سریال «معمای شاه» پتانسیل جذب مخاطب را دارد/ ای کاش کسی پیدا شود حق ما را بگیرد
عباس شوقی در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
سریال «معمای شاه» پتانسیل جذب مخاطب را دارد/ ای کاش کسی پیدا شود حق ما را بگیرد
بازیگر نقش اردشیر زاهدی در سریال « معمای شاه» با بیان اینکه این سریال به لحاظ بصری و درام پتانسیل جذب مخاطب را خواهد داشت با گلایه از تهیه کننده این سریال گفت: بیش از سه سال است که برخی از بازیگران و از جمله بنده دستمزدمان را دریافت نکردیم.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
عباس شوقی بازیگر نقش اردشیر زاهدی در سریال «معمای شاه» که بزودی این سریال راهی آنتن شبکه یک تلویزیون خواهد شد در گفتگو با خبرنگار تلویزیون هنرنیوز در مورد این سریال گفت: من در مجموعه «معمای شاه» نقش اردشیر زاهدی را بازی می‌کنم و یکی از دلایل انتخاب من برای این نقش، شباهت چهره‌ام به این شخصیت بوده است.

وی در مورد رسیدن به نقش اردشیر زاهدی افزود: بعد از انتخاب شدن برای این نقش بلافاصله شروع به یکسری تحقیقات در زمینه‌های مختلف زندگی اردشیر زاهدی همچون زندگی شخصی، زندگی کاری ، ازدواج، نوع راه رفتن ، حرف زدن و ... کردم و به همین دلیل عکس ها و فیلم های زیادی را از او دیدم تا به نقش نزدیکتر شوم.

این بازیگر و دستیار اول فیلم « ساکن خانه چوبی » در مورد سکانس های مربوط به اردشیر زاهدی تصریح کرد: با توجه به اینکه دیالوگهای من را به صورت روزانه ارائه می دادند کل قصه برای ما مشخص نبود و بخش اعظم قصه بعدها نوشته شد و این درحالی بود که در طول تصویربرداری نیز، قسمت های دیگری نیز به قصه اضافه شد. لذا ما به عنوان بازیگر، هیچگاه قصه کامل را در اختیار نداشتیم.



عباس شوقی در مورد جذابیت سریال معمای شاه یادآور شد: معتقدم این سریال از نظر جذابیت قصه، به دلیل طراحی لباس و صحنه و همچنین درام قصه می تواند یکی از سریالهای موفق در جذب مخاطب باشد و اگر تماشاگر، قسمت های ابتدایی را به دقت دنبال کند بی شک تا آخر این سریال را رها نخواهد کرد.

بازیگر فیلم سینمایی«ضیافت» با اشاره به شخصیت اردشیر زاهدی در حکومت پهلوی اظهار داشت: اردشیر زاهدی بیشتر متحد به شاه و دولت امریکا بوده است. او در زمان خدمت خود در وزارت خارجه چه به عنوان وزیر امور خارجه ایران و چه به عنوان سفیر ایران در امریکا برخی نامه نگاری ها و اتفاقاتاتی را برای کشور رقم زده است که در این سریال به برخی از این کارها اشاره شده است.

عباس شوقی علاوه بر اینکه مدیریت جلوه های ویژه میدانی بسیاری از فیلم های سینمای ایران را برعهده داشته است دستیار یک ، برنامه ریز و مدیر تولید برخی از فیلم ها نیز بوده است ادامه داد: اردشیر زاهدی بیشتر نان پدرش ، سپبهبد زاهدی را خورده است که در 28 مرداد سال 32 در کشور کودتا کرد و او به خاطر همین کودتا ، زندگی در ناز و نعمت بیشتری را تجربه کرد. ضمن اینکه او هم اکنون نیز در سن نود سالگی زنده است و در کشور سوئیس زندگی می کند.



وی در مورد آثار تاریخ معاصر تاکید کرد : بی شک ، تولید این گونه سریالها به شرط اینکه به تاریخ متعهد و تحریفی نداشته باشند بسیار برای جامعه لازم و ضروری است بویژه برای جوانانی که کمتر از تاریخ کشور خود و از قبل از انقلاب اطلاع دارند.

به گفته عباس شوقی، سریال «معمای شاه» بیش از 50 قسمت خواهد بود که تا چند هفته دیگر پخش آن آغاز خواهد شد.

بازیگر نقش اردشیر زاهدی در پاسخ به این سوال که چه مدت در اختیار سریال بودید و آیا با توجه به اینکه برخی از بازیگران این سریال در گفتگوهای متعدد عنوان کردند ما هنوز دستمزد کامل خود را از این سریال دریافت نکردیم آیا شما هم جزو این بازیگران هستید؟ گفت: من یکسال تمام ، در اختیار این پروژه بودم و حتی هنگامی که به این سریال دعوت شدم در کشور تاجیکستان بودم اما برای حضور در این سریال به ایران آمدم و متاسفانه سه سال است که تهیه کننده این سریال ، دستمزد بنده را مصادره کرده و هنوز نداده است! و جالب است که مدیران شبکه ، دوباره به این تهیه کننده سفارش سریال می دهند!! نمی دانم چگونه تهیه کننده ای که هنوز دستمزد بسیاری از بازیگران این سریال را نداده، پروژه دیگری را کار می کند؟! ای کاش کسی پیدا شود تا حق بازیگران را از او بگیرید.


وی تاکید کرد: خدا شاهد است که بابت این موضوع ، زندگی من و امثال بنده دچار مشکل شده است و ما او را به خدا واگذار می کنیم تا چوبش را بخورد تا درس عبرتی برای تهیه کنندگانی باشد که بعد از گذشت سالها، هنوز دستمزد بازیگران خود را که فقط از همین راه ارتزاق می کنند پرداخت نکرده اند.



گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 83506
Share/Save/Bookmark