مجتبی راعی در گفتگو با هنرنیوز:

کاش به منشور هنر حضرت امام پای بند بودیم / اگر در باندی بودم حتما نمدی هم داشتم!

30 دی 1394 ساعت 10:36

یک کارگردان سینما معتقد است هنگامی وضعیت کشور درست می شود که دولتمردان اعلام کنند می خواهیم از سفره اقتصادی به نفع فرهنگ کشور هزینه کنیم نه اینکه به محضی که دولتها دچار کمبود بودجه می شوند اول بودجه فرهنگی را کاهش می دهند!


مجتبی راعی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به دشواریهای ساخت فیلم گفت: متاسفانه مشکلات ساخت فیلم به قدری سخت شده که کسی جرائت نزدیک شدن به این حوزه را ندارد و دلیل اصلی آن هم نبود بودجه است. وی ادامه داد: هنگامی وضعیت کشور درست می شود که دولتمردان اعلام کنند می خواهیم از سفره اقتصادی به نفع فرهنگ کشور هزینه کنیم اما اکنون به محض اینکه دولتها دچار کمبود بودجه می شوند اول بودجه فرهنگی را کاهش می دهند! متاسفانه بخش فرهنگی انقلاب اسلامی ، همیشه شوخی بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی« عصر روز دهم» در مورد جشنواره فیلم فجر یادآور شد: مشکلات فرهنگی کشور، کلی تر از جشنواره فیلم فجر است و این جشنواره نیز زیر سایه مشکلات فرهنگی کشور نفس می کشد.

راعی تصریح کرد: گاهی اوقات وقتی اعلام می شود جامعه به لحاظ فرهنگی دچار مشکل شده است عده ای از نامحرمان در لباس انقلابی بلافاصله مقصر را سینما اعلام می کنند! واقعا اگر سینما مقصر است پس بهتر است همین تعداد سینماهایی را هم که در کشور وجود دارد تعطیل کنند تا جامعه خوب شود! شاید به زعم بعضی ها؛ جامعه در بُِعد آرمانی و الهی بسر می برد و سینما مانع این بُعد آرمانی است! و اگر بسته شود حتما حال جامعه بهتر خواهد شد!

این کارگردان سینمای ایران ، بحث باند و باند بازی را یکی از آفت های بزرگ هر کشوری اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از دلایلی که من همیشه تنها هستم و به کناری گذاشته می شوم به این دلیل است که هیچگاه در هیچ جناح و باندی نبودم . متاسفانه در این مملکت هر کسی می خواهد موفق باشد باید در یک دسته و باندی قرار داشته باشد. لذا به همین دلیل است که هر دولتی سر کار بیاید من همیشه تنها و بیکار هستم.

مجتبی راعی به شوخی گفت: اگر تاکنون در باندی حضور داشتم حتما نمدی هم گیرم می آمد! اما در نهایت خوشحالم که در هیچ باند و جناحی قرار ندارم چرا که هنرمند نباید خودش را آلوده این چنین کارهایی بکند.

وی در خاتمه به منشور هنر حضرت امام (ره) که در اوایل انقلاب منتشر شد اشاره کرد و افزود: اگر جامعه فرهنگی ما به منشور هنر حضرت امام وفادار بود الان دیگر نباید شاهد بیکاری بسیاری از هنرمندان و سینماگران می بودیم.


کد خبر: 86824

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchk6n6.23n-idftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com