بسیاری از فیلم‌های جشنواره، فیلم‌های گیشه نبودند
مهدی امینی خواه در گفتگو با هنرنیوز:
بسیاری از فیلم‌های جشنواره، فیلم‌های گیشه نبودند
یک بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر گفت: معتقدم بسیاری از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های گیشه نبودند و ممکن است سینمای ایران در سال آینده به لحاظ جذب مخاطب دچار آسیب شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز و در پاسخ به این سوال که چرا امسال در جشنواره فیلمی نداشتید افزود: امسال در فیلمی به نام «دزد با وجدان» به کارگردانی آقای خواجه وند و تهیه کنندگی آقای بابائیان بازی داشتم که متاسفانه به جشنواره نرسید و به نوعی امسال از جشنواره جا ماندیم.

وی با بیان اینکه برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را دیدم افزود: امسال من فیلم خاصی در جشنواره ندیدم ولی در عوض در ژانر‌های مختلف، شاهد تولید فیلم بودیم. به نظر من فیلم «عصر یخبندان» فیلم بسیار هوشمندانه‌ای بود. یا فیلم‌هایی مثل «خداحافظی طولانی» و «ایران برگر» از فیلم‌های خوب جشنواره امسال بودند.

بازیگر فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» با اشاره به حوزه بازیگری اضافه کرد: با توجه به اینکه ژانرهای مختلفی از فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند لذا بازیهای مختلفی را از دوستان بازیگر شاهد بودیم و وضعیت بازی به نظر من امسال خیلی خوب بود.

مهدی امینی خواه در مورد ورود فیلمسازان جوان به عرصه فیلمسازی ادامه داد: این ورود را باید به فال نیک گرفت. البته من معتقد به ورود آدم‌هایی هستم که با علم، آگاهی و دست پُر وارد حوزه فیلمسازی می شوند. اما با کسانی که می‌خواهند از طریق روابط ناسالم به حوزه سینما وارد شوند و دستشان خالی از تجربه است به جز اینکه به پیکره و بدنه سینما آسیب برسانند هیچ ثمره‌ای دیگری ندارند.

بازیگر فیلم سینمایی «زن زیادی» تصریح کرد: هنگامی که ورود اولی‌ها – چه فیلمسازان و چه بازیگران – دست پُر باشد و با علم و آگاهی وارد سینما شوند می‌توانند به این عرصه خدمت کنند. ورود فیلمسازان اولی اگر موفقیت آمیز باشد حتما می‌تواند بر بدنه سینمای ایران موثر باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون یاد آور شد: فیلم‌هایی که ما امسال در جشنواره فیلم فجر دیدیم همه این فیلم‌ها، فیلم‌های گیشه نبودند یکسری از فیلم‌ها، فیلم‌های هنری بودند. یکسری فیلم‌ها متعلق به هنر و تجربه بودند. بنابراین ممکن است سینمای ایران در سال آینده به لحاظ جذب مخاطب قدری دچار مشکل شود. ضمن اینکه باید بپذیریم نمی‌شود به صراحت گفت فیلمی که در جشنواره مورد استقبال قرار گرفته و حتی سیمرغ هم دریافت کرده حتما باید در گیشه پُر فروش باشد این درحالی است که ممکن است برخی از فیلم‌های معمولی جشنواره در گیشه موفق باشند. چرا که معتقدم فیلم‌های جایزه گرفته شده و فیلم‌های گیشه از تفاوت‌های زیادی برخودارند.

بازیگر فیلم سینمایی «چپ دست» با اشاره به علاقه مندان به حوزه بازیگری اظهار داشت: بازیگری علم خودش را دارد و برعکس اینکه شاید خیلی‌ها تصور کنند بازیگری کار خیلی راحتی باشد اما اینگونه نیست. چرا که یک علم و تخصص است. برخی از بازیگرانی که از طریق پسرخاله و دختر خاله وارد عرصه بازیگری می‌شوند چون دست خالی وارد این حرفه می‌شوند بنابراین نمی‌تواند خدماتی به این حوزه داشته باشند و در درازمدت به عرصه بازیگری آسیب می‌رسانند.

مهدی امینی خواه گفت: من با ورود بازیگران جدید مخالف نیستم بلکه با ورود بی‌تجربه‌ها و بازیگرانی که با دست خالی وارد می‌شوند مخالفم. هر بازیگری اگر با دست پر وارد این حوزه می‌شود قدمش روی چشم وگرنه به این حوزه آسیب خواهد رساند.

وی تاکید کرد: متاسفانه شکاف‌هایی برای ورود بازیگرانی که می‌خواهند از راههای ناسالم وارد این عرصه بشوند وجود دارد که دولت باید از طریق نظارت‌ها و سیاست‌هایی که طراحی می‌کند جلوی این کارهای ناسالم را مسدود کند. به عنوان مثال شما وضعیت سینما ما را در ۱۰ سال قبل ببینید و آن وضعیت را با امروز مقایسه کنید بعد متوجه می‌شوید که ما آن موقع چقدر مخاطب سینما داشتیم و حالا وضعیت مخاطب ما چگونه است؟. این مسائل باید از سوی مسئولین سینما آسیب‌شناسی بشود. خوشبختانه ما هم اکنون سینمای موفقی در سطح جهان داریم. سینمای ایران سینمایی است که نخل طلا و اسکار دریافت کرده است و حیف است که بدون هیچ نظارتی دچار آسیب شود. حالا که سینمای ایران در جایگاه خوبی رسیده است زمان آن است که مسئولین و هنرمندان دست در دست همدیگر بدهند تا اینجایگاه همچنان محفوظ بماند.
کد خبر: 79230
Share/Save/Bookmark