چرا نسبت به فیلم جنگی گارد وجود دارد؟!
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تا آمدن احمد»؛
چرا نسبت به فیلم جنگی گارد وجود دارد؟!
صادق صادق دقیقی گفت: چرا باید مردم و منتقدان و حتی رسانه ها آنچنان که شایسته است از فیلم های جنگی حمایت نمی کنند؟! ابتدا فیلم را ببینند و بعد نقد کنند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
به گزارش هنرنیوز، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» امشب با حضور صادق دقیقی کارگردان، پروانه مرزبان تهیه‌کننده، فریدون شیردل مدیر فیلمبرداری، صداگذار آرش قاسمی و افسر اسدی بازیگر در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار شد.

پروانه مرزبان در ابتدای نشست خبری گفت: این فیلم مخصوص شهدای خارک ساخته شده است و مظلومین آن ها را به نمایش می گذارد در مجموع ۲۸۰۰ روز جنگ کرده ایم که این قسمت ۲۸۴۰ بار مورد اصابت گلوله ها و حمله عراقی ها قرار گرفته است. متاسفانه مردم ما هنوز این مورد را نمی دانند. مردم خارک آن جا از من خواستند که این فیلم را بسازنم. مگر جنگ فقط در نقاط مرزی اتفاق افتاده است؟! حتی شرکت نفت هم از این موضوع بی اطلاع بوده است. خوشحالم که این فیلم را ساخته ام و هیچ توقعی از کسی ندارم.

افسر اسدی در ادامه گفت: این لهجه ترکیبی از آذری و بوشهری بود اما مهم این جا است که بنده فرصت زیادی برای تمرین نداشتم و زمانی که فیلم نامه به من پیشنهاد شد تا زمانی که جلوی دوربین بروم دو روز فرصت داشتم اما یک مشاور محلی بنده را برای تسلط بر لهجه آماده می کرد.

صادق صادق دقیقی نیز کارگردان این فیلم سینمایی گفت: نمی دانم غر بزنم یا نه؟ چراکه هر کسی غر بزند گویا بهتر دیده می شود. بیش از بیست سال از جنگ می گذرد اما چرا باید تا اسم فیلم جنگی می آید همه گارد بگیرند؟ با گذشت این همه سال از جنگ جهانی زمانی که در موردش فیلم می سازند مردم و مسئولین از آن فیلم حمایت می کنند. خواهش من این است که رسانه ها و منتقدان با ما همدل باشند. وقتی حرف فیلم جنگی می شود همه می خواهند فرار کنند از سالن نمایش فیلم. حداقل در سالن قرار بگیرید کمی تحمل کنید سپس هر نقدی که دارید انجام دهید. در این فیلم ما اصلا! شعار ندادیم و می خواستیم که یک زندگی معمولی را نشان دهیم.

این خیلی عجیب است که ما در مورد خارک چیزی نمی دانیم. خارک منطقه ای بود که رژیم عراق گفته بود که اگر در این منطقه صادرات نفت را مختل کند حتماً می تواند تهران را بگیرد. این موضوعات جذاب هستند. اما مردم دوست دارند بیشتر فیلم های اجتماعی ببینند.

فریدون شیردل فیلمبردار در ادامه گفت: در کمتر کار سینمایی است که با دو دوربین فیلم برداری صورت بگیرد در این جا به دلیل این که صحنه های مان را با دو دوربین ضبط می کردیم بالانس کردن نور به شدت برای مان مهم بود. و همچنین به نوعی رنگ را در فیلم می بینید که هر چه به پایان فیلم می رویم از غلظت آن کم می شود. شناخت کارگردان به بخش های دیگر همچون نور و تدوین و آنچه که نیاز داشت کار را برای ما بسیار راحت کرده بود.

فرید ناظر فصیحی مدیر جلوه های ویژه گفت: دشواری های این فیلم نیز شیرین بود. کارگردان بر جلوه های ویژه و شناخت از این بخش تسلط داشت و همین موضوع کار را برای ما راحت کرده بود.

آرش قاسمی صداگذار این فیلم دفاع مقدسی نیز در پایان این جلسه گفت: در این دوره هفت الی هشت پروژه سینمایی انجام دادم و صداگذاری شان با بنده بود که این فیلم یکی از کار هایی بود که دوستش داشتم. البته از بین همه آن ها چهار فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند. تلاش کردم در این فیلم صداگذاری به نوعی صورت بگیرد که برای هر شخصیت تفاوت هایی احساس شود در حقیقت برای هر کدام طراحی صدا داشتیم.
کد خبر: 79014
Share/Save/Bookmark