نسل جدید در حال ورود به سینما است
هنرنیوز در گفتگو با سه بازیگر زن حاضر در فجر؛
نسل جدید در حال ورود به سینما است
نازنین بیاتی گفت: قطعاً من هم مانند هر بازیگر دیگری به دنبال این هستم که بتوانم در نقش‌های مختلفی بازی کنم. تفاوت داشتن در بازی و همچنین انتخاب کاراکتر باعث می‌شود که بازیگر به تکرار کشیده نشود.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با سه ببازیگر از نسل‌های مختلف گفتگو‌هایی کوتاه داشتیم که به اختصار نظراتشان را در ارتباط با موضوعات مختلف پرسیده‌ایم. افسر اسدی نازنین بیاتی و سارا بهرامی بازیگرانی ککه در این دوره از جشنواره حضور دارند نفراتی هستند که در این گفتگو ما را همراهی کردند.

سارا بهرامی

سارا بهرامی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در ارتباط با حضورش در این دوره و همچنین میزان جسارت کارگردانان جوان و یا محافضه کار بودن بیشتر آن‌ها گفت: در یکی از فیلم‌های سینمایی به نام «من دیگو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی بازی کردم. که البته از همکاری با وی و حضور در جشنواره فجر خوشحالم. تا حدودی فیلم‌های حاضر در جشنواره را دیده‌ام.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز از این دست افراد در سینمای ما هستند که واقعاً با صراحت وارد نقد اجتماعی می‌شوند و بی‌پروا حرف‌‌هایشان را می‌زنند نمی‌توان گفت که همه کارگردانان جوان محافظه کار شده‌اند. فیلم سینمایی «عصر یخبندان» یکی از آن فیلم‌هایی بود که به شکل جذاب و اصولی نقد اجتماعی و حتی شاید سیاسی خود را عنوان کرده بود و مخاطب نیز با وی همراه شد. در چنین شرایطی که مخاطبین کمتر به سینما می‌روند و علاقه ندارند فیلم‌های کند و حوصله سر بر ببینند این فیلم با ریتم تند توانسته بود فضای خوبی را در سالن حاکم کند.

بهرامی درباره نشان دادن معضلات اجتماعی در فیلم‌ها گفت: فیلم‌های سینمایی هر کدام به نحوی وارد نقد اجتماعی شده‌اند و نظر خود را نسبت به معضلات عنوان کرده‌اند اما ممکن است فیلمی این کار را درست و در چهارچوب انجام داده باشد که مورد پذیرش نیز است و فیلمی دیگر به گونه‌ای که برای خیلی‌ها نمی‌تواند قابل هضم باشد خنثی بودن را نمی‌توان به همه تامین داد. کمی بیش از این‌ها باید به جوان‌ها فرصت داد و آثارشان را دید در ‌‌نهایت وارد نقد سینماگران جوان شویم و بگوییم آن‌ها محافظه کار هستند.

این بازیگر جوان در ادامه گفت: به نظرم خبر خوبی در راه است و آن هم اینکه بازیگران جوان خوبی در راه هستند چرا که شکل انتخاب بازیگر در سینمای ما در حال تغییر است. کارگردان‌های ما در حال اعتماد کردن به بازیگرانی هستند که خیلی شناخته شده نیستند. بنده جزو آن دسته از بازیگران تئا‌تر هستم که جدیداً فرصت حضور در آثار سینمایی بیش از پیش برایم به وجود آمده است. نوید محمدزاده یکی دیگر از دوستان من در تئا‌تر است که چند سالی است در سینما مشغول به فعالیت است و شاهد اتفاق‌های خوبی نیز برای وی بودیم از این رو اطمینان دارم نسل جدید بازیگری وارد این عرصه خواهد شد. برای رسیدن به این شرایط نیاز به اعتماد کارگردانان و همچنین تهیه کنندگان سینمایی داریم. چهره‌های تازه می‌توانند به سینما و مخاطبین آن کمک کنند.

افسر اسدی

افسر اسدی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز و همچنین ادامه این بحث که چقدر سینما نیاز دارد که چهره جدید وارد این عرصه کند گفت: سینما نمی‌تواند با چهره‌هایی که سال‌ها است مردم آن‌ها را می‌شناسند به کار خود ادامه دهد این نیاز به درستی احساس می‌شود و سینماگران واقعاً باید در این باره تصمیمی بگیرند چرا که تا چند سال آینده با این روند دچار مشکل خواهیم شد. البته شخصاً در ارتباط با بازیگری خودم دچار نقصان شده‌ام به این معنی که کار‌هایی که به من پیشنهاد می‌شود همه یک شکل و یک دست هستند و واقعاً تفاوت‌های چندانی با هم ندارند. مکان‌های زیادی برای یافتن بازیگران جدید وجود دارد یکی از آن‌ها کارگاه‌های بازایگر و تئا‌تر است. در تئا‌تر به راحتی یک کارگردان با هوش می‌تواند بازیگر مناسب کار خود را بیابد.

نازنین بیاتی


نازنین بیاتی در ارتباط با انتخاب فیلم‌ها و همچنین علاقه‌اش برای حضور در نقش‌های متفاوت گفت: در انتظار فیلم نامه خوب به سر می‌برم و تلاش می‌کنم صبرم را زیاد کنم تا بتوانم در اتتخاب‌هایم دقت بیشتری داشته باشند تا از اینکه در فیلمی حضور پیدا می‌کنم پشیمان نشوم. آن کاراک‌ر را باید در وحله اول دوست داشته باشم و نزدیک به من باشد تا بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم.

وی ر ادامه افزود: قطعاً من هم مانند هر بازیگر دیگری به دنبال این هستم که بتوانم در نقش‌های مختلفی بازی کنم. تفاوت داشتن در بازی و همچنین انتخاب کاراکتر باعث می‌شود که بازیگر به تکرار کشیده نشود و من هم اصلاً دوست ندارم در یک نقش تبدیل به کلیشه شوم و برای رسیدن به این منظور راهی جز صبر و دقت در انتخاب نداریم. تا زمانی که در نقشی حضور پیدا نکرده‌ام نمی‌توانم در این مورد نظر قطعی بدهم. اصولاً این گونه هستم که باید در عمل انجام شده قرار بگیرم تا از عهده آن کار بر بیایم.
کد خبر: 79015
Share/Save/Bookmark