برخی از رسانه‌ها در نقد کردن محتاط هستند
مجتبی شاکری در گفتگو با هنرنیوز:
برخی از رسانه‌ها در نقد کردن محتاط هستند
یک تحلیل گر مسائل فرهنگی گفت: باید رسانه ها شجاعت داشته باشند و حوزه نقد را تقویت کنند. این در حالی است که متاسفانه برخی از رسانه ها در نقد کردن بسیار محتاط عمل می کنند.
 
تاريخ : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۴
مجتبی شاکری تحلیل گر مسائل فرهنگی و سینمایی و عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با هنرنیوز در مورد رسانه ها افزود: باید رسانه ها شجاعت داشته باشند و حوزه نقد را تقویت کنند. این در حالی است که متاسفانه برخی از رسانه ها در نقد کردن بسیار محتاط هستند و این یک آفت برای رسانه ها محسوب می شود.

وی در مورد دو فیلم « عصبانی نیستم» و « قصه ها» اضافه کرد: به نظرم اگر ما واقعیت جامعه خودمان را بشناسیم و بدانیم آن مردمی که در مقابل رژیم استبدادی شاه و در برابر امریکا مقاومت کردند چگونه مردمی هستند حتما باید کسانی که در حوزه های فرهنگی و بویژه سینما فعالیت می کنند می بایست حقوق مردم را در آثار خویش رعایت کنند. ما مردمی داریم که برای به دست آوردن انقلاب خود زحمات زیادی کشیدند برخی از این زحمات در دوران انقلاب، بعضی ها در زمان دفاع مقدس و برخی ها هم در زمان کنونی است که زمان تهدیدها و تحریم ها است؛ بنابراین همین مردم می خواهند ثمره انقلاب خویش را در آثار داستانی ، رمان ، فیلم و تاتر ببینند و ما حق نداریم در آثار خودمان به آنان توهین کنیم.

مجتبی شاکری تصریح کرد: کسی که کارگزار نظام است و مدیریت سینمایی را برعهده دارد باید بداند که وی کارگزار نظامی است که این نظام شاخص ها و ویژگی هایش را تعریف کرده است و اینگونه نیست که مثلا یک کارگزار سر چهار راه ایستاده باشد و بی تفاوت به عبور و مرور باشد بلکه باید بداند که وی کارگزار نظام یک اکثریت است که انقلابی را رقم زدند و پرچمی را بالا کشیدند و باید مطابق به آن فضا عمل کند. لذا متاسفانه برخی از کارگزاران نظام ، در دوره هایی مبهوت می شوند و جایگاه خودشان را گم می کنند به طوری که تحت تاثیر برخی از واژه های سکولار و لائیک قرار می گیرند و تصور می کنند هیچ کاری نباید بکنند و فقط باید مثل یک تلفن چی ، خط ها را به همدیگر وصل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که نقش یک کارگزار نظام همچون تلفن چی نیست که هر کسی زنگ زد آن را به این یا آن وصل کند. ما در مقابل یک تهاجم جدی قرار داریم و توهم نیست که امریکا برای اینکه ما را در فضای مجازی و فضای ماهواره ای و سینمایی منفعل کند ، هزینه های هنگفتی کرده است.لذا معتقدم یک کارگزار نظام باید بداند پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی است و از همان اول باید مراقبت می می کردند تا چنین فیلم هایی ساخته نشوند.چون آنان می دانند که بلاخره این فیلم ها بعدا با ترفندهایی مثل وارد شدن به شبکه خانگی به نمایش در می آیند.

به گفته این تحلیل گر سینمایی باید مسائل فرهنگی به صورت ریشه ای از سوی مدیران و حتی رسانه ها تحلیل شوند و اگر شجاعتی در حوزه نقد این مسائل وجود نداشته باشد بی شک این مسائل دگر بار نیز تکرار خواهند شد.
کد خبر: 76422
Share/Save/Bookmark