننده ایرانی و ترکیه ای خواهد داشت که تهیه کننده ایرانی آن آقای سید سعید سید زاده و کارگردان ایرانی آن هم بنده هستم .ضمن اینکه بازیگران این فیلم نیز مشترک خواهند بود.این فیلم در راستای بهتر معرفی کردن دو ملت و دو کشور ایران و ترکیه ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ بازیگری برای این فیلم انتخاب نشده است گفت: این فیلم یک فیلم اجتماعی است که قرار است تمام سکانس های آن در کشور ترکیه فیلمبرداری شود. هر چند که ممکن است بخش هایی از آن نیز در کشور سوریه ساخته شود.


کد خبر: 81143

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcgwq97.ak9qt4prra.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com