ابوالقاسم طالبی در گفتگو با هنرنیوز:

جشنواره فیلم فجر متعلق به همه فرزندان انقلاب است

16 دی 1394 ساعت 10:58

کارگردان فیلم سینمایی « یتیم خانه ایران» از حضور این فیلم به شرط آماده شدن به جشنواره فیلم فجر خبر داد.


ابوالقاسم طالبی ، کارگردان فیلم سینمایی « یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در باره آخرین وضعیت این فیلم و آیا این فیلم به جشنواره فیلم فجر خواهد رسید گفت: دعا کنید که این فیلم به جشنواره برسد چرا که دهه فجر و جشنواره فیلم فجر متعلق به همه فرزندان انقلاب است و ما هم تلاش می کنیم در این جشن انقلاب حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به مسائل فنی این فیلم تصریح کرد : ممکن است این فیلم به جشنواره فیلم فجر امسال نرسد اما اگر برسد در بخش مسابقه ایران حضور نخواهد داشت و تنها در بخش خارج از مسابقه؛ نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است که فیلم«یتیم‌خانه ایران» تنها فیلم سینمایی است که پس از گذشت یک قرن از قحطی بزرگ در ایران به این مهم می پردازد این فیلم داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند.

در این فیلم علاوه بر بازیگران ایرانی از بازیگران خارجی هم استفاده شده است. علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، بهار محمد پور، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، حمید تاج دولتی، ایمان صفا، مهری آل آقا، ، محسن حسینی، اصغر حیدری، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی ایفای نقش می‌کنند.

برایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند. بخش اعظم صحنه های فیلم در دکورهای بازسازی شده در شهرک غزالی و سوله های اطراف تهران جلوی دوربین رفت.

این فیلم علاوه بر تهران در شمال کشور و در شهرهای مازندران و جنگل های گیلان هم فیلمبرداری شد.


کد خبر: 86636

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdciqqav.t1aqp2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com