شاهد حضور نسل نو در فیلمسازی هستیم / وضعیت بازیگری اسفناک است / «معمای شاه» روایت صرف تاریخ نیست
فرهاد بشارتی در گفتگو با هنرنیوز:
شاهد حضور نسل نو در فیلمسازی هستیم / وضعیت بازیگری اسفناک است / «معمای شاه» روایت صرف تاریخ نیست
یک بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضور فیلمسازان جوان در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: این حضور با شکوه نوید از تغییر نسل فیلمسازی ما است که امیدواریم به شایستگی جای پای پیشکسوتان بگذارند.
 
تاريخ : شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتردر گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد وضعیت سینمای ایران افزود: متاسفانه کلیت سینمای ما در هم ریخته است و به دلیل عدم حمایت های مالی از سوی دولت ، بسیاری از فیلمسازان ما با هزینه های شخصی و با پیدا کردن سرمایه گذارانی که عاشق سینما هستند مبادرت به فیلمسازی می کنند و حتی بعضی از این سرمایه گذاران با گرفتن وام و فروش خانه و زندگی به این کار اقدام می کنند. این درحالی است که ممکن است برخی از این فیلم ها در گیشه موفق نباشند و سرمایه گذاران آنان دچار مشکلات اقتصادی بشوند لذا باید دولت در این زمینه اقدامات عاجلی انجام دهد.

وی که مدرس حوزه بازیگری و کارگردانی در دانشکده های تهران و سومعه صرا می باشد با اشاره به حضور بازیگران جوان در فیلم های جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: ما شاهد جوانگرایی در عرصه بازیگری هستیم که فی نفسه کار خوبی است اما اگر قرار باشد سینما فقط جوانان را محور قصه های خود قرار دهد و از دیگر بازیگران و پیشکسوتان در کنار این جوانان غافل شود حتما موفق نخواهد بود. معتقدم جوانان تنها نمی تواند سینما را در گیشه حفظ کنند و باید حتما در کنار پیشکسوتان قرار بگیرند.

بازیگر فیلم سینمایی« پیتزا مخلوط» با بیان اینکه اگر چه بر این باورم که سینما همواره نیاز به جوانان دارد و این موضوع اجتناب ناپذیر است اظهار داشت: اما فیلمنامه نویسان باید به گونه ای قصه های خود را تعریف کنند تا به جز جوانان ، دیگر بازیگرانی که از رده سنی جوانی فراتر رفتند و به میانسالی و کهنسالی رسیدند در قصه های آنان نیز نقش های کلیدی داشته باشند.

فرهاد بشارتی با اسفناک خواندن حوزه بازیگری در ایران تاکید کرد: متاسفانه برخی از بازیگر ان ما با دادن پول و بدون اینکه به اصطلاح خاک صحنه خورده باشند وارد عرصه بازیگری می شوند و علاوه بر اینکه به حوزه بازیگری صدمه می زنند خودشان هم به ندرت ممکن است ماندگار شوند مگر اینکه واقعا دارای استعدادهای فوق العاده ای باشند که معمولا بعید است. من خودم از نزدیک شاهد بازیگرانی بودم که با پول وارد عرصه بازیگری شدند اما بلافاصله به دلیل اینکه استعداد این کار را نداشتند از این عرصه کنار گذاشته شدند.

بازیگر سریال « دارا و ندار» ادامه داد: خیلی ها فکر می کنند چون توانایی تعریف کردن یک جوک بامزه را دارند و یا در خانواده، آدم شوخ طبی هستند می توانند در عرصه بازیگری هم توانمند باشند! در حالی که بازیگری یک علم است و علاوه بر داستن استعداد، نیازمند تخص های خاص است.

وی که هم اکنون در سریال «معمای شاه» ساخته محمد رضا ورزی حضور دارد با بیان اینکه همچنان مشغول بازی در این سریال هستم در مورد انتقادهایی که نسبت به این سریال می شود گفت: نقش من در بخش های داستانی «معمای شاه» است و این نقش ها معمولا تخیلی هستند و وجود تاریخی ندارند. اما کارگردان کار نسبت به بخش های تاریخی اثر معتقد است که او یک فیلمساز است و تاریخ نگار نیست و نباید از او روایت صرف تاریخ را انتظار داشته باشید چرا که او تنها از تاریخ الهام گرفته اما با نگاه هنری اثرش را خلق کرده است.

بازیگر فیلم سینمایی«جعبه موسیقی » و سریال «باغ سرهنگ» افزود: بی شک سریال « معمای شاه» ضعف هایی در پرداخت قصه و روایت تاریخ دارد اما معتقدم مخاطبین باید بیشتر به جنبه های هنری کار توجه کنند و انتظار روایت صرف تاریخ را نداشته باشند. ضمن اینکه حداقل کاری که این سریال می تواند بکند این است که به تماشاگر تلنگری بزند تا برای آگاهی بیشتر به تاریخ مراجعه کند.

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 88817
Share/Save/Bookmark