هانیبال یوسف قطعاتی از مطرح‌ترین آهنگسازان دنیا را بر روی صحنه برد
در سه شب با شکوه تالار وحدت؛
هانیبال یوسف قطعاتی از مطرح‌ترین آهنگسازان دنیا را بر روی صحنه برد
گروه آنسامبل مسایا به رهبری هانیبال یوسف قطعاتی از موسیقی گاسپل را با همراهی روشن دلان، طی ۳شب در تالار وحدت اجرا کرد.
 
تاريخ : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰

به گزارش هنر نیوز، هانیبال یوسف و گروهش در این کنسرت قطعاتی از موسیقی گاسپل را برای طرفداران خود به ارمغان آورده بودند و چهار قرن پس از شگل گیری آن، کلام و موسیقی را به صورت صورت شفاهی و سینه به سینه به افراد داخل سالن منتقل کردند. 

صحنه تالار وحدت سرشار از هیجان، شور، شادی، امید و حرکت ریتمیک بود. احساس عشقی که از سوی گروه آنسامبل مسایا می‌جوشید و احساس ستایشی که پاسخ هواداران آنسامبل مسایا بود و به صورتی خودآگاه از سوی هانیبال یوسف و به صورت ناخودآگاه از سوی حاضرین، ۲ویژگی از موسیقی گاسپل در تالار وحدت ظاهر شده بود، یعنی پرسش و پاسخ و احساس عشق و ستایش بی‌پایان. 

این کنسرت در ۲قسمت اجرا می‌شد و در این ۲ بخش ۱۲قطعه انگلیسی از آهنگسازان برجسته دنیا و یک قطعه فارسی ساخته «هانیبال یوسف» اجرا می‌شد. 

۱۲ قطعه انگلیسی به این ترتیب اجرا شدند:
Celebrate- Fill My Cup, Lord- Give Thanks- My Hiding Place- Open the eyes of my hearts- You’re So Good to Me- Power of Your name- Power of your Love- Lord, I Lift Your Name on High- My Life is in You- We Are The World 

این قطعات ساخته آهنگسازانی مطرح بود:
Gray Oliver, Richard Blanchard, Henry Smith, Michael Lender, Tom Brooks, Frey Clarck, Michael Card-John Thompson, Geoff Bulock, Rick Founds, Daniel Gardner, Lionel Richie 

در بخش دوم کنسرت یک قطعه فارسی با نام «تویی پیداتر از پیدا» اجرا شد که شاعر آن «فریدا نوروزی» و آهنگساز آن «هانیبال یوسف» بود. شایان ذکر است که هانیبال یوسف تنظیم کننده‌ تمام آثار اجرا شده در کنسرت بود. 

آنسامبل مسایا را در این کنسرت، گروه کوبه ای نواز روشندلان «راز گل سرخ» به رهبری سهیل طاهری و «گروه کُر روشندلان» به سرپرستی امید قربانی همراهی می‌کردند. 

در این کنسرت و در قطعه‌ی پایانی یک ستاره‌ کوچک روشن دل با نام «مبینا عابد صادق» به نواختن فلوت ریکوردر پرداخت و آوازی دلنشین را در مجموعه سرداد که اجرای اوبا استقبال و تشویق فراوان شنوندگان کنسرت مواجه شد. 

گروه کُر آنسامبل مسایا با همراهی این نوازندگان به اجرای قطعات خود پرداختند.
«پیانو: سردار سرمست، ساکسوفون: ایمان جعفری، گیتار آکوستیک: اردوان ارجمند، گیتار بیس: مهرداد هزارخوانی، دارمز: سینا پرتویی، پرکاشن: عرفان قوی قلب، محمد شعبانی، دی جی ری دی: امیرعلی رحمانی، ویلن: الناز پگاه، ویلن سل: ساناز حمیدی» 

خوانندگان اصلی گروه «رایسا آوانسیان، ویدا محمودی، مازیار واحدی، هادی آریج و یاشار کاظمی» بودند. 

گفتنی است که اجرای این کنسرت طرح و ایده ای نو از هانیبال یوسف در ادامه‌فعالیت های خلاقانه‌ او بود، موسیقیدانی که همچنان باید منتظر اجراهایی متفاوت توسط او و گروهش در سطح ایران و جهان باشیم.

کد خبر: 73129
Share/Save/Bookmark