فیلم‌هایی که با «شورای نظارت آموزش و پرورش» هماهنگ باشد حمایت می‌کنیم
حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در گفتگو با هنرنیوز:
فیلم‌هایی که با «شورای نظارت آموزش و پرورش» هماهنگ باشد حمایت می‌کنیم
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آمادگی بُردن دانش آموزان برای دیدن فیلم های حوزه کودک به سینما را دارد اما به شرطی که این فیلم ها با معیارهای «شورای نظارت آموزش و پرورش» هماهنگی داشته باشند.
 
تاريخ : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۳
حجت الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در پاسخ به این سوال که نظر شما به گلایه های برخی از فیلمسازان کودک که معتقدند آموزش و پرورش همکاری لازم را برای اعطای مجوز به فیلم های حوزه کودک برای مدارس صادر نمی کند چیست افزود: همان طوری که می دانید آموزش و پرورش سالن سینما برای نمایش فیلم های سینمایی در مدارس در اختیار ندارد بنابراین امکان پخش این فیلم ها در مجموعه آموزش و پرورش مقدور نیست. اما اگر بخواهیم دانش آموزان را برای دیدن فیلم های روی پرده به سینماها ببریم این کار بستگی به دو شرط دارد.

وی با اشاره به شرط اول بردن دانش آموزان به فیلم های حوزه کودک و نوجوان به سینماها اضافه کرد: اولین شرط این است که فیلم های مورد نظر حتما باید در حوزه کودک و نوجوان باشند و حتما از سوی« شورای نظارت آموزش و پرورش» مجوزهای لازم را گرفته باشند. تا آنگاه ما بتوانیم دانش آموزان را برای دیدن این فیلم ها راهی سینماها بکنیم. بنابراین ما آمادگی بُردن دانش آموزان را برای دیدن فیلم های حوزه کودک و نوجوان را داریم اما همان طوری که عرض کردم حتما باید این فیلم ها با معیارهای شورای نظارت ما هماهنگی داشته باشد.اما فیلم هایی که نتوانند از شورای نظارت آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند طبیعی است که ما نیز نمی توانیم دانش آموزان را به دیدن این فیلم ها ببریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شرط دوم اظهار داشت: اما شرط دوم این است که ما هنگامی می توانند دانش آموزان را برای دیدن فیلمی به سینماها ببریم که هم دانش آموزان و هم والدین آنان با این کار موافقت داشته باشند. با توجه به اینکه در حال حاضر هزینه سینما رفتن بالا است. لذا باید والدین دانش آموزان در این خصوص رضایت داشته باشند. ضمن اینکه معمولا بُعد مسافت برای رفتن به سینما زیاد است و این نیز مستلزم هزینه های اضافی که باید والدین راضی به پرداخت آن باشند.

حجه الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: بُردن دانش آموزان به سینما با توجه به روزهای هفته که دانش آموزان کلاس دارند خیلی مقدور نیست و ما معمولا باید آنان را در روزهای ۵ شنبه برای سینما رفتن هماهنگ کنیم که مدیریت و هماهنگی در روزهای غیر درسی هم همان طوری که می دانید کار خیلی سختی است. ولی در حین حال ؛ ما خودمان توجه خاصی به سینما داریم و معتقدیم که دانش آموزان می بایست با سینما مونس باشند.

وی با بیان اینکه ما برخی از گلایه های فیلمسازان را در این زمینه وارد می دانیم تصریح کرد : ولی اینکه بعضی ها می گویند در آموزش و پرورش برای دادن مجوز به فیلم های کودک و نوجوان مافیا وجود دارد را به هیچ عنوان قبول نداریم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که پرسید نظر شما نسبت به تشکیل «بنیاد سینمایی کودک» که از سوی برخی از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان مطرح شده است چیست و آموزش و پرورش برای حمایت از چنین بنیادهایی چه همکاریهایی انجام خواهد داد یاد آور شد: ما حتما از تشکیل چنین بنیاد هایی حمایت می کنیم به شرطی که با سیاست های عمومی نظام جمهوری اسلامی و با سیاست های اختصاصی ما که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می شود و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد همسویی داشته باشد. اگر چنین باشد حتما حمایت های ویژه خواهیم کرد.

این مسئول آموزش و پرورش اظهار داشت : ما حتی از جریان فرهنگی که قصدش غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشد به طوری که بخواهد سطح تفکر دانش آموزان را در عرصه فرهنگی ارتقاء ببخشد نیز حمایت عمومی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که حمایت های آموزش و پرورش در چه زمینه هایی خواهد بود گفت: اول باید شاهد تشکیل این بنیاد و منتشر شدن اساسنامه آن باشیم بعد ببینیم این بنیاد در کجاها با ما همسویی دارد.

حجه الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: آموزش و پرورش هم اکنون علاوه بر جشنواره فیلم رشد، جشنواره فیلم کودک وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز در اختیار دارد. یعنی آموزش و پرورش نهادی است که هم اکنون دو جا به صورت فنی یکی در برگزاری جشنواره و دیگری در تربیت فیلمساز و تولید فیلم کودک فعال است. لذا اگر بخش های غیردولتی بخواهند در حوزه تولید فیلم کودک و نوجوان فعال باشند ما نیز به عنوان نهاد دولتی، حتما از آنان حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: 76559
Share/Save/Bookmark