کمترین دانشجو در حوزه فرهنگ و هنر/ توجه جدی رسانه ملی به  فرهنگ سازی در مورد «مهارت»
در نشست خبری رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی مطرح شد؛
کمترین دانشجو در حوزه فرهنگ و هنر/ توجه جدی رسانه ملی به فرهنگ سازی در مورد «مهارت»
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گفت: در نیمه دوم سال 95 از 159 تک پودمان و تک درس که تعریف شد 95 مورد مربوط به حوزه فرهنگ و هنر بوده است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری دکتر محمد‌حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اصحاب رسانه در این دانشگاه برگزار گردید.

وی با اشاره به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال با بیان اینکه مشکل اساسی کشور در حال حاضر مشکل بیکاری است گفت: بی شک ، بدون تولید مسلما اشتغال شکل نمی‌گیرد و بدون نیروی شاغل ، تولید پایدار شکل نمی گیرد. لذا ما در بحث اشتغال ؛ تربیت نیروهای کارآفرین را از رسالت‌های این دانشگاه می دانیم و این درحالی است که فکر می‌کنیم نامگذاری امسال باعث شکوفایی این دانشگاه می‌شود و شرط آن این است که دانشگاه علمی‌کاربردی بتواند دانشجوی مهارتی آماده محیط کار تربیت کند.

به گفته امید در دو ماه اخیر دو تفاهم‌نامه این دانشگاه با منطقه پارس جنوبی و شرکت ماشین‌سازی اراک امضا شده است تا نیاز نیروی کار آنها از سوی این دانشگاه تامین شود و مقرر است همین روند مذاکره ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی ادامه داد: در سال 95 بالغ بر یک میلیون و 800 هزار فرصت تحصیلی در آموزش عالی وجود داشت که از این تعداد حدود 840 هزار مربوط به ظرفیتی بود که دانشگاه علمی‌کاربردی اعلام کرده بود. اما از طرف دیگر تعداد متقاضیان زیر 700 هزار دانشجو بودند، یعنی به ازای هر متقاضی 3 صندلی وجود داشت. در این دانشگاه نیز از 850 هزار دانشجویی که اعلام نیاز کرده بودیم فقط حدود 150 هزار دانشجو ثبت‌نام کردند.

دکتر امید در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید چه تعداد از دانشجویان رشته فرهنگ و هنر جذب بازار کار شدند یادآور شد: صنعت، کشاورزی، خدمات اجتماعی و مدیریت و فرهنگ و هنر 4 حوزه دانشگاه علمی کاربردی هستند که تقریبا کمترین دانشجوی ما در حوزه فرهنگ و هنر است ( بعد از کشاورزی) که در کل تاریخ این دانشگاه رشته‌های این حوزه 21 درصد کل رشته‌های دانشگاه را تشکیل دادند، اما با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام دادیم در نیمه دوم سال 95 از 159 تک پودمان و تک درس که تعریف شد 95 مورد مربوط به حوزه فرهنگ و هنر بود و نیز علی‌رغم سخت‌گیری‌ها برای اعطای مجوز و راه‌اندازی مراکز در حوزه فرهنگ و هنر آسان می‌گیریم. همچنین برنامه‌ای را قبلا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال کردیم که به نتیجه نرسید و مطمئنا امسال هم آن را با جدیت دنبال می‌کنیم تا دولت بخشی از دانشجویان این دانشگاه را مورد حمایت قرار داده و به آن‌ها کمک هزینه تحصیل بدهد.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم نیازهای دستگاه‌ها را برای آموزش‌های بین سطوح هم جبران کنیم تا آموزش مهارتی برای دستگاه‌های مختلف اجرا شود.»

وی با بیان اینکه 18 مهر امسال سالگرد بیست و پنجمین سال راه‌اندازی این دانشگاه است که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های این روز خواهد بود اضافه کرد: در بودجه امسال تسهیلات ارزی و ریالی برای دانشگاه علمی‌کاربردی در نظر گرفته شده و بر‌اساس نتایج سطح‌بندی بین مراکز تقسیم می‌شود اما نکته مهم آن این است که این تسهیلات فقط به بخش فناوری داده می‌شود و در بخش آموزش دانشگاه چیزی توزیع نمی‌شود. همچنین تفاهم‌مامه‌ای در حال امضا با وزارت علوم داریم که سهولت بیشتری برای ایجاد مراکز رشد این دانشگاه در نظر بگیرند.

دکترامید همچنین با توجه به امر « مهارت» تاکید کرد: باید در امر مهارت و درجهت فرهنگ سازی این موضوع به همدیگر کمک کنیم و ارزشی را که قرآن در مورد مهارت قایل شده را به جامعه یادآور کنیم به گونه ای که در کشور شغل و مهارت به جای مدرک گرایی ارزش پیدا کند و دراین زمینه ، رسانه ها بویژه صدا و سیما می تواند کمک شایانی در این خصوص انجام دهد.
کد خبر: 94404
Share/Save/Bookmark