استمرار ظاهرگرایی و بازی با افکارعمومی در سازمان سینمایی
استمرار ظاهرگرایی و بازی با افکارعمومی در سازمان سینمایی
مدیران سازمان سینمایی در پی استمرار ظاهرگرایی و بازی با افکارعمومی درصدد برآمده اند با نمایش فیلم های عاشورایی قدیمی برای خود دست به رزومه سازی بزنند! این اتفاق در حالی است که کمترین توقع از مدیران سازمان این است که عملکردی انقلابی و جهادی در خصوص تهیه و تولید فیلم های دینی و مذهبی داشته باشند و سینمای کشور را از دام آثار سیاه نما و مبتذل نجات دهند! اتفاقی که تا امروز کوچکترین نشانی از آن دیده نمی شود و مدیران فعلی همچون مدیران منفعل دولت قبل فقط در پی شوآف و نمایش هستند!
 
تاريخ : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷
به گزارش هنرنیوز روز گذشته مرکز خبررسانی سازمان سینمایی خبر داد بنیاد سینمایی فارابی، موزه سینما، انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ایام ماه محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مبادرت به اکران برخی فیلم های قدیمی با موضوع دینی و عاشورایی خواهند کرد.

بی تردید پرداختن به دین در سینما امری پسندیده است چرا که سینمای ایران فاصله عمیقی با مضامین دینی و مذهبی دارد و ما از منظر تولید و پخش و اکران این گونه آثار با مصائب زیادی مواجه هستیم. محصولات فرهنگی و هنری امروزه هدایت گری لازم را به ویژه برای نسل جوان ندارند و سینما به بیراهه رفته است. اما بی شک برطرف کردن این نقصان و ضعف های آشکار در سینمای ایران با شوآف و نمایش فیلم های قدیمی عاشورایی و دینی بررطرف نخواهد شد و مدیران سینمایی موظفند تا از تولید آثار دینی و مذهبی جدید حمایت ویژه داشته باشند!

پرسش اینجا است که مدیران سازمان سینمایی طی نزدیک به یک سال گذشته که سکان سینمای کشور را در دست گرفته اند از تولید کدام فیلم با مضامین دینی و عاشورایی حمایت کرده اند؟ آیا با فیلمسازان متعهد، ارزشی و انقلابی جلسه ای برقرار کرده و از آن ها درخواست کرده اند تا طرح ها، ایده ها و فیلمنامه های دینی خود را جهت حمایت به سازمان سینمایی ارائه کنند یا فقط در پی عوام فریبی هستند؟

سینمای ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است که استعدادها را به مقاصد عالیه هدایت کند و بر اساس نیازهای روز جامعه و به ویژه نسل جوان آثار دینی فاخری را تولید نماید که در آن ها با تعریف جدی و دقیق مفاهیم والای عاشورایی وجود داشته باشد و علت قیام امام حسین (ع) و دستاوردهای این قیام به خوبی تبیین شود.

حال اگر نهادی مانند موزه سینما که اصولاً وظیفه تولید و حمایت از تهیه آثار را بر عهده ندارد در این ایام نمایش رایگان برای فیلم های دینی و عاشورایی در نظر گرفته فی نفسه اشکالی ندارد اما اینکه برخی نهادها مانند بنیاد سینمایی فارابی با شوآف درصدد آن باشند تا همان فیلم ها را به نمایش بگذارند و در این میان رزومه ای برای خود تهیه کنند و بیلانی به بالادستی های شان ارائه دهند و احیاناً فاکتورهای آنچنانی برای برگزاری این مراسم ها رد کنند نکته ای مهم است که تا دیر نشده باید جلوی استمرار آن را گرفت و اجازه سوءاستفاده بیشتر مدیران از دین را نداد.

بی تردید سینمای ایران باید مهد فیلم های دینی، ارزشی، انقلابی، دفاع مقدسی، عاشورایی و اربعینی باشد و اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده به دلیل اهمال کاری، ناکارآمدی و کم توجهی مدیرانی بوده که در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما حضور داشتند چرا که اگر آن ها دلبسته اربعین حسینی (ع) بودند چنین بی تفاوت از کنار این خیزش بزرگ عبور نمی کردند.
کد خبر: 98951
Share/Save/Bookmark