شاهد آثار خوبی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس خواهیم بود / امسال «جایزه ویژه دبیرجشنواره» نخواهیم داشت / توجه به بخش انیمیشن
دبیر جشنواره فیلم فجر در گفتگوی اختصاصی با هنرنیوز:
شاهد آثار خوبی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس خواهیم بود / امسال «جایزه ویژه دبیرجشنواره» نخواهیم داشت / توجه به بخش انیمیشن
محمد حیدری خبر داد امسال مخاطبین جشنواره فیلم فجر شاهد آثار خوبی در حوزه های انقلاب ، دفاع مقدس، عاشورا و بخش های اعتقادی خواهند بود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در پاسخ به این سوال که « فیلمسازان ارزشی کشور نگران کم رنگ شدن حضور فیلم های ارزشی در جشنواره امسال هستند و شما به عنوان دبیر جشنواره چقدر از این موضوع صیانت می کنید» به مخاطبین جشنواره قول داد که امسال شاهد آثار خیلی خوبی در حوزه های انقلاب ، دفاع مقدس ، عاشورا و بخش های اعتقادی خواهند بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره متعلق به همه مردم و سینماگران است و می بایست همه نگاه ها در جشنواره حضور داشته باشند افزود: معتقدم این جشنواره بیش از سه دهه است که متعلق به همه سینماگرانی است که وفادار به انقلاب هستند و هر چه در این جشنواره رقم می خورد ماحصل همه رویدادهای فرهنگی و هنری است که در طول سال در کشور اتفاق می افتد. لذا بر این باورم که همه قشرها و نگاهها باید در جشنواره حضور داشته باشند - آن هم با آثار با کیفیت – خوشبختانه امسال شاهد آثار خیلی خوب و با کیفیتی هستیم که با نگاه به اسامی فیلم های راه یافته به جشنواره می توانید حرف بنده را تصدیق کنید.

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: ما البته فیلم ها را دسته بندی خاصی نکردیم ولی خوشحالیم که آثار با کیفیتی به جشنواره ارائه شده است که امیدواریم مردم نیز از دیدن این فیلم ها لذت ببرند.

محمد حیدری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی است و تا کنون نیز توانسته اتفاقات خوبی را در دنیا رقم بزند و به همین منظور؛ همه ما انتظارات زیادی را از بخش فرهنگی و هنری کشور داریم و سعی کردیم آثار با کیفیتی به جشنواره ارائه شود به گونه ای که امسال شاهد فیلم های خوبی در بخش های مختلفی همچون هنروتجربه ، نگاه نو ، سودای سیمرغ و فیلم های مستند خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که «همیشه دبیرجشنواره فیلم فجر امتیاز منحصربفردی داشته و گاهی اوقات دیده می شده که از امتیازهای خودش نیز در بخش های داوری هم استفاده می کرده و حتی به یک فیلمی ، جایزه ویژه دبیر جشنواره را هم اهدا می کرده است. آیا امسال هم شاهد چنین امتیازهایی از سوی دبیر جشنواره خواهیم بود؟» گفت: من هیچگاه چنین امتیازی را به خودم نمی دهم برای اینکه دبیر جشنواره هیات انتخاب فیلم ها را انتخاب می کند و این هیات بر اساس معیارهای مشخص جشنواره ؛ به انتخاب فیلم ها می پردازند و سعی می کنند با توجه به شرایط روز سینمای ایران ، از همه قشرها و همه نگاه ها در بخش های مختلف، فیلم انتخاب کنند بنابراین من با احترامی که برای هیات انتخاب قائل هستم. هیچ دخالتی در رای آنان به نام دبیر جشنواره نخواهم داشت - البته درهمه دوره ها هم کم و بیش همین گونه بوده است –

وی تصریح کرد: ولی امسال آن جایزه ای که هر ساله به اسم «جایزه ویژه دبیرجشنواره» در فراخوان هم ذکر می شده را نداریم. اما در بخش «انیمیشن» که ازاختیارات دبیرجشنواره است استفاده کردیم چرا که این بخش از اولویت های سیاست سینمای ایران و سیاست های سازمان سینمایی این است که از آن حمایت کنیم. لذا ما هم از این اختیارات استفاده کردیم و در خصوص بخش انیمیشن، بخشی را اختصاص خواهیم داد تا این آثار بیشتردیده شوند. البته هنوز در مورد داوری یا عدم داوری، تصمیمی نگرفتیم و اگر تصمیمی گرفته شود حتما اعلام خواهیم کرد.

گفتگو از: مجید معافی
کد خبر: 87269
Share/Save/Bookmark