پروتکل‌های بهداشتی تئاترمولوی برای میزبانی جشنواره تئاتر دانشگاهی
پروتکل‌های بهداشتی تئاترمولوی برای میزبانی جشنواره تئاتر دانشگاهی
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد که این مرکز با برنامه ریزی لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت کرونایی فعلی، شرایط را برای برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی فراهم کرده است.
 
تاريخ : شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۱
به گزارش هنرنیوز ،امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره میزبانی این مجموعه از بخش اصلی بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، به خبرنگار مهر گفت: مرکز تئاتر مولوی تقریباً نزدیک به ۱۰ روز است که با برگزاری بخش مناطق درگیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی شده است و از امروز جمعه ۱۱ تیر هم میزبان برگزاری بخش اصلی جشنواره می‌شود.

وی یادآور شد: قرار بود بخش مناطق با میزبانی دانشگاه دامغان برگزار شود ولی بنا به ملاحظاتی، عزیزان دانشگاه از میزبانی انصراف دادند و با توجه به درخواست دبیرخانه جشنواره بیست و سوم، مرکز تئاتر مولوی به مدت ۷ روز میزبان ۷ اجرای نمایشی بود که خوشبختانه هم استقبال از اجراها و هم کیفیت آثار خوب بود. در فاصله بین برگزاری بخش مناطق و بخش اصلی جشنواره نیز تعدادی از آثار بخش تجربه‌های اجرای جشنواره بیست و سوم در مرکز تئاتر مولوی اجرا شدند.

حریری درباره برنامه ریزی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی در مرکز تئاتر مولوی با توجه به شکل گیری موج جدید شیوع ویروس کرونا، تأکید کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌ها را با توجه به شرایط ویژه موجود به واسطه ویروس کرونا فعال کرده‌ایم تا خطر بیماری شرکت کننده ها و مخاطبان را تهدید نکند و در عین حال شور و حال برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز حفظ شود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی توضیح داد: طی گفتگوهایی که با ستاد برگزاری جشنواره بیست و سوم داشتیم مرکز تئاتر مولوی با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌های خود میزبان اجراهای جشنواره می‌شود. ضدعفونی سالن‌ها و فضاهای مرکز تئاتر مولوی به صورت چندباره در طول روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در برگزاری بخش مناطق و به منظور جلوگیری از تراکم اجراها و تماشاگران تعداد روزهای برگزاری این بخش را افزایش دادیم، اظهار کرد: در بخش اصلی جشنواره نیز این برنامه ریزی انجام شد و مدت زمان برگزاری جشنواره ۳ روز افزایش پیدا کرد.

حریری ادامه داد: دستگاه‌های تهویه مرکز تئاتر مولوی به روز هستند و قرار است با تمام ظرفیت و عمدتاً در زمان اجراها هم روشن باشند، ضمن اینکه دستگاه‌های تهویه پشتیبان را هم به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به انجام تب سنجی در تمام اوقات برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، تأکید کرد: با کلینیک دانشگاه تهران هم هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت مشاهد موارد خاص، افراد به کلینیک منتقل شوند. تمام برنامه ریزی های لازم انجام شده تا جشنواره در شرایطی پایدار و مناسب برگزار شود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره تعداد اجراهای در نظر گرفته شده در این مرکز در ایام برگزاری جشنواره بیست و سوم، گفت: در بخش مناطق هر روز ۱ اثر در مرکز اجرا می‌شد و قرار است در بخش اصی جشنواره نیز سالن اصلی مولوی هر روز میزبان یک اثر باشد که در فاصله زمانی معین در قالب ۲ اجرا روی صحنه برود. این فاصله زمانی معین هم شرایط را برای ضدعفونی سالن فراهم می‌کند و هم امکان حضور تعداد بیشتری از تماشاگران را برای دیدن آثار فراهم می‌کند. در سالن کوچک مولوی هم قرار است نمایش‌هایی طی چند روز و هر روز ۱ اجرا به صحنه بروند.

حریری با تأکید بر الزامی بودن استفاده از ماسک در ایام برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در مرکز تئاتر مولوی، تصریح کرد: با توجه به تجربیات دوستان تئاتری در اجراهای عمومی و همچنین روندی که در برگزاری بخش مناطق جشنواره در نظر گرفتیم، به امید خدا در برگزاری حضوری بخش اصلی جشنواره بیست و سوم هم مشکل خاصی نخواهیم داشت و البته مخاطبان نیز باید پروتکل‌های بهداشتی لازم را رعایت کنند.

بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری مجتبی جدی از ۱۱ تا ۱۹ تیر برگزار می‌شود و مرکز تئاتر مولوی به عنوان اصلی ترین میزبان برگزاری این جشنواره حضور دارد.
کد خبر: 98672
Share/Save/Bookmark