«هر زن، یک قهرمان» فراتر از یک پروژه ادبی محسوب است
با حضور هنرمندان و ورزشکاران آغاز به کار کرد
«هر زن، یک قهرمان» فراتر از یک پروژه ادبی محسوب است
رونمایی از پروژه فرهنگی «هر زن، یک قهرمان» صبح روز گذشته 24 اردیبهشت ماه، با حضور هنرمندان و حامیان این مجموعه برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
در این مراسم هنرمندانی از جمله: فریدون محرابی، نگار جواهریان، رامبد جوان، لاله صبوری، آزاده نامداری، شهره سلطانی، فواد صفاریان پور و چهره‌هایی چون: لیلی رضایی( مدیر موسسه خیریه بهنام دهش‌پور)، زهره وطن خواه( قهرمان رالی و عضو تیم ملی اتومبیل رانی)، فریبا شاه محمدی(مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری جمعیت هلال احمر)، و ارشیا اقدسی(بدلکار) به عنوان حامیان معنوی و همراهان پروژه و هم چنین مسئولان گروه صنعتی ماریناسان، حامیان این مجموعه حضور داشتند.
در این مراسم ابتدا توضیحی از روند شگل گیری پروژه فرهنگی «هر زن، یک قهرمان» ارائه شد و از حامیان معنوی این پروژه از جمله هنرمندانی چون: آتیلا پسیانی، علیرضا خمسه، شیرین بینا و ورزشکارانی چون الناز کمپانی، زهره وطن خواه، مریم طوسی برای همراهی در گام نخست پروژه قدردانی شد.
در آئین رونمایی از «هر زن، یک قهرمان» داستان زنان قهرمان چند تن از هنرمندان از جمله آتیلا پسیانی بازخوانی شد. در ادامه اشکان خواجه نوری نماینده شرکت360 درجه (مجری این پروژه) در پاسخ به این سوال که «چه شاخصی برای موفقیت این طرح می بینید؟» گفت: موفقیت چنین پروژه‌ای را به دو شیوه می‌توان سنجید. نخست به شیوه کمی و دیگری به شیوه کیفی. در شیوه کمی خوشبختانه یکی از خصوصیت‌های رسانه‌های دیجیتال این است که حجم مراجعه و دیده شدن آن قابل اندازه گیری‌ست.
از طرف دیگر و از رویکرد کیفی که بر مبنای محتوای ایجاد شده می‌توان میزان موفقیت آن‌را سنجید. این بخش به دو دلیل حایز اهمیت است، دلیل اول این که عموم مردم جامعه می‌توانند در آن سهیم باشند و دوم این که این پروژه یک گفتگوی یک‌طرفه نیست. گفت و شنود است و فراتر از یک پروژه ادبی محسوب می‌شود.
در ادامه خواجه نوری در پاسخ به این سوال که این پروژه تا چه حد در صدد استفاده از تجربیات سایر نهادهای مرتبط با زنان را در برنامه کاری خود دارد؟، توضیح داد: «هر زن، یک قهرمان» پروژه‌ای مستقل است. طبیعتاً از هر موسسه‌ای که در مسیر این پروژه به ما کمک کند استقبال می‌کنیم. البته این بدان معنا نیست که پروژه زیر بار خط‌ کشی‌های سایر نهادها برود. مهم ترین نکته این پروژه آن است که هیچ خط و ربط سیاسی ندارد و کاری تازه به حساب می‌آید. هر سازمانی که بتواند به مسیر ما کمک کند، قطعا برای ما کمک کننده خواهد بود.
سپس مدیرعامل شرکت ماریناسان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا ماریناسان در آینده با پروژه‌هایی ازین دست همراهی خواهد کرد؟ گفت: ما به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد داریم و باور داریم که برای چنین فعالیت‌هایی آمادگی داریم. اعتقاد ما همواره بر این بوده است که در مسیر ارتقای فرهنگ سهمی داریم و ملزم به ایفای آن هستیم. امیدواریم بتوانیم این پروژه را در سطح موثری به بار بنشانیم، آمادگی آن را داریم که این پروژه را پس از انجام در صورت ادامه، همراهی کنیم. بسته به سطح استقبال این امکان وجود دارد که این ایده به انتشار مجلد های دوم و سوم از این کتاب بیانجامد.
علاقمندان می توانند، برای اشتراک گذاری داستان قهرمانان زندگی خود و هم چنین مطالعه روایت قهرمان زندگی هنرمندان و ورزشکاران کشورمان به وبسایت www.zananeghahreman.com مراجعه کنند.
هم چنین می‌توانند از طریق کانال تلگرام https://telegram.me/ZananeGhahreman از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوند.







کد خبر: 91480
Share/Save/Bookmark