پخش مجموعه 15 قسمتی«بسوی فردای روشن» از شبکه اول / تولید  مجموعه کمدی استریپ با مفاهیم بیمه ای
در نشست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مطرح شد:
پخش مجموعه 15 قسمتی«بسوی فردای روشن» از شبکه اول / تولید مجموعه کمدی استریپ با مفاهیم بیمه ای
معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی از یک مجموعه کمدی استریپ با مفاهیم بیمه ای و ساخت مجموعه ای 15 قسمتی به نام «بسوی فردای روشن» در زیرمجموعه خود خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، روز گذشته نشست خبری تشریح برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درسال 95با حضور«منصوراعتصامی» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ،«امیرعباس تقی پور» مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی و اصحاب رسانه در سازمان تأمین اجتماعی برگزار گردید که دراین نشست خبری«منصور اعتصامی» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بزرگداشت هفته کار و کارگر اظهارداشت: امروز سازمان تامین‌اجتماعی دارای یک برنامه راهبردی در حوزه فرهنگی است که چارچوب مشخصی دارد و تلاش می‌کنیم بتوانیم تعامل شرکای اجتماعی خود را در قالب این برنامه‌های راهبردی بهبود دهیم و توجه به حمایت اجتماعی که دارای سه سطح پیشگیری، مساعدت اجتماعی و سطح ارتقا از مسیر پویاسازی بازار کار در دستور کار قرار می گیرد.

اعتصامی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان تامین اجتماعی فراهم آوردن زمینه انجام کار شرافتمندانه و اثربخش در نظام اجتماعی و اقتصادی کشور می باشد که با توجه به شعار امسال و بیکاری ۱۱ درصدی توجه به تولید کار ، اتکا به نظام درونی کار صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگارهنرنیوز که پرسید« آیا تولید فیلم و مشارکت در فیلم هایی با موضوع تامین اجتماعی در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی در سال جاری خواهد بود؟» از تولید مجموعه 15 قسمتی به نام «بسوی فردای روشن» برای پخش از شبکه اول خبر د اد و یاد آور شد: برنامه ریزی کردیم تا امسال نیز یک مجموعه کمدی استریپ را به صورت کامل در تبیین مفاهیم بیمه ای در شعب خودمان آماده کنیم تا بتوانیم آن را از طریق مانیتور سازمان برای مخاطبین به نمایش بگذاریم و تلاش کردیم قالب های مفهومی آن به گونه ای طراحی شوند که حتی افراد بیسواد هم بتوانند از آن استفاده کنند. همین کار را نیزدرحوزه درمانی درحال انجامش هستیم که از طریق شرکت های مرتبط با سازمان تامین اجتماعی مثل شرکت آتیه و انتشارات علمی و فرهنگی و فرهنگ فیلم در حال تدوین و آماده شدن است تا و در اختیار مراکز درمانی قرار بگیرد.

وی همچنان ادامه داد: سال گذشته نیز یک کار گسترده در مورد انیمیشن انجام دادیم تحت عنوان « شهر تامین » در حوزه بیمه ای و درمانی که با حرفه ای ترین انیماتورهای کشور همکاری کردیم. ضمن اینکه در حال برنامه ریزی فیلم های کوتاه کمتر از 5 دقیقه ای به صورت داستانی با مفاهیم بیمه در حوزه تامین اجتماعی و درمانی هستیم. به گفته دکتر اعتصامی ، برنامه های مستند و گفتگوهایی را هم در قالب رادیوهای مختلف و با همکاری وزارت کار و معاونت فرهنگی در حال تدوین هستند که ازخردادماه در حوزه کارفرمایان، کارگران و بازنشتگان بر روی آنتن خواهد رفت
.

  دکتر اعتصامی در ادامه به مرور اقدامات انجام شده در حوزه اعزام مستمری‌بگیران به سفرهای زیارتی پرداخت و گفت: طرح کرامت رضوی سال گذشته با صرف ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد و ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر را به مشهد مقدس اعزام کردیم که از میزان ۳۵ تا ۳۸ درصد آنها تاکنون به مشهد مشرف نشده بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به طرح بصیرت علوی اشاره کرد و افزود: اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات در 6 استان آغاز شد و از آبان‌ماه سال گذشته برای اعزام ۴۰۰۰ نفر برنامه‌ریزی کرده بودیم که به ۸۰۰۰ نفر افزایش یافت. در واقع بازنشسته به همراه همسرش به این زیارت مشرف می‌شد و وام دریافتی برای هر نفر یک میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای این امر نیز به هشت میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعزام‌ها را مجددا شروع کنیم.

اعتصامی با بیان اینکه طرح نسیم سلامت نیز در قالب برگزاری المپیادهای ورزشی و ورزش همگانی از سال گذشته شروع شد، گفت: این اقدام برای نخستین بار انجام شد و درصدد برنامه‌ریزی برای گسترش ورزش همگانی با کمک وزارت ورزش و جوانان هستیم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای فرزندان نخبه خانواده کارگری نیز گفت: تاکنون در سازمان تامین اجتماعی معاونت فرهنگی نداشتیم و این معاونت دو سال است که ایجاد شده و برای این امر اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و پرونده نخبگان در حال تشکیل است و قصد داریم در شش ماهه دوم امسال در تعامل با تشکل‌های قانونی جامعه کارگری پرونده‌ای از نخبگان را تشکیل دهیم و یک بانک اطلاعاتی ایجاد کنیم. در واقع امسال امر شناسایی نخبگان انجام خواهد شد و برای سال‌های آینده تسهیلاتی را برای این قشر در نظر خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همچنین از رایزنی و آماده‌سازی طرحی برای تشکیل مدارس ویژه سازمان تامین اجتماعی خبر داد و بیان داشت: در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این مدارس را راه‌اندازی و خدمات ویژه‌ای را به دانش‌آموزان ارائه دهیم. اعتصامی در ادامه درباره راه‌اندازی خانه‌های مهر برای بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پنج خانه مهر در پنج استان شامل قم، کرمان، سمنان و... در حال ساخت بود که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی جاری داشت و آن را پرداخت کرده‌ایم. این خانه‌های مهر تکمیل شده و در اختیار بازنشستگان قرار گرفته شده است و برای سال ۹۵ در حال رایزنی با شهرداری‌ها هستیم تا اماکنی را تحت عنوان خانه مهر در اماکنی چون پارک‌ها راه‌اندازی کنیم.

وی به هماهنگی و رایزنی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش برای ورود مفاهیم بیمه و تولید به متون درسی اشاره و اظهار کرد: در شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای تدوین سه درس بیمه و تامین اجتماعی، اقتصاد اجتماعی و مفهوم سرمایه اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، برای کلیه رشته‌های اقتصادی انجام شده است. علاوه بر این، تولید برنامه‌های تلویزیونی و محتوای مناسب تبلیغاتی و ارتباط موثر با نهادهای حاکمیتی در برنامه کاری سال ۹۵ ما قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در خاتمه خاطرنشان کرد: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری، طرح کرامت رضوی مجددا شروع می‌شود و تا ۱۰ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم ۲۵ هزار نفر دیگر را به مشهد مقدس اعزام کنیم. البته تلاش می‌کنیم بسته‌های فرهنگی مناسب‌تر شوند و در تعامل با آستان قدس رضوی مستمری‌بگیران را با گنجینه‌های رضوی نیز آشنا کنیم.
کد خبر: 90896
Share/Save/Bookmark