دست همه دغدغه مندان دفاع مقدس را می فشاریم /  در پی تولید بهترین های دفاع مقدس هستیم
سید عباس مجابی مدیر عامل موسسه نورگستر گلها:
دست همه دغدغه مندان دفاع مقدس را می فشاریم / در پی تولید بهترین های دفاع مقدس هستیم
«سید عباس مجابی» مدیرعامل مؤسسه مشاوره ای نورگستر گلها از قرار داد 5 ساله بین این موسسه با سپاه پاسداران برای تولید آثار سینمایی، تلویزیونی و مستند از رشادت های رزمندگان در غرب کشور خبر داد و از همه دغدغه مندان این عرصه خواست در این کارِ خداپسندانه مشارکت کنند.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
«سید عباس مجابی» مدیرعامل مؤسسه مشاوره ای نورگستر گلها در این گفتگو در مورد این قرارداد به تفصیل سخن گفت و دست یاری به سوی همه ی دلسوزان عرصه دفاع مقدس - چه به لحاظ تأمین سرمایه و چه به لحاظ تأمین نیروهای فنی - دراز کرد و از همه خواست در حد توانایی خود در این کار خداپسندانه سهیم باشند.

وی درعین حال در این مصاحبه تأکید کرد اگرکسی تمایلی به حمایت و یاری ندارد لااقل چوب لای چرخ این کار نگذارد.

متن کامل مصاحبه «سید عباس مجابی» با خبرنگار سینمایی هنرنیوز بدین شرح است :

اصل قراردادی که مؤسسه نورگستر گلها منعقد کرده در چه زمینه ای است و شما با این قرارداد به دنبال چه اهدافی هستید؟

ما به تازگی قراردادی را با سپاه منعقد کرده ایم مبنی بر اینکه سپاه ، اسنادی را که در طول جنگ از عملیات ها و رشادتهای رزمندگان در جبهه های غرب کشور در اختیار دارد را به ما برای نگارش فیلمنامه های سینمایی، تلویزیونی و مستند بدهد و این امر در یک قرار داد سه جانبه بین مؤسسه مشاوره ای نوگستر گلها به عنوان تأمین کننده ی سرمایه ی مورد نیاز، آقای محمد بیک زاده به عنوان تهیه کننده و پروژه ی شهید بروجردی از دانشگاه امام حسین(ع) که قرار است مستندات جنگ در غرب کشور را در اختیارما قرار دهد منعقد شده است. این درحالی است که سپاه و مؤسسه نورگستر گلها، حق عزل تهیه کننده را از خود سلب و ساقط نموده است.

چرا؟

به دلیل اینکه این کار امنیت شغلی و متولی داشته باشد و به هر دلیلی اگر فردا فرماندهی مجموعه به هر دلیلی تغییر کرد ؛ کار روی زمین نماند.

در قبال این قرار داد وظیفه ی شما چیست؟


اول؛ مستنداتی که سپاه در مورد جبهه های غرب کشور را دارد را در اختیار ما می گذارد و ما از روی این مستندات ، فیلمنامه ای تهیه می کنیم و بعد مجدداً برای قرائت و تأیید که اصول و مبانی داستانها تحریف نگردیده باشد عودت شده سپس بعد از تأیید آنان این فیلمنامه را- داستانی یا مستند – تولید می کنیم. یک بخشی از آن در مورد راهیان نور است. یعنی با مستنداتی که سپاه به ما می دهد ما زمینه ی خوراک فرهنگی برای کسانی که می خواهند مردم را برای راهیان نور توجیه کنند فراهم می کنیم که راهیان نور فعال بشوند. دوم بخش مستند است. عملیات هایی که سپاه مد نظر دارد را ما می سازیم و سوم، تولید سریال های تلویزیونی یا خانگی است. یعنی سپاه اول مستندات آن را به ما تحویل می دهد و آقای بیک زاده به عنوان تهیه کننده ی اصلی، آنان را به صورت طرح یا فیلمنامه تبدیل می کند. مؤسسه ی نور گستر گلها موظف است کلیه ی سرمایه های این کارها را تأمین کند.

آیا بعد از ساخت به سپاه تحویل می دهید؟

در حقیقت بحث تحویل این فیلمها و سریال و مستندها به کسی نیست. بلکه هدف اصلی این است تا فرهنگ و مبانی دفاع مقدس را در میان مردم نشر دهیم. همچنین بنا داریم که کانونهای مساجد و حتی خود مساجد را بنحو شایسته ای فعال نمائیم که چگونگی آن را متعاقباً به سمع عزیزان خواهیم رساند. با چنین نگاهی ، نه تنها سپاه ، بلکه همه ی ارگانها و سازمانها باید کمک کنند تا این رسالت تحقق یابد.

در این قرارداد مشخص شده است که شما باید چه تعداد کار تولید کنید؟

نخیر، چون تعدادش مشخص نیست و بستگی به توان ما دارد که چه تعداد تولید کنیم. به طور قطع ، با تهیه کنندگی آقای بیک زاده که البته سر تهیه کننده خواهند بود نه تهیه کننده ؛ معتقدم ایشان برای انجام کارها تهیه کنندگانی را به خدمت خواهد گرفت که برای هر فیلم، تیم خودشان را داشته باشند و ممکن است آقای بیک زاده صلاح بداند که هم زمان چندین تیم را برای تولید به کار بگیرند این نوع کارها در اختیار ایشان است.

آیا تایمی برای این تولیدات در نظر گرفته شده است؟


این قرارداد یک قرار داد پنج ساله است. اما طول تولید پروژه ها منوط به پنج سال نیست مثلا فرض کنید سه ماه مانده تا پنج سال قرار داد به اتمام برسد و ما مثلا یک پروژه ای را شروع می کنیم دیگر این پروژه در قالب آن پنج سال تعریف نمی شود و در پروسه ساخت قرار می گیرد یعنی زمان آن به ساخت پروژه منوط می شود.

این تولیدات فقط در مورد سپاه هست؟

نخیر، ما در تولیداتمان که مربوط به رزمندگان غرب کشور است حتما به جز سپاه از ارتشی ها ، ژاندارمری و کمیته که در آن زمان در قالب گشت جندالله در غرب کشور حضور داشتند و امروز ما با آنها در قالب نیروی انتظامی آشنا هستیم ، استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به درستی فرهنگ دفاع مقدس را منعکس سازیم.

استارت کار زده شده؟

یکی دو کار پسندیده شده و به احتمال قوی در آینده نزدیک، آقای بیک زاده به همراه فیلمبردار و یکی از سرداران عازم منطقه غرب کشور برای بازدید خواهند شد که بعد از آن امیدواریم قبل از عید، اولین استارت تولید را بزنیم که احتمالا ساخت یک سریال خانگی خواهد بود.

آیا برای شما مشخص است که طی این 5 سال، چه تعداد تولید خواهید داد؟


برای ما مسیر تولید مهم است چرا که ما راهی را می رویم که به آن یقین داریم و می دانیم که خداوند نیزبه ما کمک خواهد کرد. چرا که ما می خواهیم ارزش هایی را به دنیا مطرح کنیم . ما می خواهیم اعلام کنیم که مردم ایران هشت سال دست خالی در مقابل تهاجم گسترده ای که به ما شد و دین و ناموس و میهن اسلامی ما در خطر بود ایستاد و از کیان کشور دفاع نمود تا ثابت کند ایران اسلامی حاضر نیست یک وجب از خاکش را به دشمن بدهد. لذا شرح این حماسه ها لازم است هم به خاطرآینده و تربیت نسل های بعدی و هم به خاطر گرامی داشتن شهدا و رزمندگان . ما دراین تولیدات نیاز به کمک و حمایت همه کسانی داریم که تمایل به همکاری با ما دارند.

منظور از حمایت آیا خرید تولیدات شما است؟


بله این هم هست. البته سپاه این تعهد را به ما داده که از ما حمایت کند. اما درمرحله ی اجرا ، باید شرایط و زمان را دید. وقتی کسانی که فیلم می سازند بدانند حمایت می شوند حتماً عده ای برای سرمایه گذاری در این پروژه ها ترغیب خواهند شد. بنابراین ما هر چقدربتوانیم سرمایه گذار بیشتری در ساخت فیلم های دفاع مقدس جذب خواهیم نمود و با این وصف بی شک ، فیلم های بهتری خواهیم ساخت.

یعنی با وجودی که شما ، سرمایه گذار پروژه ها هستید باز نیاز به جذب سرمایه های دیگری دارید؟


در جائیکه ما می خواهیم فرهنگ دفاع مقدس را در میان مردممان نشر دهیم و شرح حماسه های شهدا و جانبازان و رزمندگان این مرز و بوم را به نحوی بیان نمائیم که ضد جنگ نشود و ارزشها حفظ شود ، چه تعدادی فیلم باید ساخته شود؟ آیا با یک فیلم و ده فیلم این مطلب جا می افتد؟! قطعاً خیر. ما برای اینکه این کار را فراگیر کنیم و در کشور پوشش دهیم و حتی کانون های فرهنگی و تئاتر مساجد را راه اندازی کنیم ، نیاز به سرمایه گذاریهای متفات و زیادی داریم.

این فعالیت ها منافاتی با قرارداد سه جانبه شما ندارد؟


نه تنها منافاتی ندارد بلکه مکمل این قرارداد می باشد.

توصیه شما برای ورود دیگر سرمایه گذاران چیست؟


به احتمال قوی ، در طول مدت زمانی که ما شروع به کار می کنیم افراد مختلفی به شکل های متفاوت با ما آشنا خواهند شد. لذا من استدعا می کنم اگر کسی به ما کمکی نمی کند لااقل چوب لای چرخ ما هم نگذارد. از سوی دیگر، به آن کسانی که می خواهند به ما کمک کنند اعلام می کنیم که ما در همه ی رشته های تولید فیلم نیاز به کمک و همکاری داریم. به عبارت دیگر، ما آماده ی گفتگو با سرمایه گذارها، عوامل فنی و تمام کسانی که در تولید یک اثر سینمایی و مستند موثرند هستیم و از آنان استقبال می کنیم.

این دوستان برای همکاری کجا می توانند مراجعه کنند؟


می توانند به موسسه مشاوره ای نور گستر گلها و به آدرس ایمیل info@mngg.nt مراجعه کنند یا با شماره های61و59 – 44280058 تماس بگیرند. البته در سایت www.mngg.net و سایت www.hamsoraei.com آدرس و تلفن های ما ذکر شده است و دوستان می توانند با ما وارد مذاکره شوند تا این کار را گسترش دهیم.

فکر می کنید استقبال از تولیدات شما چگونه خواهد بود؟

مطمئن باشید استقبال خوبی خواهیم داشت ، زیرا ما فیلم هایی خواهیم ساخت که مردم را جذب کند. پس حتماً از این فیلمها استقبال خواهند نمود. استقبال آنجایی از دست می رود که کیفیت کار افت کند. اگر ما خوب بسازیم حتما خوب حرکت خواهیم کرد. شاید در سال اول ، سرعت ما سرعت خوبی برای تولید پروژه ها نباشد. اما در سالهای بعدی به دلایل بسیاری از جمله شکل گرفتن کارها ، سرعت ما افزایش خواهد یافت. چون ما آدم توانمندی مثل آقای بیک زاده را در اختیار داریم و ایشان حتماً از بهترین عناصر استفاده خواهد کرد تا ما به اهدافمان نزدیکتر شویم. ما بهترین ها را انتخاب می کنیم و از آنها استفاده می نمائیم و به جِد عرض می نمائیم که بهترینها را هم خواهیم ساخت.

نکته آخر؟


ما از همه ی رسانه ها می خواهیم که ما را دراین مسیر حمایت کنند و تنها نگذارند. امیدواریم دیگرعزیزان هم، از ما حمایت کنند تا بتوانیم کمکی برای سینمای ایران و تلویزیون باشیم . متاسفانه این سالها تلویزیون به حیاط خلوت کُره ای ها تبدیل شده است باید به کمک دلسوزان فرهنگی، به سمت تولیداتی برویم تا مردم هم لذت ببرند وهم بتوانیم فرهنگ اسلامی خودمان را توسعه ببخشیم.
کد خبر: 90085
Share/Save/Bookmark