سینمای ایران مبلغ خوبی برای اندیشه های دینی و اسلامی نبوده / همت بیشتر سینماگران در جهت همپایی با اندیشه های اسلامی
محمود گبرلو در گفتگو با هنرنیوز مطرح کرد:
سینمای ایران مبلغ خوبی برای اندیشه های دینی و اسلامی نبوده / همت بیشتر سینماگران در جهت همپایی با اندیشه های اسلامی
گبرلو معتقد است سینماگران ما به دلیل اعتبار و جایگاه ویژه ای که این روزها سینمای ایران در مجامع جهانی پیدا کرده نقش مهمی در انتقال اندیشه های اسلامی و انعکاس چهره واقعی اسلام و مسلمانان به دنیای غرب برعهده دارند که لازم است همت بیشتری در این زمینه از خودشان به خرج دهند.
 
تاريخ : شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
محمود گبرلو ، منتقد سینما و فعال فرهنگی و رسانه ای در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: نکته مهم در نامه رهبری این است که ایشان همواره سعی می کنند در پیام های خودشان، حقانیت مسلمانان و اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند و به نوعی اقشار مختلف جهان را مورد مخاطب خویش قرار دهند، توجه به این امر درحالی ضروری است که متاسفانه امروز؛ چهره زشت و غیر واقعی از اسلام از سوی جهان غرب به ملت ها ارائه می شود.

این روزنامه نگار و تهیه کننده برنامه های تلویزیونی ادامه داد: در چنین فضایی که جهان تحت تاثیر افکار غربی برای تخریب چهره واقعی اسلام قرار دارد لازم است که ما به عنوان یک ایرانی که در کشوری مثل جمهوری اسلامی زندگی می کنیم چهره درستی از اسلام و مذهب تشیع به جهانیان ارائه دهیم. بنابراین هر مقداری که رسانه های جهان به نامه رهبری بپردازند و هر تعداد از جوانان اروپایی که نامه رهبری را مورد مطالعه قرار دهند می تواند در شناخت آنان از درک واقعی چهره اسلام و مسلمانان کمک کند.

مجری و سردبیر سابق برنامه تلویزیونی هفت با اشاره به هنرمندان و بویژه سینماگران ایرانی تاکید کرد: معتقدم هنرمندان، بویژه هنرمندان سینمای ایران به این دلیل که امروزه سینمای ایران در بازار جهانی جایگاه و اعتبار ویژه ای پیدا کرده است در این میان می توانند نقش مهم و کلیدی ایفا کنند و شایسته است که سینماگران ما ، حرکت خود را در جهت همپایی با اندیشه های اسلامی که در جامعه در حال رخ دادن است افزایش دهند و مبلغ خوبی برای نشان دادن چهره درست از مسلمانان باشند.

محمود گبرلو تصریح کرد: هنگامی که سینماگران ما در جشنواره های سینمایی و مراسم جهانی مثل اسکار حضور دارند حضورشان به مثابه یک ایرانی مسلمان خواهد بود و حداقل کاری که می توانند بکنند این است که در صحبت ها و آثارشان انعکاس دهنده چهره واقعی اسلام باشند تا از این طریق ، اندیشه های اسلامی، وسعت بیشتری از مخاطبین جهان را در بر بگیرد. ضمن اینکه ما در آثار سینمایی خودمان هم می توانیم در این زمینه موفق باشیم و خیلی از حرفها را از طریق سینما منتقل کنیم که نمونه آن فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته آقای مجید مجیدی است که می تواند یکی از فیلمهای شاخص سینمای ایران و بویژه سینمای پس از انقلاب اسلامی باشد. بنابراین شک نکنیم که هنرمندان ما می توانند در این مسیر گامهای بزرگی بردارند.

وی درعین حال اضافه کرد: با وجودی که امروزه سینمای ایران به لحاظ تکنیکی، پیشرفت های خوبی پیدا کرده است اما به لحاظ اندیشه ای، خیلی به اندیشه های مورد نظر رهبری نزدیک نیست و تاکنون نتوانسته مبلغ خوبی برای اندیشه های دینی و اسلامی باشد. لذا معتقدم باید هنرمندان همت بیشتری به خرج دهند و سعی کنند هم در آثار سینمایی خودشان این نکات را مورد توجه قرار دهند و هم در مجامعی که حضور پیدا می کنند مبلغان خوبی به عنوان یک مسلمان واقعی باشند.
کد خبر: 85739
Share/Save/Bookmark