«مردی که اسب شد» یکی از سخت‌ترین فیلم‌های جشنواره بود
محمود نظر علیان در گفتگو با هنرنیوز:
«مردی که اسب شد» یکی از سخت‌ترین فیلم‌های جشنواره بود
بازیگر فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» گفت: حدود ۸۵ در صد این فیلم زیر باران فیلمبرداری شد و تصور می‌کنم این فیلم یکی از سخت‌ترین فیلم‌های جشنواره دوره سی و سوم باشد.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
محمود نظر علیان بازیگر فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به سختی‌های این فیلم افزود: با وجودی که این فیلم، یک فیلم بسیار زخت بود و ۸۵ درصد فیلم زیر باران فیلمبرداری شد ولی من به عنوان بازیگر، سختی‌های آن را به جان خریدم و تلاش کردم که این نقش را به بهترین صورت بازی کنم تا به خوبی دیده شود. امیدوارم که مورد مقبول تماشاگران قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: اکثر پلان‌های فیلم «مردی که اسب شد» به صورت سکانس – پلان بود و هر سکانس – پلان آن هم از سه تا هفت دقیقه به طول می‌انجامید و با وجود طولانی بودن و سخت بودن سکانس‌ها، اما ما برخی از این سکانس را چندین برداشت می‌گرفتیم تا رضایت کارگردان تامین شود.

بازیگر فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» با اشاره به پلان‌های کش دار و با ریتم کند این فیلم یاد آور شد: شاید برخی در برخی از جاهای فیلم این تصور ایجاد شود که این پلان‌ها، قدری طولانی است و ممکن است تماشاگران خسته شود اما این خسته شدن تماشاگران ایرانی نسبت به سکانس – پلان‌های این فیلم نتیجه این است که تماشاگران ما عادت به دیدن چنین نماهایی ندارند و گاهی بی‌حوصله می‌شوند و همچون اتفاقی که در برج میلاد رخ داد تماشاگر اعتراض خودش را با کف زدن نمایش دهد. بنابراین معتقدم که این فیلم، تجربه خاصی برای آقای امیرحسین ثقفی به عنوان کارگردان بوده است. ولی من هم معتقدم با توجه به اینکه زمان فیلم ۱۱۰ دقیقه است می‌شود برای اکران عمومی، دقایقی از فیلم را در مونتاژ کوتاه کرد.

بازیگر نقش مسیح در فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» خاطر نشان کرد: لوکیشن‌های فیلم در سه استان مختلف فیلمبرداری گردید اما در فیلم، همه این لوکیشن‌ها یک مکان تصور می‌شد که به نظر من، این کار از مهارت‌های کارگردان فیلم بوده است که به گونه‌ای که تصویر شود همه لوکیشن‌ها در یک مکان ثابت است.

محمود نظر علیان کمتربا اشاره به بازیهای سخت این فیلم گفت: کمتر بازیگری ممکن است بازی در فیلم‌های سخت مثل «مردی که اسب شد» را بپذیرد. شاید برخی از دوستان، من را می‌شناسند و می‌دانند که من مرد روزهای سخت هستم. این دومین کار من بعد از فیلم «همه چیز برای فروش» با آقای امیرحسین ثقفی است. این کار واقعا کار سختی بود و تصور می‌کنم سخت‌ترین فیلم جشنواره فیلم فجر امسال بود. این فیلم با همه سختی‌هایی که داشت. بازی در این فیلم برای من خیلی لذت بخش بود.

وی با اشاره به نمایش این فیلم در برج میلاد گفت: خدا را شکر می‌کنم که تماشاگران از این فیلم راضی بودند و نظر من در مورد بازی خودم تامین شد. ضمن اینکه من از هیات انتخاب فیلم‌های جشنواره فجر؛ گلایه دارم به این خاطر که‌ای کاش این فیلم برای سودای سیمرغ شرکت می‌کرد - نه اینکه بخواهند به من جایزه بدهند چرا که من کار خودم را بر روی نقش کردم. – بلکه حرفم با دیگر بازیگرانی است که در بخش‌های خارج از مسابقه فعالیت هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» که خودش را طراح و برگزار کننده نخستین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد در مورد نحوه شکل گیری جشنواره گفت: می‌خواهم مطلبی را عرض کنم که از من در تاریخ سینمای ایران به یاد گار بماند و آن این است که. سی و سه سال از جشنواره فیلم فجر سپری شده است و اگر شما به کتاب «سی سال جشنواره فیلم فجر» مراجعه کنید خواهید دید که اولین دوره جشنواره فیلم فجر را بنده برگزار کردم و خوشحالم که بعد از ۳۳ سال، زنده ماندیم و فیلمی از من در جشنواره فجر دیده شد. ما سه دهه قبل، احساس کردیم که مملکت نیاز به یک جشنواره فیلم دارم وآنگاه با تعمق به طراحی جشنواره فیلم فجر پرداختیم.

محمود نظر علیان در پاسخ به این سوال که آیا اثر دیگری به جز فیلم «مردی که اسب شد» دارید افزود: بعد از بازی در فیلم «مردی که اسب شد» یک فیلم سینمایی دیگر بازی کردم که متاسفانه به جشنواره نرسید و امیدواریم سال آینده وارد جشنواره فیلم فجر بشود.
وی ترجیح داد که نامی از این فیلم نبرد تا اینکه مسائل فنی آن به اتمام برسد.

بازیگر فیلم سینمایی «تمشک» در مورد تدوین فیلم «مردی که اسب شد» ادامه داد: این کارگردان فیلم است که باید در مورد ریتم فیلم تصمیم گیری کند که آیا فیلم نیاز به تدوین دوباره‌ای دارد یا خیر؟ اما من هم معتقدم که این فیلم جای کار تدوین دوباره‌ای دارد.

این بازیگر سینمای ایران اضافه کرد: حتما باید تماشاگران این فیلم؛ تماشاگران خاص باشند تا بتوانند تا به انت‌ها، فیلم را دنبال کنند.
کد خبر: 79178
Share/Save/Bookmark