شرایط تولید برای حزب اللهی ها نامساعد است / اهدای 9 سیمرغ به یک فیلم تلخ و سیاه!
محمد رضا عباسیان در گفتگو با هنرنیوز:
شرایط تولید برای حزب اللهی ها نامساعد است / اهدای 9 سیمرغ به یک فیلم تلخ و سیاه!
یک کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند، شرایط تولید در این حوزه بویژه «مستندهای بحران» را شرایط مطلوبی برای فیلمسازان ندانست.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
محمدرضا عباسیان کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند که تاکنون فیلم های موفقی در حوزه مستند بحران تولید کرده که اکثر آنان نیز موفق به کسب جایزه از جشنواره های جهانی شدند در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز از شرایط بد تولید در حوزه فیلم های مستند بویژه مستندهای بحران خبر داد.

وی افزود : متاسفانه شرایط کار برای بچه حزب اللهی ها در این مملکت خوب نیست و دلیلش را باید آقایانی که سکانداری مدیریت فرهنگی کشور را برعهده دارند پاسخ دهند.

کارگردان فیلم مستند تحسین شده « قانا» با اشاره به جشنواره فیلم فجر سال گذشته یادآور شد: هنگامی که جشنواره فیلم فجر برای یک فیلم کاملا تلخ و سیاه 9 سیمرغ اهدا می کند! معنی آن این خواهد بود که اگر فیلمسازان می خواهند در جشنواره فجر بعدی موفق شوند باید دنبال رو چنین فیلم هایی باشند تا به سیمرغ برسند!

دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر با اشاره به رسانه ملی ، این رسانه را در تولید مستندهای خوب و قوی مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: سازمان صدا و سیما گزارش دهد تاکنون چه تعداد مستند در مورد بحران های منطقه و چه تعداد مستند در مورد حیات وحش ساخته است؟! - هر چند که معتقدم ساخت مستند در مورد حیات وحش نیز لازم است - اما مقایسه کنید ببینید کدام موضوع برای رسانه ملی در اولویت بوده است؟ آیا فیلم های مستند بحران در مورد عراق و سوریه و مقاومت کشورهای اسلامی یا حیات وحش؟ متاسفانه وضعیت تولید مستند در کشور ، وضعیت خوبی نیست و باید برای برون رفت از این موضوع، چاره اندیشی شود.
کد خبر: 90723
Share/Save/Bookmark