پیمان ابدی اکشن فیلم‌های ایرانی را ارتقاء داد
آرش یزدانی در گفتگو با هنرنیوز:
پیمان ابدی اکشن فیلم‌های ایرانی را ارتقاء داد
یک بدل کار سینما و تلویزیون گفت: اگر چه قبل از حضور مرحوم پیمان ابدی در ایران، کارهای بدل کاری و اکشن در فیلم‌ها وجود داشت اما باید اعتراف کرد پیمان ابدی، صحنه اکشن فیلم‌های ایران را ارتقاء داد.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
آرش یزدانی بدل کار سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز در مورد حرفه خود افزود: من سال ۸۳ جزو ۹ نفری بودم که دوره بازی اکشن را در ایران طی کردم و در ایران فقط ما ۹ نفر هستیم که این مدرک را در اختیار داریم.

وی که تاکنون در حدود ۳۸ اثر سینمایی و تلویزیونی به عنوان بدل کار حضور داشته است ادامه داد: من در مجموعه «مختار نامه» بدل کاری نقش‌های مثبت و منفی را با گریم‌ها و لباس‌های مختلف برعهده داشتم. درگیری بین من و مسلم بن عقیل در تیتراژ اول مختارنامه وجود دارد. من در درگیری تن به تنی که با عبدالرحمان مقابل دارالعماره انجام می‌دهم سرانجام کشته می‌شوم.

این بدل کار سینما و تلویزیون با اشاره به مرحوم پیمان ابدی در ایران تصریح کرد: اگر چه قبل از حضور مرحوم پیمان ابدی در ایران، کارهای بدل کاری و اکشن در فیلم‌ها وجود داشت اما باید به این موضوع اعتراف کنم که پیمان ابدی، صحنه اکشن فیلم‌های ایران را ارتقاء داد و اکشن و بدل کاری ایران را به سمت به روز رسانی و استانداردهای جهانی هدایت کرد لذا معتقدم بدل کاری ایران مدیون تلاش‌های مرحوم پیمان ابدی است و او زحمات زیادی را برای این حرفه متقبل شد.

آرش یزدانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه من تاکنون در کارهای بدل کاری با مشکلاتی مثل زخمی شدن روبرو نشدم هر چند که ممکن است صدمات کوچکی دیده باشم مثلا در مختارنامه در حین درگیری که به صورت تاخت و سوار بر اسب داشتم از روی اسب پرت شدم و قدری پایم دچار آسیب شد که بعد از دو روز استراحت، دوباره سوار بر اسب شدم و به کارم ادامه دادم.

عضو گروه بدل کاران «سایه‌های پنهان» اظهار داشت: بچه‌های ما در گروه بدل کاران سایه‌های پنهان، بچه‌های حرفه‌ای هستند. برخی از آنان قهرمان رالی، قهرمانان کاراته و تکواندو، قهرمان تریکر و قهرمان سایر رشته‌ها هستند و به لحاظ قدرت بدنی و آشنایی به حداقل یک رشته رزمی استاد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به کسی توصیه می‌کنید وارد این حرفه شود تاکید کرد: من به کسی توصیه نمی‌کنم که وارد حرفه بدل کاری بشود چون این حرفه یک کار سختی است که نیازمند آمادگی بدنی و آشنایی با یک یا چند رشته ورزشی و رزمی دارد. اما اگر کسی علاقه‌مند به بدل کاری است و آمادگی فیزیکی خوبی هم دارد می‌تواند وارد این کار بشود. باید عاشق سینما و عاشق بدل کاری باشید تا بتوانیم وارد این حرفه بشوید و ماندگار شوید.

این بدل کار سینما و تلویزیون خبر داد که قرار است عملیات‌های بدل کاری در یک فیلم سینمایی به نام «شکار قهرمان» محصول مشترک ایران و ترکیه را با همکاری چند نفر از اعضای گروه بدل کاران سایه‌های پنهان انجام دهد.

وی ادامه داد: این فیلم قرار است در شهر استانبول ترکیه کلید بخورد و یکی از پر اکشن‌ترین فیلم ایرانی در خارج از کشور خواهد بود. فیلمنامه این فیلم پر از صحنه‌های اکشن است فقط در یک صحنه آن قرار است همزمان سه ماشین در یک پلان واژگون شوند.

آرش یزدانی در مورد سطح کیفی بدل کاران ایران یاد آور شد: هم اکنون یکی از اعضای گروه بدل کاران سایه‌های پنهان به نام آقای ناصر عرب‌زاده در بالیوود با شاهرخ خان در حال همکاری است و ایشان در چند فیلم هالیوودی که در کشورهای پاکستان و افغانستان تولید شده حضور داشته است.

این بدل کار سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که مسئولین سینمایی چقدر حرفه بد ل کاری را حمایت می‌کنند گفت: متاسفانه بچه‌های بدل کار از سوی مسئولین سینمایی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و به هیچ عنوان حمایت نمی‌شوند. در حالی که بدل کاری یک حرفه سختی است که نیازمند حمایت‌های بیشتری همچون بیمه درمانی، بیمه عمر و بازنشستگی است.
کد خبر: 79951
Share/Save/Bookmark