ارسال 919 اثر به دبیر خانه / نمایش آثار در 7 سالن از مجموعه هتل های آزادی / پخش عمده آثار از رسانه ملی
در نشست جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی مطرح شد؛
ارسال 919 اثر به دبیر خانه / نمایش آثار در 7 سالن از مجموعه هتل های آزادی / پخش عمده آثار از رسانه ملی
دبیراولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی در پاسخ به سوال هنرنیوز خبر داد تصمیماتی برای نمایش آثار بعد از اتمام جشنواره در شهرهای اهل تسنن کشور و برخی از کشورهای حاضر در کنفرانس اتخاذ خواهد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی در ساختمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور هاشم میرزا خانی دبیر جشنواره و محمدرضا گلرو معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار گردید.

هاشم میرزاخانی در این نشست با بیان اینکه اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی روز دوشنبه 22 آذر ماه همزمان با آغاز هفته وحدت (22 تا 27 آذر ماه)، کار خود را با حضور و سخنرانی رئیس جمهوری و با اهدای جوایز بخش بین الملل شروع خواهد کرد خبر داد که علی لاریجانی مهمان آیین اختتامیه این جشنواره خواهد بود.

به گفته وی، تاکنون 919 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است که از این بین 617 اثر در بخش ملی و 303 اثر در بخش بین الملل است که آثار بین الملل از کشورهایی چون انگلیس ، هند ، عراق ، قطر ، آمریکا، آلمان، ایرلند، لبنان و سوریه خواهند بود.

میرزاخانی با بیان اینکه کنفرانش وحدت اسلامی بیش از 700 مهمان خواهد داشت ادامه داد: قرار است با هماهنگی‌های مناسب، فیلم‌های جشنواره را برای آن‌ها نمایش دهیم. ضمن اینکه فیلم‌های جشنواره در سه موضوع معرفی و احیای وحدت اسلامی، شناسایی تفرقه‌های دشمنان بین ادیان و اسلام ستیزی خواهد بود

دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی خبر داد به علت همزمانی برگزاری سی‌امین کنفراس وحدت اسلامی و اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی ، تیزری به صورت مشترک برای این آنان آماده شده است که در این نشست از این تیزر رونمایی گردید.

بزرگداشت محمدرضا اسلاملو از دیگر بخش های این جشنواره خواهد بود که میرزا خانی به آن اشاره کرد.

دبیر اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از وضعیت نمایش فیلم های جشنواره سوال کرد خبر داد هفت سالن از مجموعه هتل های آزادی اختصاص به نمایش فیلم های جشنواره فیلم وحدت اسلامی خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار هنرنیوز که پرسید «آیا تصمیمی برای نمایش آثار برگزیده این جشنواره در دیگر شهرهای ایران و کشورهای خارجی دارید؟» با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای پخش آثار جشنواره از رسانه ملی شده است گفت: البته بخشی از تهیه کنندگان برای پخش آثار خود از تلویزیون موافقت نکردند اما عمده آثار از شبکه های مختلف تلویزیون پخش خواهد شد ضمن اینکه ما در کنار کمیسیون های کنفرانس وحدت اسلامی ، برنامه ریزی متداولی انجام دادیم مبنی بر اینکه بتوانیم آثار جشنواره را هر روزه در 6 الی 7 سئانس نمایش بدهیم و علاوه بر آن نیز در کنار برگزاری کنفرانس ؛ مقرر شده هر شب از ساعت 9 الی 11 شب ؛ مهمانان وقت خودشان را برای دیدن آثار جشنواره اختصاص دهند و ما نیز سعی می کنیم در این ساعت، آثار برگزیده - چون در افتتاحیه برگزیده های بخش بین الملل مشخص شده است – را نمایش دهیم .

میرزا خانی همچنین در مورد نمایش آثار برگزیده در شهرهای ایران و خارج از کشور یاد آور شد: برنامه ریزی شده تا بعد از جشنواره و طی تفاهم نامه ای که با وزارت ارشاد خواهیم داشت آثار برگزیده جشنواره در شهرهای اهل تسنن کشور نمایش داده شود ضمن اینکه برای نمایش آثار برگزیده جشنواره در کشورهای خارجی نیز بعد از اتمام جشنواره و با هماهنگی مهمانان خارجی، تصمیم گیری خواهد شد.

در ادامه این نشست محمدرضا گلرو معاون امور اجزایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در فضای کنونی جهان معاصر و خاصه اسلام، موقعیت در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است. از طرفی گروههای تکفیری برای تخریب چهره اسلام ناب محمدی دست به جنایاتی دلخراش می‌زنند و از طرف دیگر موج اسلام خواهی به شکل خاصی خودنمایی می‌کند. در نتیجه ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط مناسب برای نشان دادن چهره واقعی دین مهربان اسلام، دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دین اسلام کشتی نجات مسلمانان از وقایع است ما موظف هستیم تا چهره‌ای درستی از دین اسلام ارائه دهیم. رشد اسلام خواهی در اروپا یکی از شاخص‌های دین اسلام است. پیروزی برای حق است و طلیعه افول جریان تکفیری قابل مشاهده است و ما باید برای ایجاد یک تمدن اسلامی آماده شویم. در حال حاضر فرهنگسازی نیاز اصلی کشور است به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم که باید حضور متفاوتی در عرصه فرهنگ داشته باشیم و در این را نیازمند کمک اصحاب رسانه و فیلمسازان هستیم.

معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ما در این راستا حدود دو سال است که تلاش می‌کنیم که رویدادی فرهنگی و اثری به نام جشنواره وحدت اسلامی برپا کنیم. این جشنواره در سالهای آینده به صورت بسیار گسترده‌تر برگذار خواهد شد و به مباحثی نظیر فیلمنامه، عکس و پوستر نیز توجه بیشتری خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ابتدای این نشست از تندیس و پوستر اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی نیز رونمایی شد.
کد خبر: 93569
Share/Save/Bookmark