هیچ دغدغه ای از سوی مدیران سینمایی برای رسیدگی به  وضعیت بد معیشتی هنرمندان وجود ندارد
جواد مزدآبادی:
هیچ دغدغه ای از سوی مدیران سینمایی برای رسیدگی به وضعیت بد معیشتی هنرمندان وجود ندارد
جواد مزدآبادی معتقد است هیچ دغدغه ای از سمت مدیران سینمایی برای رسیدگی به بیکاری و وضعیت بد معیشتی و زندگی هنرمندان وجود ندارد.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
به گزارش هنرنیوز ، جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: حالا که مدیران سینمایی هیچ اهتمامی برای رفع مشکلات سینماگران ندارند ای کاش تلویزیون با آغاز دوباره تولید تله فیلم ها به داد ما برسد؛ همه ما می دانیم که با توجه به استمرار بیماری کرونا و بیکاری گسترده و خانه نشینی سینماگران ما باید با برنامه ریزی اورژانسی و فوری به داد هنرمندان برسیم و الآن زمان وعده دادن و ارائه برنامه های بلند مدت نیست!

کارگردان فیلم های سینمایی «طاووس های بی پر» و «ورود زنده ها ممنوع» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدت های مدیدی است که مدیران و مسئولان فرهنگی و سینمایی دم از این می زنند که ما به وضعیت بغرنج زندگی هنرمندان رسیدگی می کنیم؛ مدت ها است از این قشر آسیب پذیر در مطبوعات و... صحبت به میان می آید، مدت ها است که هنرمندان در صفحات شخصی شان در فضای مجازی طلب استمداد و یاری می کنند اما با این حال مدیران در عمل هیچ کاری برای آن ها انجام نمی دهند و هیچ راهکاری برای برون رفت زندگی هنرمندان از این شرایط اسفبار کنونی اندیشه نمی شود.

این سینماگر ادامه داد: یکی از بهترین راه ها در این روزگار کرونایی این است که مدیران سینمایی با مدیران تلویزیون وارد مذاکرات جدی شوند و موجبات تولید دوباره تله فیلم ها را فراهم آورند تا از این رهگذر بخش گسترده ای از سینماگران بیکار و خانه نشین بتوانند سر کار بروند و بخشی از مشکلات زندگی خود را برطرف نمایند.

مزدآبادی سپس به مزیت های تولید تله فیلم در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مزیت های تله فیلم سازی این است که تعداد افرادی که برای تولید یک تله فیلم به کار گرفته می شوند بسیار کمتر از یک کار سینمایی است و از این رو میزان ابتلا به کرونا در بین کسانی که مشغول تولید پروژه هستند پایین می آید، دوماً مردمی که این روزها در قرنطینه هستند می توانند در منازل خود این آثار جدید را تماشا کنند و سوماً بخش گسترده ای از هنرمندان بیکار و خانه نشین مجدداً سر کار خواهند رفت.

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما بهتر نیست مدیران سینمایی بخشی از بودجه های دولتی را به معیشت سینماگران اختصاص بدهند اظهار داشت: متأسفانه در سینما بودجه های دولتی همواره برای یک سری افراد خاص هستند؛ اصولاً مدیران سینمایی یک گارد بسته ای دارند که هر کسی نمی تواند به راحتی به آن ها نزدیک شود. امثال بنده که سال ها برای سینما و فرهنگ و هنر این کشور تلاش کرده ایم اگر بخواهیم یکی از این مدیران سینمایی را از نزدیک ببینیم باید ماه ها یا حتی سال ها در نوبت باشیم، با این اوصاف چه انتظاری می توان داشت که مدیران سینمایی از ما حمایت کنند؟

مزدآبادی در خاتمه اظهاراتش افزود: متأسفانه هیچ دغدغه ای از سمت مدیران سینمایی برای رسیدگی به بیکاری و وضعیت بد معیشتی و زندگی هنرمندان وجود ندارد. آن ها کمکی به اهالی سینما نمی کنند چرا که اگر می خواستند کمکی داشته باشند طی این یک سالی که از ورود ویروس منحوس کرونا به کشور می گذشت به سینماگران کمک می کردند و آن ها را به حال خود رها نمی کردند، از همین رو امید بنده تنها به تلویزیون است که با اجازه تولید دوباره تله فیلم ها به اهالی بیکار و خانه نشین شده سینما دلگرمی بدهد.
کد خبر: 98464
Share/Save/Bookmark