«جشنواره فیلم عمار» جشنواره فیلم‌های خاص نیست
جواد مزدآبادی در گفتگو با هنرنیوز:
«جشنواره فیلم عمار» جشنواره فیلم‌های خاص نیست
یک کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به «جشنواره فیلم عمار» گفت: ابتدای شکل گیری این جشنواره ما فقط شاهد نمایش فیلم‌های خاص بودیم اما بتدریج فیلم‌ها با عمومیت بیشتری وارد این جشنواره شدند و خوشبختانه این امر به مردمی بودن جشنواره وجهه گسترده تری بخشید.
 
تاريخ : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد جشنواره فیلم عمار افزود: معتقدم شکل گیری جشنواره‌ای مثل عمار از اول درست و منطقی بوده است. چرا که جشنواره عمار با سیاست اینکه باید جشنواره‌ای طراحی شود تا «عموم» مردم بتوانند از فیلم‌های آن استفاده کنند شکل گرفت و این فکر، فکر خوبی بود. خوشبختانه این جشنواره به گونه‌ای برگزار می‌شود که شما در هرجایی از این مملکت باشید خواهید توانست با اکران‌های مردمی که توسط این جشنواره شکل گرفته، فیلم‌های جشنواره عمار را خواهید دید. به صراحت می‌توانم بگویم که تاکنون چنین اتفاقی شاید برای هیچ کدام ازجشنواره‌های کشور روی نداده است و این موارد از نکات برجسته جشنواره فیلم عمار محسوب می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «طاوسهای بی‌پر» اضافه کرد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم عمار، سالهای جوانی خود را طی می‌کند مثل همه جشنواره‌ها ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد اما خوشبختانه باید گفت که این جشنواره از آن دست جشنواره‌هایی است که دبیرخانه فعال و ثابتی دارد و در طول سال هم، کاملا پویا و در حال فعالیت است و همواره ارتباط تنگاتنگی با فیلمسازان دارد و دست اندرکاران جشنواره، حتی برخی از فیلم‌های این جشنواره را به خارج از کشور برای حضور در بعضی از جشنواره‌ها نیز ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد همه چیز این جشنواره در حد استاندارد و خوب است. ادامه داد: البته باید به یک نکته اشاره کرد و آن این است که ابتدای شکل گیری جشنواره عمار، نگاه خاصی بر جشنواره حاکم بود به طوری که به نظر می‌رسید این جشنواره فقط قصد دارد فیلم‌های خاصی را نمایش دهد. اما بتدریج این تفکر قدری تلطیف شد و فیلم‌ها با عمومیت بیشتری در این جشنواره به نمایش درآمدند. یکی از نکات خیلی خوب جشنواره عمار این است که امسال شنیدم دست اندرکاران این جشنواره؛ حمایت از فیلمسازان فیلم کوتاه به لحاظ تولید را در دستور کار خویش قرار دادند به طوری که یکسری فیلم برای جشنواره تولید شده است و اینگونه نبوده که دست اندر کاران جشنواره بنشینند تا یکسری فیلمساز، فیلم به جشنواره ارسال کنند لذا این گونه جشنواره‌ها که برای جشنواره دست به تولید می‌زنند، جشنواره‌های ماندگار و تاثیر گذاری خواهند شد.

جواد مزدآبادی تصریح کرد: خوشحالیم که جشنواره فیلم عمار شکل گرفته و هرساله هم سر موقع برگزار می‌شود. لذا امیدواریم این جشنواره هر ساله پخته‌تر از سال قبل به مسیر خود ادامه بدهد.

این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: پاشنه آشیل جشنواره فیلم عمار رفتن به سمت جناح بندیهای سیاسی است به طوری که بخواهد از فضای جشنواره به نفع یک جناح خاصی استفاده کند و جناح دیگری را محکوم نماید. اگر جشنواره عمار به این سمت و سو کشیده شود بی‌شک دیگر نمی‌تواند خیلی عمومیت داشته باشد. هر چند که امیدواریم اینگونه نباشد و این جشنواره بر اساس شعار خودش که یک جشنواره مردمی است همچنان «مردمی» باقی بماند. چرا که ما هم اکنون به یک همبستگی ملی نیاز داریم و همبستگی، زمانی شکل می‌گیرد که ما نه تنها طاقت نقد همدیگر را داشته باشیم بلکه باید معرفه‌های همبستگی را در آثارمان لحاظ کنیم. اگر این نکات مورد توجه جشنواره قرار بگیرد بی‌شک سبب مشارکت عمومی و ملی در جشنواره فیلم عمار خواهیم شد. اما اگر این جشنواره به دام جناح بندیهای سیاسی بیفتد حتما سرانجام خوبی نخواهد داشت که امیدواریم اینگونه نشود.

جواد مزدآبادی همچنان از حضور تله فیلم خودش به نام «سرزمین بارانی» در بخش تله فیلم‌های جشنواره فیلم عمار خبر داد و گفت: موضوع این فیلم در مورد انتخابات است. این فیلم یک فیلم خانوادگی است که لایه‌های سیاسی دارد و به موضوع مشارکت مردم در عرصه انتخابات می‌پردازد.
کد خبر: 77827
Share/Save/Bookmark