حمید بهمنی:
ما باید فیلم هایی بکر با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، مقاومت و اسلام تولید کنیم
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
حمید بهمنی کارگردان سینما در پی اعلام اکران فیلم های خارجی گفت: ما باید فیلم هایی بکر با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، مقاومت و اسلام تولید کنیم و بدون الگوپذیری و توجه به سینمای خارج سینمای جمهوری اسلامی ایران را به پیش ببریم؛ ما زمانی می توانیم موفق باشیم که بدون نگاه به سینمای خارج، بدون الگوبرداری از فیلم های خارجی، بدون چشمداشت برای جوایز جشنواره های غربی و بدون اکران فیلم های خارجی در کشورمان بتوانیم سینمای تراز انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «گلوگاه شیطان» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز افزود: مدیران سینمایی بهتر است تدبیری برای تغییر ذائقه و نگاه مردم داشته باشند؛ ما باید مخاطب خود را به تماشای فیلم های ارزشی و استراتژیک عادت دهیم و او را از آثاری که فرهنگ بیگانه را تبلیغ و ترویج می کند دور سازیم.

وی ادامه داد: ما موضوعات بسیار ارزشمند، دراماتیک و بکری در حوزه دین و انقلاب داریم که اگر به صورت فیلم تولید شود دنیا برای تماشای آن ها له له خواهد زد؛ این وظیفه ما است که سراغ این قبیل موضوعات برویم و هدف مان را نه فقط روی گیشه و آمار فروش بلکه روی محتوای اسلامی و انسانی و انقلابی متمرکز کنیم.

این سینماگر سپس با انتقاد از مجموع مدیران سینمای ایران طی سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد: مجموعه مدیریت غلط در سینما باعث شده تا سینمای ما نسبت به کل دنیا سینمایی کم رمق و ناتوان باشد؛ متأسفانه سیاست گذاری های ما در تولید موفق نبوده و نیست و به همین علت آثار استراتژیک و مفاهیم انقلابی و ارزشی نتوانستند آنچنان که باید مورد توجه قرار گیرند.

بهمنی خاطرنشان کرد: اما با این همه اگر برخی فیلم های سیاه نما و شبه روشنفکری را کنار بگذاریم بحمدالله سینمای ایران سینمای سالمی است که با خیال راحت خانواده ها می توانند به تماشای آثارش بنشینند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گام های شیدایی» متذکر شد: مدیران سینمایی اگر به فکر رونق گیشه هستند و به همین علت تصمیم به اکران فیلم های خارجی گرفته اند باید بدانند این کار شاید در کوتاه مدت بتواند مانند یک مسکن عمل کند اما نجات بخش نیست و از این رو بهتر است به جای این کار با نگاهی به آینده تدبیری داشته باشیم که سینمای ایران بدون افتادن در ورطه فرهنگ شرق و غرب بتواند خوش بدرخشد و مردم از آثارش با جان و دل استقبال کنند.

وی یادآور شد: خوشبختانه ما در همین بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد فیلم های ارزشی و استراتژیک بسیاری مانند «آژانس شیشه ای»، «لیلی با من است» و... را داشته ایم که بدون سیاه نمایی و بدون روشنفکرنمایی توانسته اند گیشه را فتح کرده و با استقبال خوبی از سوی ملت انقلابی ایران اسلامی روبرو شوند.

بهمنی در پایان این گفتگو تأکید کرد: ما این آزمون ها را طی کردیم اما متأسفانه اصرار داریم سینمای کم مخاطب را دنبال کنیم، این ها درمان سینمای ما نیست؛ به علاوه اینکه میزان مخاطب نمی تواند الگوی مناسبی برای سینما در ایران اسلامی باشد؛ همانطور که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود باید همه چیز آن از جمله سینمایش نیز فرهنگی باشد. ما باید در ایران اسلامی سینمای استراتژیک و فرهنگی داشته باشیم و این لازمه کار ما است، پس امید است از انجام کارهای بیهوده پرهیز کنیم و تدبیری برای تقویت سینمای تراز انقلاب داشته باشیم.
تهیه و تنظیم : بابک الطافی
کد خبر: 99040
Share/Save/Bookmark