جشنواره واقعی یعنی جشنواره‌ای که در و شیشه سینما‌ها شکسته شود!!
مدیر سینمای افریقا در گفتگو با هنرنیوز:
جشنواره واقعی یعنی جشنواره‌ای که در و شیشه سینما‌ها شکسته شود!!
مدیر یکی از سینماهای جشنواره فیلم فجر معتقد است جشنواره‌ای پر شور و نشاط است که تماشاگران به دلیل شلوغی و ازدحام، در و شیشه سینما‌ها را بشکنند! و صف تماشاگران به چند کیلومتر برسد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
سیروس یگانه مدیر سینمای افریقای تهران که سینمای وی در اختیار اصناف خانه سینما برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد فیلم‌های جشنواره گفت: خوشبختانه تا روز ششم جشنواره، استقبال مخاطبین از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سینمای افریقا خیلی خوب بوده است. البته ما یک سری مخاطبین داریم که فقط برای دیدن فیلم‌های جشنواره به سینما می‌آیند و آنان مخاطبینی هستند که توجه بیشتری برای انتخاب فیلم‌ها دارند. اما درعوض یکسری مخاطبین هم داریم که فقط می‌خواهند فیلم‌های جشنواره را ببینند و برایشان هم تفاوتی ندارد که چه فیلمی باشد.

وی ادامه داد: باید بپذیریم جشنواره فیلم فجر فرصت خوبی هم، برای سینماهای بخش کننده فیلم‌های جشنواره می‌باشد و هم، برای مخاطبین سینما است تا هر سئانس شاهد یک فیلم جدیدی در سینما باشند.

سیروس یگانه افزود: در حال حاضر ساخت فیلم، بسیار پُرهزینه و سنگین است لذا حیف است وقتی که فیلم‌ها با این هزینه‌های سنگین ساخته می‌شوند مخاطب نداشته باشند. بنابراین معتقدم مشکل اصلی سینمای ایران نبود «فیلمنامه» خوب و قوی است. ما اگر فیلمنامه قوی و متناسب با نیاز مردم داشته باشیم با توجه به کارگردانان خوبی که در اختیار داریم حتما می‌توانیم در گیشه هم موفق باشیم. اگر فیلم‌های جشنواره، فیلم‌های مخاطب پسندی باشند ما حتما در سال آینده از اکران‌های پر فروشی برخوردار خواهیم شد که هم سینمادار‌ها و هم تماشاگران، از آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیر سینمای افریقا در پاسخ به این سوال که آیا خودِ شما هم فرصت دیدن فیلم‌های جشنواره را دارید یا خیر؟ تصریح کرد: من هنگامی که فیلمی را می‌بینم بلافاصله متوجه قصهٔ فیلم می‌شوم اما چون خیلی فرصت دیدن فیلم‌های جشنواره را ندارم تا انتهای فیلم را نمی‌توانم ببینم. در مجموع، باید بگویم قصه‌های کنونی اگر چه مطلوب است اما خیلی عامه پسند نیستند و به همین دلیل در اکران‌های عمومی قدری با مشکل مخاطب روبرو خواهند شد.

این سینمادار با بیان اینکه سینما افریقا در جشنواره فیلم فجر متعلق به اصناف خانه سینما است ولی همه جور قشر‌ها به سینما می‌آیند در مورد استقبال مخاطبین یاد آور شد: خوشبختانه هر فیلمی در این سینما نمایش داده شده است همیشه سالن سینما پُر بوده است. اگر چه ما بلیت فروشی نداریم اما اگر بلیت فروشی می‌داشتیم حتما برخی از فیلم‌های ما به سئانس‌های فوق العاده می‌رسید.

سیروس یگانه در پاسخ به این سوال که آیا به هنگام پخش فیلم‌های جشنواره، مشکلی نداشتید خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ما جدید‌ترین دستگاههای پخش فیلم را در سینمای افریقا در اختیار داریم و به دلیل اینکه سینمای افریقا مجهز به سیستم دیجیتال است تا کنون با هیچ مشکلی روبرو نبودیم چرا که سیستم پخش فیلم ما دیجیتالی است البته من خودم آپارات را بیشتر دوست داشتم چرا که همه چیز در اختیار خودمان بود و سعی می‌کردیم بهترین کیفیت را ارائه دهیم اما دیجیتال همینه که هست و کاری نمی‌توانید بکنیم. البته ما که تاکنون مشکلی در مورد سیستم دیجیتالی نداشتیم اما باز هم من به آپارات بیشتر اعتقاد داشتم.

وی گفت: از زمانی که دستگاه نمایش فیلم در سینما‌ها دیجیتالی شده است ما نه سال گذشته و نه امسال با مشکل قطعی فیلم یا پارگی فیلم به هنگام پخش روبرو نبودیم و این یکی از حُسن‌های سیستم دیجیتالی است.

مدیر سینمای افریقا افزود: مسئولین جشنواره فیلم فجر برای بهتر برگزاری جشنواره در همه دوره‌ها زحمات زیادی را متحمل می‌شوند. هر چند که مشکلات حاشیه‌ای همیشه وجود دارد.

سیروس یگانه تاکید کرد: معتقدم جشنواره پر نشاط و پرهیاهیو، جشنواره‌ای است که شیشه‌های سینما شکسته شود! و صف تماشاگران به چند کیلومتر برسد.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت ارشاد بابت استفاده از سینمای شما برای جشنواره به موقع تسویه حساب می‌کند تصریح کرد: خوشبختانه وزارت ارشاد همه ساله، تمام هزینه سینماهای حاضر در جشنواره فیلم فجر را به موقع پرداخت کرده است و من به یاد ندارم که در دوره‌ای، وزارت ارشاد هزینه‌های سینماهای جشنواره را پرداخت نکرده باشد یا دیر پرداخت کرده باشد.
کد خبر: 79078
Share/Save/Bookmark