فیلم های دفاع مقدس به اتفاقات و لایه به لایه های جنگ اتفاقات پشت جبهه و بعد از جنگ می پردازد
مهدی امینی‌خواه:
فیلم های دفاع مقدس به اتفاقات و لایه به لایه های جنگ اتفاقات پشت جبهه و بعد از جنگ می پردازد
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳
بازیگر تلویزیون و سینما گفت: در ۳۰ سال گذشته حداقل ۷۰ تا ۸۰ فیلم سینمایی، سریال و تله مختص به دفاع مقدس یا نقش‌هایی که به نوعی به این برهه از تاریخ مرتبط بوده، بازی کرده‌ام.

به گزارش هنرنیوز، مهدی امینی خواه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: فیلم لالایی نیزار به کارگردانی باکیده جدیدترین فیلم داستانی بلند در ژانر دفاع مقدس است که بازی کرده ام که در بخش اکران عمومی جشنواره ایثار در مشهد مقدس مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقرر شده جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار هر سال در مشهد برگزار شود، خاطرنشان کرد: فیلم کلاه سبزها که نقش جوانی حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی را بازی کردم هم در ژانر دفاع مقدس بود.

این بازیگر تلویزیون و سینما در پاسخ به این پرسش که فیلم هایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته می شود تا چه حد می توانند اثرگذار باشند، گفت: کشور در یک برهه زمانی درگیر جنگی فراگیر شد که کل شهرها را درگیر کرد، به هر حال هشت سال دفاع مقدس جزو تاریخ کشور است و مانند تمام جنگ ها در جهان؛ اتفاقاتی افتاد. فیلم های دفاع مقدس به اتفاقات و لایه به لایه های جنگ، اتفاقات پشت جبهه و بعد از جنگ می پردازد.

امینی خواه افزود: قطعا فیلم ها و سریال هایی با ژانر دفاع مقدس در سالهای بعد هم ساخته می شود چون به تاریخ کشور سنجاق شده است.

وی با بیان اینکه فیلمنامه ها، تحقیقات و نمایش ها براساس مستنداتی که در جنگ رخ داده ساخته می شود، توضیح داد: هر ساله در ژانر دفاع مقدس جشنواره های مختلفی نظیر عمار، ایثار و مقاومت با نگاه متفاوت به جنگ تحمیلی برگزار می شود و این نوع جشنواره ها باعث می شود تولیدات بیشتری در این زمینه ساخته شود.

امینی‌خواه زاده ۱۰ مرداد ۱۳۵۳ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است.
کد خبر: 99149
Share/Save/Bookmark