نباید خادمان حوزه  شهری فراموش شوند / با افتخار زمینه تولید را فراهم می کنیم
دبیر جشنواره فیلم شهر عنوان کرد؛
نباید خادمان حوزه شهری فراموش شوند / با افتخار زمینه تولید را فراهم می کنیم
دبیر جشنواره فیلم شهر در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز خبر داد با حمایت سازمان سینمایی ، برنامه هایی برای تولید فیلم های سینمایی ، مستند و کوتاه مدون شده و با افتخار زمینه تولید فراهم خواهد شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ؛ ۲۴ تیرماه نشست خبری هفتمین جشنواره فیلم شهر ، با حضور هاشم میرزاخانی دبیر این رویداد در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست هاشم میرزاخانی عنوان کرد: هفتمین جشنواره فیلم شهر با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه و آیین افتتاحیه آن همزمان با افتتاح سالن چند منظوره و فودکورت پردیس ملت برگزار می‌شود. بخشی از جوایز برگزیدگان را در آیین افتتاحیه تقدیم می‌کنیم قبل از شروع افتتاحیه «گالری شهر» را به عنوان یک پیام رسان در حوزه شهری افتتاح می‌کنیم. باید بگویم ما تلاش کردیم آثار بین‌المللی ما هم با موضوع شهری باشد. امیدواریم در بخش‌های مختلف منتقدان نسبت به ترویج مسایل شهری اقدام کنند چراکه اگر هنرمندان و منتقدان ما را یاری دهند ما می‌توانیم بهتر به مسایل شهری بپردازیم و به هدف جشنواره می‌رسیم.

میرزاخانی عنوان کرد: در آیین افتتاحیه مراسم نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی را خواهیم داشت. همچنین بزرگداشت‌های علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پروانه معصومی در بخش‌های افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود.

میرزاخانی عنوان کرد: مراسم اختتامیه ۳۱ تیر در تالار وحدت در ساعت ۱۷ با حضور مدیران شهری و فرهنگی، رییس سازمان سینمایی و… برگزار می‌شود و تلاشمان این است که یک برنامه خوب داشته باشیم.

دبیر این جشنواره توضیح داد: حوزه شهری، حوزه ای است که نباید خادمان آن فراموش شوند، شاید ما خیلی به آنها توجه نکنیم ولی اگر یک ساعت در شهر نباشند شهر به هم می‌ریزد از همین رو ما در این دوره تصمیم گرفتیم از بچه‌های خدمات شهری مثل آتش نشانی، اورژانس، پلیس راهور و… تجلیل کنیم. برای مثال در نیروی خدمات شهری از ستوان یکم محمد عبدالرحیمی، مجید فتاحی، فخرالدین گودرزی و.. تجلیل می‌کنیم.

وی با اشاره به داوران بخش بین‌الملل اظهار کرد: جردن هالندر که فیلمساز هلندی است، همچین عباس یوسفی فیلمساز سوریه‌ای و یک فیلمساز مطرح هندی به همراه پوران درخشنده و پیمان معادی آثار بخش بین‌الملل را داوری می‌کنند.

دبیر جشنواره فیلم شهر توضیح داد: همیشه می‌گویند مگر جشنواره فیلم شهر چقدر با موضوع شهری فیلم دارد باید بگویم ما در این چندماه تلاش کردیم آثار را شناسایی کنیم و فکر می‌کنم سربلند هستیم چراکه می‌دانیم آثار پیام شهری دارند. شما هم می‌دانید که آثار سینمایی زیادی درباره شهر وجود ندارد ولی باز هم تلاش کردیم تا این آثار را شناسایی کنیم تلاش موسسه تصویر شهر و شهرداری این است ک بتواند در خصوص آثار سینمایی و پیام‌های شهری تولید و حمایت از آثار داشته باشد. تلاش ما این است که بعد از برگزاری جشنواره، برگزیده‌ها را در مختلف به نمایش بگذاریم ضمن اینکه در این دوره کارگاه‌ها و سمینارهای انتقال تجربه داریم.

میرزاخانی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از حمایت جشنواره برای تولید فیلم هایی با موضوع شهری پرسید گفت: از وظایف ذاتی موسسه تصویر شهر تولید فیلم است اما چند وقتی است که همه نهادها به مشکلات اقتصادی دچار شده‌اند و بالطبع فعالیت‌هایشان پایین آمده است اما در برنامه‌ای که امسال نوشتیم و به رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری ارائه داده‌ایم قرار شده است در حوزه فیلم‌های سینمایی، مستند و فیلم کوتاه، برنامه مدونی برای تولید داشته باشیم و بودجه آن هم واصل می‌شود و با افتخار زمینه تولید فراهم می‌شود. امیدواریم با مرتفع شدن این مبحث ما هم آثار خوبی را تولید کنیم.


وی با اشاره به پارکینگ پردیس ملت گفت: درباره پارکینگ باید بگویم که با همکاری شهردار تهران و معاون عمرانی وی و شهردار منطقه سه ما بحث راه‌اندازی فضایی برای پارک، بازی و… در انتهای اتوبان کردستان را شروع کرده‌ایم که اتفاق مبارکی است و اگر این شرایط پیش برود ما پارکینگ تا ظرفیت هزار ماشین را خواهیم داشت‌.

میرزاخانی درباره انصراف علی عطشانی از این جشنواره گفت: او فیلمش را بیرون نکشید، سوءتفاهمی پیش آمد و ظرف یک ساعت هم حل شد؛ یک ناهمانگی در بحث کنداکتور وجود داشت که حل شد.

مجید معافی
کد خبر: 97484
Share/Save/Bookmark