مجوز فیلم های خارجی در شبکه خانگی تسریع گردد / فیلم های  بدون هولوگرام خریداری نکنید
حسن داها در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
مجوز فیلم های خارجی در شبکه خانگی تسریع گردد / فیلم های بدون هولوگرام خریداری نکنید
مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا به خانواده ها توصیه کرد از خریداری فیلم های بدون هولوگرام و بدون داشتن آرم موسسه های دارای مجوز از وزارت ارشاد پرهیز کنند بویژه دی وی دی هایی که به صورت چند تایی در کنار خیابان ها بفروش می رسند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۹
حسن داها مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد ورود برخی از فیلم های انیمشن غیر مجاز که بدون نظارت های لازم وارد شبکه خانگی شدند گفت: متاسفانه ورود انیمشن های غیرمجاز که نظارت های لازم روی آن اعمال نشده به شبکه خانگی لطمات اساسی به پیکره خانواده و کودکان وارد می سازد یعنی وقتی انیمشنی که خارج از سیکل و مراحل اداری شرکت های مجاز و شبکه خانگی به صورت زیر نویس و بدون ممیزی وارد بازار می شود ممکن است برخی از خانواده ها، بدون اطلاع و آگاهی این فیلم ها را خریداری کنند که این امر می تواند لطمات زیاد اجتماعی و روحی و روانی به کودکان آنان وارد کند. درحال حاضر، افراد زیادی هستند که این فیلم ها را بلافاصله دانلود می کنند یا از ماهواره می گیرند و با زدن زیر نویس آنان را وارد بازار می کنند و اخیرا هم که این فیلم ها با دوبله فارسی راهی بازار می شوند که متاسفانه این فیلم ها می توانند لطمات زیادی به کودکان ما وارد سازند.

تهیه کننده تله فیلم « پانسیون دختران» تصریح کرد: درحالی که ما برای خرید این انیمشن ها پول پرداخت می کنیم اما در همان زمان شاهد به بازار آمدن این انیمشن های بدون سانسور و به صورت قاچاق هستیم که هم به ما لطمه اقتصادی می زند و هم خانواده ها را با مشکل روبرو می سازد. به طور مثال درحالی که در روزهای گذشته ما فیلم انیمشن «باب اسفنجی» را از طریق شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا خریداری کردیم یا فیلم دیگری که از طریق شرکت قرن ۲۱ خریداری شده بود اما متاسفانه همین فیلم ها به صورت غیرمجاز و قبل از اینکه ما بتوانیم سیکل مجوزهای این فیلم ها را از وزارت ارشاد طی کنیم این فیلم ها به صورت دوبله و از طریق شبکه قاچاق راهی بازار شدند که از نظر اقتصادی لطمات زیادی به ما تحمیل کرد. این درحالی است که وزارت ارشاد باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

این تهیه کننده فیلم های ویدئویی کشور تاکید کرد: امیدواریم مراحل دریافت پروانه نمایش فیلم های شبکه خانگی؛ حالت روان تر و سریع تری پیدا کند تا ما بتوانیم بلافاصله این فیلم ها را راهی بازار کنیم و از ورود این فیلم ها به صورت غیرمجاز و بدون سانسور به شبکه قاچاق جلوگیری کنیم تا آنان نتوانند زودتر از ما وارد عمل شوند. ما هم اکنون به دلیل اینکه برای دریافت مجوز و طی شدن مراحل قانونی ، زمانی را طی می کنیم قدری از شبکه قاچاق عقب تریم. لذا باید دولت کمک کند تا ما بتوانیم این فیلم ها را سریع تر به شبکه خانگی وارد کنیم تا خانواده ها با خیال راحت تری بتوانند از این فیلم ها که آرم شرکت های مجاز در بالای فیلم ها حک شده است برای کودکان خود استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا به خانواده ها توصیه کرد از خریداری فیلم های بدون هولوگرام و بدون داشتن آرم موسسه های دارای مجوز از وزارت ارشاد پرهیز کنند بویژه دی وی دی هایی که به صورت چند تایی در کنار خیابان ها بفروش می رسند.

وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یکی از موسساتی که در حوزه فیلم برای شبکه خانگی فعال هستید آیا تصور می کنید تا کنون نظارت درست و دقیقی از سوی موسسه رسانه های تصویری برای جلوگیری از بحث قاچاق فیلم صورت گرفته است؟ یاد آور شد: معتقدم ستاد مبارزه با قاچاق فیلم ها ، کار خودش را انجام می دهد ولی به دلیل اینکه وسعت کشور ما زیاد است و امکان و توان موسسه رسانه های خانگی کم است طبیعی است که جلوگیری از این مسائل خیلی سخت است. لذا بر این باورم اگر دولت، ما را حمایت کند تا ما بتوانیم فیلم ها را سریع تر به دست مردم برسیم این امر می تواند تاثیری زیادی در جلوگیری از بحث قاچاق داشته باشد.

تهیه کننده تله فیلم « مثبت دات منفی» با اشاره به نقش موثر رسانه ملی در تبلیغ فیلم های شبکه خانگی اظهار داشت: همان طوری که صدا و سیما نسبت به دیگر کالاها اطلاع رسانی و تبلیغ می کند اجازه دهد ما هم فیلم های شبکه خانگی خودمان را برای مردم اطلاع رسانی کنیم مطمئن باشید اگر مردم از فیلم های مجازی که قرار است در شبکه خانگی توزیع شود اطلاع یابند حتما از خرید فیلم های غیرمجاز خودداری خواهند کرد. در حالی که هم اکنون اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف است که می باید رسانه ملی در این مورد نقش موثرتربی ایفا کند.

حسن داها مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا در مورد تازه ترین فعالیت های این شرکت به تولید فیلم ویدئویی «صبح روز هشتم» اشاره کرد و گفت: به تازگی مجوز ساخت این فیلم را به کارگردانی آقای علیرضا صبوری دریافت کردیم که هم اکنون این تله فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارد.

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 82624
Share/Save/Bookmark