رسانه ها در موفقیت گروه « هنرو تجربه » تاثیرگذارند
سید جمال ساداتیان در گفتگو با هنرنیوز:
رسانه ها در موفقیت گروه « هنرو تجربه » تاثیرگذارند
یک تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به راه اندازی گروه «هنروتجربه» گفت: رسانه ها نقش بسیار تعیین کننده ای برای موفقیت گروه هنروتجربه دارند.
 
تاريخ : جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنر نیوز در مورد راه اندازی گروه « هنر و تجربه » و استمرار این گروه افزود: شاید بتوان گفت که یک بخش از موفقیت و استمرار گروه هنر و تجربه به خود تولیدات سینمایی کشور برمی گردد که چگونه می توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. بالاخره هنگامی که تماشاگران از فیلم های گروه هنروتجربه استقبال می کنند این استقبال می تواند برای سینماگران مشوق خوبی قلمداد شود تا دیگر بار هم، به سمت تولید این گونه آثار بروند و تولید چنین فیلم هایی را ادامه دهند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها اضافه کرد: ناگفته نماند که بخش زیادی برای استمرار گروه هنرو تجربه به حوزه اطلاع رسانی بستگی دارد. به عبارت دیگر، باید آنقدر از سوی رسانه ها در مورد گروه هنروتجربه اطلاع رسانی به جامعه بشود تا مردم با فیلم هایی که در این گروه اکران می شوند به خوبی آشنا گردند.

این تهیه کننده سینمای ایران تصریح کرد: بنده بر این باورم که نقش «تلویزیون» در معرفی گروه هنروتجربه به مخاطب بسیار با اهمیت تر از بقیه رسانه ها است که معتقدم یک بخش آن مربوط به «تبلیغات مستقیم» و بخش دیگر آن به «تبلیغات غیرمستقیم» بستگی دارد که در بخش غیر مستقیم، تلویزیون می تواند میزگردهایی را در مورد این گروه و آثاری که در این گروه اکران می شوند برگزار کند تا نقاط قوت و ضعف این گروه به مردم معرفی گردد. لذا هنگامی که یک فیلم سینمایی در تلویزیون، توسط چند منتقد، نقد درست و منطقی می شود. بی شک انتخاب این فیلم از سوی مخاطب، قدری آسان تر خواهد شد.بنابراین باز هم تاکید می کنم که رسانه ها ، در موفقیت گروه هنروتجربه، نقش بسیار تاثیرگذاری خواهند داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی « برف روی کاج ها»  در پاسخ به این سوال که رسانه ها و مطبوعات چقدر می توانند در تعامل بین سینماگران و مخاطبین تاثیر گذار باشند اظهار داشت: باید بپذیریم که رسانه ها رابط بین مردم و تولید اثر هستند و با توجه به فضایی که در اختیار دارند می توانند نقش موثری در زمینه اطلاع رسانی داشته باشند. متاسفانه ضعف سینمای ما؛ ضعف اطلاع رسانی است. درست است که تعداد سالن های سینمای ما، اندک است و ما در زمینه اکران دارای مشکلات عدیده ای هستیم. اما اگر اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم حتی با همین تعداد سالن های اندک هم، به خوبی می توانیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. این کار مثل تبلیغات در زمینه کالا می ماند. وظیفه تبلیغات این است که نقاط قوت یک کالا را به مشتری ارائه دهد تا مشتری تمایل بیشتری برای خرید آن کالا پیدا کند. در حوزه فرهنگی هم همین گونه است. بنابراین ما باید از نقش تبلیغات برای معرفی آثار سینمایی به درستی استفاده کنیم و آثار فرهنگی را طوری تبلیغ کنیم تا در محضر مخاطب قرار بگیرد لذا نقش «مطبوعات» برای جامعه نقش کلیدی است.

سید جمال ساداتیان با بیان اینکه «رسانه» ابزار قابل اعتنایی است که روز به روز در کشور ما رو به تکامل است گفت: البته رسانه در کشور ما نسبت به جهان خیلی عقب تر است و این موضوع البته به مسئولین برمی گردد که معتقدم باید قدری صعه صدر بیشتری داشته باشند. بلاخره هر کاری از یک اثر سینمایی گرفته تا عملکرد یک مدیر، همواره دارای نقاط قوت و ضعف است و ما نباید از رسانه ها و مطبوعات همیشه انتظار داشته باشیم که نقاط مثبت و بزک کرده یک اثر سینمایی و یا عملکرد یک مدیر را بیان کنند. اگر به دنبال نقاط قوت و ضعف به صورت توامان باشیم بی شک بالنده تر خواهد بود ضمن اینکه به مردم هم دروغ نگفتیم.چرا که مردم همواره از رسانه ها و مطبوعات انتظار راست گویی را دارند.
کد خبر: 76225
Share/Save/Bookmark