قبل از تغییر مدیریت رسانه ملی نمی‌توانستید از مافیا حرفی بزنید
علیرضا ابراهیمی دلیجانی در گفتگو با هنرنیوز:
قبل از تغییر مدیریت رسانه ملی نمی‌توانستید از مافیا حرفی بزنید
یک تهیه کننده تلویزیون گفت: تا قبل از تغییر مدیریت رسانه ملی نمی‌توانستید از مافیا و باند بازی در تلویزیون حرفی بزنید چون بلافاصله ممنوع الکار می‌شدید ولی با نگاه بازی که آقای سرافراز دارند مطمئن هستم این بساط برچیده خواهد شد.
 
تاريخ : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
علیرضا ابراهیمی دلیجانی تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز با اشاره به تغییر مدیریت رسانه ملی افزود: من به حضور آقای سرافراز خوشبین هستم و مطمئن هستم اتفاقات خیلی خوبی برای تلویزیون رخ خواهد داد. اما باید اعتراف کنم دهه‌ای را که پشت سر گذاشتیم جزو اسفناک‌ترین دوره‌های تلویزیون بود. البته من نمی‌خواهم به این مساله بتازم که پروژه‌ها سر بی‌پولی متوقف می‌شد یا مدیریت درستی نمی‌شد اما در ۵ ساله گذشته، بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی راه اندازی شدند که اگر چه کار مثبتی بود اما می‌شد با مدیریت بهتری این کار‌ها انجام بگیرد.

تهیه کنننده سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقا خانی اضافه کرد: الان ما شاهد افتتاح شبکه‌های تلویزیونی هستیم که به هیچ عنوان برنامه‌ای برای پخش ندارند من شنیدم که قرار است شبکه تماشای ۲ هم افتتاح شود.‌‌ همان شبکه تماشا دارد کار خودش را انجام می‌دهد دیگر چه لزومی دارد شبکه نمایش ۲ افتتاح شود. متاسفانه برخی از شبکه‌ها به دلیل نداشتن خوراک و برنامه به موازی کاری افتادند. البته از سوی دیگر هم باید بگویم که من خیلی خوشحالم که شبکه‌ای مثل «آی فیلم» افتتاح شد و کارهای قدیمی که در آرشیو در حال خاک خوردن بودند به نمایش درآمد و سبب تجدید خاطر شد.

وی ادامه داد: آنقدر شبکه‌های موازی در سالهای اخیر افتتاح شد که باعث گردید همه بودجه‌ها به آنان اختصاص پیدا کند. در حالی که بهتر این بود که این بودجه‌ها صرف کارهای تولیدی می‌شد. در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تلویزیون «نبود سرمایه» است و این نبود سرمایه به کیفیت کار‌ها بسیار لطمه زده است. شما فرض کنید سریالی که باید مثلا با یک میلیارد تومان ساخته شود به دلیل نبود سرمایه، بودجه آن به ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد و معلوم است که کمبود بودجه به کیفیت کار‌ها لطمه خواهد زد. اما از سوی دیگر، کارهایی هم ساخته شدند که می‌توانستند با بودجه مثلا یک میلیارد تومانی ساخته شوند اما سه میلیارد بودجه دریافت کردند!

تهیه کننده برنامه «آسمانی‌ها» تصریح کرد: متاسفانه برخی نورچشمی‌ها، بودجه‌های خوبی را برای ساخت کارهای ضعیف دریافت کردند اما از سوی دیگر، یک عده از حرفه‌ای‌های تلویزیون، مجبور شدند کارهای قوی را با بودجه اندک بسازند - البته برخی‌ها این کار را نکردند و نخواستند به نام و اعتبار خودشان لطمه بزنند - اما برخی‌ها از غم نان به این کار دست زدند و نام و اعتبار خودشان را خراب کردند.

این تهیه کننده تلویزیون یاد آور شد: امروز در تلویزیون تهیه کننده‌های جوان فعال هستتند که با توجه به جوان بودند و نداشتن تجربه کارهای متعددی اما همزمان در ۵ شبکه، سریالی ۵۰ تا ۹۰ قسمتی می‌سازند! من نمی‌دانم آنان این تجربه را از کجا آوردند!! آیا دلیل آن به جز ارتباط داشتن و سفارش شدند بوده است؟ این درحالی است که برخی از آنان به ساختمان سازی و برج سازی مشغول بودند و پولی را از این حوزه‌ها وارد تولید می‌کنند که فقط مطرح شوند. بار‌ها کسانی بودند که به خود من و یا به سعید آقاخانی مراجعه کردند و گفتند ما حاضریم هزینه یک سریال را بدهیم فقط اسم ما در سریال مطرح کنید! واقعا آنان به هیچ عنوان به فکر کیفیت کار نبودند و نیستند.

ابراهیمی دلیجانی اظهار داشت: متاسفانه تهیه کنندگان نابلد چون واقف به کار نیستند بی‌جهت، دستمزدهای بازیگران و عوامل فنی را افزایش می‌دهند و توقع آنان را در کارهای بعدی بالا می‌برند. از طرف دیگر، آنان قدر پیشکسوتان را نمی‌داند و از آنان استفاده نمی‌کنند.

این تهیه کننده تلویزیون گفت: برخی از تهیه کنندگان در طول یک سال، هم سریال‌های عید، هم سریال ماه رمضان و هم سریال‌های دیگر را می‌گیرند و حتی برای عید سال بعد هم کاندید تولید هستند. درحالی که تلویزیون ما هنوز آنقدر قطع الرجال نشده است که فقط از یک گروه خاص استفاده شود.

وی افزود: من سال ۹۱ کاری را تهیه کنندگی کردم که هنوز که هنوز است بالای ۹۰ درصد پول آن را به من ندادند در عوض به من می‌گویند بیا یک کار جدید بساز تا جبران آن بشود اما از سوی دیگر، با برخی‌ها از صفر تا صدِ کارش را محاسبه می‌کنند و حتی درصد زیادی را هم به آنان می‌دهند. شاید این سخنان را تا قبل از تغییر مدیریت رسانه ملی نمی‌توانستید عنوان کنید چون بلافاصله بحث ممنوع الکار بودن شما وسط می‌آمد ولی با دید و نگاه باز و بلندی که آقای سرافراز دارند مطمئن هستم که بساط این کار‌ها برچیده می‌شود و اتفاقات خوبی برای تلویزیون خواهد افتاد.
کد خبر: 77558
Share/Save/Bookmark