تاکنون شاهد فیلم خوب و جذاب در جشنواره نبودیم
محسن علی اکبری در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
تاکنون شاهد فیلم خوب و جذاب در جشنواره نبودیم
یک تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر گفت: اگر چه تاکنون شاهد فیلم‌های خوب و جذاب در جشنواره فیلم فجر نبودبم اما همچنان امیدوار به دیدن این نوع فیلم‌ها تا پایان جشنواره هستیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
محسن علی اکبری تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد فیلم‌های جشنواره فجر افزود: تا کنون چندین فیلم در بخش‌های «سودای سیمرغ»، «نگاه نو» و فیلم‌های «هنر و تجربه» را دیدم. ولی همه این فیلم‌ها، فیلم‌های معمولی بودند و تا کنون فیلم جذاب، خوب و قوی در این جشنواره شاهد نبودم. بجز فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته آقای وحید جلیلوند که فیلم خیلی خوبی بود. البته هنوز خیلی زود است که در مورد همهٔ فیلم‌های جشنواره، نظر قطعی داد. اما معتقدم آنچه که دوستان هیات انتخاب مبنی بر اینکه بهترین فیلم‌ها را انتخاب کردند؛ حتما اتفاق خواهد افتاد. اما در این چند روز گذشته، فیلمی که من بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم ندیدم ولی امیدوارم در روزهای آینده شاهد این فیلم‌ها باشم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «استرداد» اضافه کرد: خوشبختانه فیلمسازان به لحاظ «تکنیکی و ساختاری» به رشد قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کردند. اما از نظر «محتوا»؛ فیلم‌های امسال جشنواره به شدت افت داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که شور و نشاط در جشنواره فیلم فجر امسال چگونه بوده است تصریح کرد: مثل سالهای قبل نبوده است اما ممکن است در روزهای آینده شاهد شور و نشاط بیشتری در جشنواره باشیم. البته چند فیلم که از قبل هم می‌شد استقبال خوب مخاطب را نسبت به آنان پیش بینی کرد در جشنواره از استقبال خوبی برخوردار شدند. مثل فیلم «ایران برگر» ساخته آقای جعفری جوزانی یا فیلم «عصر یخبندان» ساخته آقای مصطفی کیایی که این فیلم‌ها حتی به سئانس‌های فوق العاده هم رسیدند که جای بسی خوشحالی دارد. اما در مجموع؛ اتفاق ویژه‌ای در فیلم‌های جشنواره شاهد نبودیم.

علی اکبری یاد آور شد: ضمن احترام به رای هیات انتخاب فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، من هنوز شاهد فیلم‌های تاثیر گذار نبودم هر چند که ممکن است در روزهای آینده این اتفاق رخ بدهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کتاب قانون» ادامه داد: خوشبختانه تاکنون نظم و ترتیب خوبی در جشنواره حاکم بود و با وجودی که من فیلم‌های جشنواره را هم در برج میلاد و هم در سینما آزادی دیدم در هر دو مکان، نظم و ترتیب خوب وجود داشت. البته سینما آزادی به دلیل مدیریت خوب آقای سعیدی، همیشه از نظم و ترتیب خوبی برخوردار بوده است. لذا امیدوارم تا انت‌ها نیز همین گونه باشد.

وی در مورد نمایش فیلم سینمایی محمد (ص) ساخته مجید مجیدی گفت: این فیلم یک فیلم بسیار پیچیده و سنگینی است و تا آنجایی که من اطلاع دارم دست اندرکاران این فیلم به شدت پیگیر آماده کردن فیلم هستند. این درحالی است که بخشی از کارهای فنی این فیلم در خارج از کشور انجام می‌شود و به همین دلیل، قدری زمانبر است. اما ظاهرا اتفاق خوبی مبنی بر نمایش این فیلم در برج میلاد در حال رخ دادن است تا این فیلم هر چه زود‌تر در کاخ جشنواره نمایش داده شود.

محسن علی اکبری در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده در جشنواره فیلم فجر فیلم جدیدی خواهید داشت تاکید کرد: من هر ساله دوست دارم در جشنواره فیلم فجر فیلم داشته باشم. ولی باید دید که وضعیت کلی سینمای ایران به چه صورت خواهد بود. آیا مخاطب همچنان ارتباط قبلی خودش را با سینما برقرار خواهد کرد؟ ضمن اینکه من معمولا فیلم‌هایی را می‌سازم که از نظر «محتوا» حرفی برای بیان داشته باشند. چرا که برای من، اول محتوا و سپس کیفیت در اولویت است. فیلم‌هایی که من تا کنون در جشنواره دیدم به نظر می‌رسد کیفیت برای سازندگانشان از محتوا مهم‌تر بوده است. در حالی که من و برخی دیگر از دوستان فیلمساز؛ اول بر روی محتوا اثر تاکید داریم و سپس بهترین ساختار و تکنیک را برای آن در نظر می‌گیریم. اما الان بهترین تکنیک را استفاده می‌کنند ولی فیلم، خالی از محتوا است.
کد خبر: 79042
Share/Save/Bookmark