بازیگر نقش پیمان سریال کیمیا در گفتگو با هنرنیوز:

برخی ها به جای گاف گیری از سریال ، داستان را دنبال کنند / پایان سریال ، پایان جذاب و یگانه ای خواهد بود

15 دی 1394 ساعت 10:15

بازیگر نقش پیمان در سریال « کیمیا» با بیان اینکه ایجاد فضاهای قبل و بعد از انقلاب با وجود تغییرات عمده ای که در شهرها رخ داده کاردشواری است از تماشاگران خواست به دیده اغماض بنگرند و به جای گاف گرفتن از سریال، داستان کیمیا را دنبال کنند.


مهدی پاکدل بازیگر نقش پیمان در سریال « کیمیا» درگفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد سختی سریال های طولانی مدت گفت: مهمترین مشکل ساخت چنین سریال هایی برای بازیگران، تایم طولانی آن است - چون ضبط این سریال حدود دو سال طول کشید - لذا حفظ راکورد و تداوم حسی برای بازیگران و عوامل فیلم خیلی سخت بود چرا که داستان کیمیا، فراز و نشیب های زیادی داشت و بازیگر باید حواسش جمع می بود که قرار است کجای سریال ضبط شود - چون صحنه ها پشت سر هم فیلمبرداری نمی شدند – و این مسائل، مسئولیت بازیگر را قدری سنگین تر می کرد.

وی افزود: اما در عوض این نوع سریال ها، حُسن هایی هم دارد و آن اینکه سریال چند ماه، هر شب روی آنتن است و بازیگر می تواند ارتباط نزدیکتری با تماشاگر داشته باشد و مردم بازیگر را عضوی از خانواده خود می دانند و با قصه هایی که برای او در سریال اتفاق می افتد همراه می شوند و این امر باعث می شود تا بازیگرعیار خودش را در بازیگری بسنجد. من که تاکنون چنین تجربه ای نداشتم و برای من خیلی جالب بود.




بازیگر فیلم سینمایی« محمد رسول الله(ص)» ادامه داد: الان رسانه های دنیا به سمت سریال سازی رو آوردند و کشورهای همسایه ما هم در این زمینه بیکار ننشسته اند. بنابراین چه خوب است که تلویزیون ایران هم به سمت سریال سازی با تایم طولانی برود چون مردم این نوع سریال ها را هم، دوست دارند و هم ، پیگیری می کنند و چه بهتر که ما داستانهای خودمان و فرهنگ خودمان را به نمایش بگذاریم. لذا امیدوارم تلویزیون این راه را همچنان ادامه دهد.


مهدی پاکدل با بیان اینکه در سریال کیمیا حدود 80 درصد فیلمنامه کامل بود اظهار داشت: پایان فیلمنامه برای نویسنده و کارگردان مشخص بود و اینگونه نبود که پایان کار مشخص نباشد و شاهد یک فینال غیر واقعی باشیم.

وی با اشاره به غیبت های برخی از بازیگران در سریال؛ مثل حسن پورشیرازی در نقش فرخ یا رضا کیانیان در نقش مشفق گفت: غیبت این شخصیت ها به فراخور قصه بوده و اینگونه نبود که چون این بازیگران مجبور بودند در کارهای دیگری حاضر شوند، نویسنده ترفندی برای نبود آنان در قصه تعبیه کرده باشد!

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد نقدهایی که به برخی از صحنه های سریال و به اصطلاح گاف های سریال کیمیا می شود تاکید کرد: هر نظری مورد احترام است و جایگاه خاص خودش را دارد اما باید بپذیریم که یکسری از مسائل؛ اجتناب ناپذیراست. مثلا نمی شود لوکیشنی پیدا کرد که هنوز شرایط زمان شاه و یا زمان اوایل انقلاب را حفظ کرده باشد چرا که لوکیشن آن زمان ها، خیلی تغییر کردند و ما هیچ مکان دست نخورده ای برای این نوع کارها در اختیار نداریم. این درحالی است که معمولا سریال ها هم، آنقدر بودجه ندارند که بخواهند تمام فضاهای قبل از انقلاب و یا اوایل انقلاب را در دکورهای جداگانه ای بازسازی کنند. بنابراین وقتی دوربین درفضای عمومی حضور پیدا می کند تا آن زمان را فیلمبرداری کنند نمی تواند به تمام و کمال شبیه سازی کند و طبیعی است که یکسری از ظواهر جدیدی که به شهرها اضافه شدند خودنمایی می کنند و شبیه سازی کاملی رخ نخواهد داد. لذا تماشاگران باید با قدری اغماض با این نوع صحنه ها برخورد کنند.




بازیگر نقش پیمان ادامه داد: من در اکثر سکانس ها حضور داشتم و شرایط برای خلق صحنه های قبل و بعد از انقلاب به لحاظ مکانی آن هم در مکان های عمومی خیلی سخت بود. واقعا برخی از مواقع کار نشدنی است - هر چند که عوامل می بایست دقت جدی تری می کردند - اما این ها مسائلی است که قابل چشم پوشی است و می شود به جای به اصطلاح گاف گرفتن از سریال ، داستان را پیگیری کرد.


مهدی پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا پایان سریال کیمیا همچون بسیاری از دیگر سریال های ایرانی، کلیشه ای و قابل حدس زدن است گفت: اگر تاکنون تماشاگر توانسته است قسمت های پخش شده سریال را حدس بزند حتما پایان داستان کیمیا را هم حدس خواهد زد. اما خوشبختانه می بینیم که سریال کیمیا پُراز تعلیق است و تماشاگر یک جاهایی از داستان رو دست می خورد. لذا مخاطبین مطمئن باشند که پایان سریال کیمیا، پایان جذاب و یگانه ای خواهد بود.




گفتگو از : مجید معافی


کد خبر: 86940

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcgzy97.ak93t4prra.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com