تمام توان خود را به کار بستیم تا انتظار حمایت مالی از دولت نداشته باشیم
در پاسخ به هنرنیوز و در نشست خبری «رویداد قهرمان من » مطرح شد؛
تمام توان خود را به کار بستیم تا انتظار حمایت مالی از دولت نداشته باشیم
«مسئول بخش تولید محتوای رویداد قهرمان من » در پاسخ به سؤال هنرنیوز در مورد حمایت‌های دولتی از این رویداد گفت: از روز نخست که این دغدغه توسط جمعی از فعالان این حوزه مطرح شد، تمام توان خود را به کار بستیم تا انتظار حمایت مالی از دولت نداشته باشیم لذا همین‌که دغدغه‌ای از جامعه حل و مشکلی رفع شود، برای این تیم و فعالان قهرمانان من کافی است.
 
تاريخ : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
به گزارش هنر نیوز؛ رویداد پویش "قهرمان من" مسئله محور که با حضور 250 نخبه کشور از صبح پنجشنبه 29 مهرماه سال جاری آغازشده، قرار است یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه به‌ ویژه در حوزه جوانان و اکوسیستم نوآوری کشور باشد.

محمدحسین سجادی نیری مدیر محتوای رویداد قهرمان من با اشاره به این‌ که در این رویداد قرار است سامانه قهرمان من با مشارکت بیش از 250 نخبه و در یک روز پیاده‌سازی شود، ادامه داد: این رویداد نیز همچون استارتاپ‌ ها که حول رفع یک نیاز جامعه یا حل یک مشکل، ایجاد می‌شود، راهکاری خواهد بود برای یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های کشور به‌ویژه در گروه‌های سنی جوان مشکلات کلانی که مطرح می‌شود و تیم‌های مختلف استارتاپی جمع می‌شوند تا حول حل آن مسئله ایده‌هایشان را مطرح کنند. رویداد قهرمان من، حل یک مسئله یعنی الگوی مناسب برای جامعه را مطرح می‌کند و طی یک فرآیند 12 ساعته پیش می‌رود، همچنین مبتنی بر سامانه‌ای است که اطلاع‌رسانی کند و بتواند در آینده نزدیک توسعه یابد.

وی با بیان این‌ که رویداد قهرمان من با دیگر رویدادهای مشابه، در نحوه اجرا و ارائه خدمت متمایز است، ادامه داد: طیف‌های متنوعی از رویدادهای این‌ چنینی را دیده‌ایم که ناظر به حل یک مشکل فناورانه یا یک رویداد فناورانه در حوزه اجتماعی بوده‌اند اما این رویداد در نوع خود و در شکل یک رویداد اجتماعی قابل‌توجه و منحصربه‌فرد است.

به گفته سجادی نیری، در رویدادهای پیشین تلاش می‌شد یک محصول یا ایده‌ای قابل‌ ارائه باشند و بعد از چند ماه شاهد یک رویداد قابل‌ ارائه باشیم، اما وجه منحصربه‌فرد در این رویداد این است که 250 نفر از افرادی که در حوزه تولید محتوا تا محصول فعال هستند در یک روز گرد هم آمده‌اند تا به یک محصول خلق‌شده برسیم. این رویه نوآورانه، می‌تواند شکل تازه‌ای از رویدادهای مسئله محور در حوزه اجتماعی باشد.

مسئول بخش تولید محتوای رویداد قهرمان من‌ بابیان این‌ که در این رویداد، یک فرآیند نیمه برنامه‌ریزی‌شده و مبتنی بر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده را برای نخستین بار تجربه می‌کنیم، افزود: بحث تولید محتوای عمومی ناظر به مشکلات اجتماعی، یک دغدغه بسیار مهم و ضروری است و در این رویداد تلاش می‌کنیم تا تولید محتوا را برای افراد با گروه‌های سنی، سلایق مختلف و بدون هرگونه سوگیری ارزشی برگزار کنیم.

وی با اشاره به استقبال نخبگان از رویداد قهرمان من گفت: این رویداد برای فعالان این حوزه می‌تواند به یک تجربه تازه و نوآورانه باشد به‌ ویژه برای فعالانی که در حوزه مسائل اجتماعی دغدغه دارند. خوشبختانه طیف قابل توجه‌ای از نخبگان و فعالانی که در پلتفرم‌های محتوایی قوی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند از این رویداد استقبال کرده‌اند و چالش مهم، مدیریت و هماهنگی بین این افراد بود که بااین‌ وجود این رویداد گام‌های ارزشمندی برداشته شد.

محمدحسین سجادی نیری مدیر محتوای رویداد قهرمان در پاسخ به سؤال خبرنگار هنرنیوز که در مورد حمایت‌های دولتی از این رویداد قهرمان من پرسید گفت: از روز نخست که این دغدغه توسط جمعی از فعالان این حوزه مطرح شد، تمام توان خود را به کار بستیم تا انتظار حمایت مالی از دولت نداشته باشیم لذا همین‌که دغدغه‌ای از جامعه حل و مشکلی رفع شود، برای این تیم و فعالان قهرمانان من کافی است.

در بخش دیگری از این رویداد، امیر شکوهی نیا دبیر پویش قهرمان من‌ بابیان این‌ که این رویداد توسط جمعی از افراد دغدغه‌مند در حوزه الگوسازی شکل‌گرفته است، ادامه داد: در روزهای نخست، این دغدغه مطرح بود که الگوها از ویژگی‌های لازم برخوردار نیستند و الگوی مطلوبی در ذهن نوجوان شکل نمی‌گیرد تا با تکیه به ویژگی‌های آن، مسیر زندگی خود را شکل دهد. بر همین اساس و ناظر به تجربه‌هایی که در دنیا وجود داشت ایده سامانه‌ای که بر مبنای آن افراد بتوانند الگوی مطلوب خود را انتخاب و مسیر زندگی خود را بر مبنای یک روند ایده آل مشخص کنند مطرح شد. استقبال از این رویداد افزایش یافت و افراد زیادی ازجمله نخبگان به این حوزه آمدند و تصمیم بر این شد که سامانه جامع و گسترده‌ای ایجاد شود که تمامی بخش‌ها از تولید محتوا تا ارزیابی‌ها در آن گنجانده‌شده است.


شکوهی نیا بابیان این‌که این گام اگر به خروجی خوبی برسد می‌تواند در حوزه سرمایه اجتماعی، مقدمه‌ای برای ظهور ایده‌های نوآورانه باشد، ادامه داد: با توجه به ابعاد کار، مؤلفه‌های اصلی یعنی محتوایی فنی گرافیکی، کسب‌وکاری و دپارتمانی ویژه برای این‌ که ذائقه مخاطب را پوشش دهد در حوزه تولید محتوا شکل گرفت. از ابتدای این رویداد، به‌صورت منظم وضعیت هر دپارتمان رصد می‌شود و در صورت عقب بودن از برنامه، مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

وی بابیان این‌که رویداد قهرمان من در دل خود اتفاقات و رویدادهای جذابی دارد، ادامه داد: نخبگان از شهرها و استان‌های مختلفی از این رویداد استقبال کرده و خود را به این رویداد رسانده‌اند.

دبیر پویش قهرمان من افزود: این سبک و شیوه رویداد که در نوع خود نوآورانه است، می‌تواند مقدمه فعالیت بسیاری از استارتاپ هایی باشد که بتوانند در کنار این پویش تولید شوند و در حوزه محتواهایی که تولید می‌شود می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های دیگر با سایر پلتفرم‌ها یا فعالان این حوزه باشد.

سامانه قهرمان من امروز و با مشارکت جمعی از نخبگان رونمایی شد و محصول نهایی در قالب یک وب سایت خدماتش را ارائه می‌کند که در ادامه نیز به صورت یک اپلیکیشن اندرویدی خدماتش را ارائه خواهد داد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت myhe.ro از امکانات آن استفاده کنند و مسیر قهرمان شدن خود را بیابند.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 98815
Share/Save/Bookmark