مدیرخانه موسیقی بسیج در گفتگو با هنرنیوز:

تولید آلبوم «یادمان نمی رود» در حوزه دفاع مقدس / در پی شکستن انحصار موسیقی هستیم/ احیای سرودهای انقلابی و دفاع مقدس

6 مهر 1394 ساعت 8:54

سید محمد حسین میری مدیر خانه موسیقی بسیج ، احیای سرودهای انقلابی و همچنین حمایت از گروههای سرود و هویت بخشی به این گروهها و استعدادیابی برای شکستن انحصار موسیقی به اصطلاح ارزشی را یکی از اهداف مهم خانه موسیقی بسیج اعلام کرد.


سید محمد حسین میری مدیر خانه موسیقی بسیج در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی هنرنیوز در مورد خانه موسیقی بسیج گفت: اگر چه زمان زیادی از تشکیل خانه موسیقی بسیج نمی گذرد اما ما سعی کردیم در همین زمان کوتاه کارهای موثری را انجام دهیم که یکی از آنان تولید کلیپ آغوش امن در رابطه با غواصان شهید بود. یکی دیگر از کارها این بود که ما برای اولین بار در ایران سعی کردیم برای سرودهای تصویری در حوزه دفاع مقدس، با حضور خود بچه هایی که از شهرستانها آمده بودند کلیپ تولید کنیم و خدا را شکر موفق شدیم آلبوم سرود «یادمان نمی رود» را در حوزه سرودهای دفاع مقدس تولید کنیم.

وی افزود: این سرود شامل هفت کلیپ است که از ۵ استان مختلف کشور از جمله استانهای تهران ، فارس ، قم ، همدان و یزد می باشد که دو استان دو سرود در این آلبوم دارند. خوشبختانه تاکنون صدا و سیما به صورت متوالی این سرودها را پخش کرده است. ضمن اینکه این گروهها ، گروههای خود جوشی هستند که در عرصه موسیقی بوجود آمده بودند اما به دلیل اینکه به آنان بهایی داده نمی شد در حال از بین رفتن بودند که ما به سراغ آنان رفتیم و با ساخت کلیپ از روی سرودهایشان سعی کردیم انگیزه ادامه حیات این گروهها را تقویت کنیم .

مدیر خانه موسیقی بسیج ادامه داد: در تلاش هستیم آلبوم های دیگری را به مناسبت های مختلف با همین سبک و سیاق تولید کنیم.

میری تصریح کرد: یکی از کارهای مهم ما در خانه موسیقی بسیج این است از کسانی استفاده کنیم که در حوزه موسیقی خبره و پیشکسوت باشند و خوشبختانه در کارگروهها و شوراهای خانه موسیقی چنین نیروهایی حضور دارند.

وی در پاسخ به این سوال که موسیقی چقدر می تواند در انتقال مفاهیم دفاع مقدس بر مخاطب تاثیر گذار باشد یاد آور شد: یادمان باشد که موسیقی یکی از عرصه هایی بود که در وقوع انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گذار بود و هنوز به یاد داریم که موسیقی و سرودهای انقلابی در ابتدای انقلاب چقدر درجوشش مردم برای حضور در عرصه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس موثر بود. لذا یکی از کارهای مهمی که ما می خواهیم در خانه موسیقی بسیج انجام بدهیم احیای سرودهای انقلابی و گروههای سرود و همچنین هویت بخشی به آنان است. از سوی دیگر، به دنبال استعدادیابی برای شکستن انحصار موسیقی به اصطلاح ارزشی هستیم تا بچه های مستعد این حوزه را پیدا کنیم. چرا که معتقدیم هم اکنون بسیاری از کسانی هستند که در عرصه موسیقی خوانندگی می کنند اما به آنان بها داده نمی شود و ما سعی می کنیم این انحصار را بشکنیم.

مدیر خانه موسیقی بسیج در پاسخ به این سوال که وضعیت بودجه ای خانه موسیقی بسیج چگونه است و آیا جوابگوی تولیداتی که انجام می شود خواهد بود یا خیر؟ گفت: اگر بخواهیم بودجه خودمان را با جاهایی که به حوزه موسیقی می پردازند مقایسه کنیم مسلما خیلی کم و محدود است. اما ما سعی می کنیم از همین بودجه ای که در اختیار داریم استفاده بهینه داشته باشیم و کارهایی را تولید کنیم که هم آبرومند باشد و هم کیفیت کارها بالا باشد و الحمدالله شرایط در حد خودمان خوب است.

میری در مورد استفاده از اسپانسر و مشارکت دیگر ارگانها در تولید آثار خانه موسیقی بسیج یاد آور شد: ما برای تولید یکسری کارها از مشارکت دیگر نهادها هم استفاده می کنیم نمونه آن تولید کلیپ « آغوش امن » بوده که با مشارکت سفیر فیلم انجام گرفته است. ضمن اینکه در حال حاضر نیز ما یکسری پیشنهادهایی را از سوی شهرداری برای مشارکت داریم که در حال بررسی آنان هستیم. اما روند معمولی خانه موسیقی بسیج ، بهره گیری از اسپانسر و مشارکت نیست و ما سعی می کنیم خودمان به تنهایی پروژه هایمان را به سرانجام برسانیم.


کد خبر: 83225

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcji8eo.uqet8zsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com