فضای گفتگو بین سلیقه های مختلف شرایط را آرام می‌کند
الهام پاوه نژاد در گفتگو با هنرنیوز؛
فضای گفتگو بین سلیقه های مختلف شرایط را آرام می‌کند
الهام پاوه نژاد گفت: باید فضای گفتگو به وجود بیاید و همه سلیقه ها در کنار یکدیگر بتوانند با هم اندیشی و شنیدن افکار و سلایق مختلف تعامل داشته باشند.
 
تاريخ : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸
الهام پاوه‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در ارتباط با فعالیت‌های اخیرش گفت: به نظرم برای آن چیزی که به آن اعتقاد و علاقه دارم باید بسیار تلاش کرد و زحمت کشید و صبر در اینجا می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. نتیجه این همه صبر و ایستادگی و تلاش در کاری که به آن اعتماد دارید برای خود و دیگران راضی کننده و خوشحال کننده است. در این شرایط آن اتفاقی که در انتظارش هستیم خواهد افتاد. برای تولید آلبوم «کجاست خانه باد» پانزده سال انتظار را تحمل کردم.

پاوه نژاد درباره محدود بودن فیلم نامه‌ها به بازیگران مرد و همچنین ضعف درام در آن‌ها اظهار کرد: در حوزه تئا‌تر و سینما نیز باید صبر داشت ولی همراه با تلاش که بتوانیم نتیجه آن را ببینیم. متاسفانه فیلم نامه‌ها محدود هستند و نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود در برخی مواقع آنقدر جذابیت ندارد که بنده را به عنوان بازیگر برای بازی در آن نقش ترغیب کند. در این شرایط که محدودیت‌هایی وجود دارد بازیگران زن برای دیده شدن توانایی‌‌هایشان در عرصه بازیگری باید انرژی بیشتری را صرف کنند. به همین دلایل ترجیح می‌دهم صبر کنم تا آن نقشی که مناسب‌تر است به من پیشنهاد شود. تحمل این دوری برایم راحت‌تر از آن است تا اینکه در پروژه‌هایی بازی کنم که به آن‌ها اعتقاد ندارم و باعث می‌شود از من به عنوان یک بازیگر کاری ضعیف باقی بماند.

وی درباره دغدغه‌هایش برای کارگردانی یک نمایش در تئا‌تر به هنرنیوز توضیح داد: در حوزه تئا‌تر که دغدغه کارگردانی دارم و علاقه‌مند هستم که در این عرصه نیز تجربه‌ای تازه کسب کنم. تقریباً دو سالی است که ذهنم درگیر یک متن شده است و بسیار علاقه مندم تا آن را به روی صحنه بیاورم البته چندی پیش برای حمایت از زلزله زدگان آذربایجان همین متن را به صورت نمایش نامه خوانی با بازیگرانش اجرا کرده‌ام.

او در ادامه گفت: البته شرایط و زمان برای اجرای این اثر بسیار مهم است چرا که باید به گونه‌ای پیش بروم که خودم از اجرای آن راضی باشم و نه اینکه فقط کاری را اجرا کنیم که دور هم باشیم. در حقیقت باید از کا کردنم در تئا‌تر لذت ببرم نمی‌خواهم فقط برای اینکه در کار نامه کاری‌ام بگویم که کارگردان هستم این کار را انجام دهم بلکه دغدغه من انجام یک کار خوب و هنری است که حرف برای گفتن داشته باشد.

بازیگر مجموعه خاطره انگیز «همسران» درباره کارکردن با نسل جدید بیان کرد: کار کردن با نسل جدید برای من بسیار مهم است. از طرفی چون شخصاً کار تدریس انجام می‌دهم با این نسل آشنایی دارم و تلاش کردم در طول مدتی که با آن‌ها کار می‌کنم دغدغه‌‌هایشان را بشناسم وتا آنجا که می‌توانم آن‌ها را در مسیری که درست است قرار دهم. در حقیقت تا حدی در این امر موفق بوده‌ام و تا حدودی متوجه شدم که اشتیاق آن‌ها بیشتر به چه سمتی است. البته در کنار انرژی و بنیه جوانی کم کاری‌هایی هم دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. 

او ادامه داد: هر نسلی علاوه بر ویژگیهای خوب و چشم گیری که با خود می‌آورد دارای ضعف‌هایی است که افرادی که با آن‌ها در اتباط مستقیم هستند وظیفه دارند آن‌ها را هدایت کنند. نسل جدید فقط به یک نکته باید دقت داشته باشد آن‌ها آگاه باشند که نمی‌توان یک شب راه صد ساله را طی کرد. ما در این حرفه علاوه بر عشق به صبر نیاز داریم.

پاوه نژاد با تأکید بر اینکه باید فضای رسانه به سمتی برود که همه بتوانند در تعادل با هم حرف بزنند ،یادآور شد: ما پس لرزه‌ها و نگاه‌های تندی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی شاهد بوده‌ایم، باید تلاش کنیم تا قشر‌های مختلف با سلیقه‌های متنوع  بتوانند حرفشان را بزنند تا با در کنار هم قرار گرفتن این صحبت‌ها بتوانیم به یک نتیجه درست برسیم. ما باید به جایگاهی از فرهنگ برسیم که بتوانیم با هم گفتگو داشته باشیم. نه اینکه به راحتی هرچه تمام‌تر و بدون هیچ نگرانی یکدیگر را محکوم کنیم. برای بنده که در عرصه فرهنگ فعالیت دارم بسیار مهم است که بتوانم آنچه را که به عنوان یک درد می‌بینم، بیان کنم.

گفتگو: علی اکبر دهبان
کد خبر: 77557
Share/Save/Bookmark