ساخت فیلم کوتاه «پانوراما خرمشهر» با 8 دوربین /  فیلمی خلاقانه برای اولین بار در ایران
حامد بیسادی در گفتگو با هنر نیوز:
ساخت فیلم کوتاه «پانوراما خرمشهر» با 8 دوربین / فیلمی خلاقانه برای اولین بار در ایران
دستیار کارگردان فیلم کوتاه «پانوراما خرمشهر» از این فیلم به عنوان یک فیلم خلاقانه یاد کرد که با 8 دوربین و با تکنولوژی فیلمبرداری 360 درجه و برای نخستین بار در ایران ساخته شده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
حامد بیسادی دستیار کارگردان فیلم کوتاه « پانوراما خرمشهر » به کارگردانی مجید میرفخرایی در مورد این اثر منحصر به فرد و خلاقانه افزود: فیلم پانوراما خرمشهر به تهیه کننده مهدی فضلی خانی و به کارگردانی مجید میرفخرایی در باغ موزه دفاع مقدس در آینده نزدیک ، هر شب برای علاقه مندان حاضر در این باغ موزه پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: این فیلم با موضوع مقاومت و دفاع مقدس در خرمشهر  و با تکنولوژي فیلم برداری 360 درجه با 8 دوربین k8 برای اولین بار در ایران ساخته شده است. این فیلم با تمام سختی ها یی که به لحاظ تولید داشت برای من که سالهاست در حوزه دستیار کارگردانی فعال هستم تجربه شیرین ، دوست داشتنی و تازه بود. چون در مدت زمان سه دقیقه باید صحنه را اداره میکردبم، میزان سن میدادبم و مدام در رفت و آمد بودبم تا مبادا بازیگران وارد قاب های دیگر دوربین ها شوند.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی« رستاخیز» با بیان اینکه همه کسانی که در این پروژه همکاری می کردند از جان مایه گذاشتند و با عشق کار کردند ادامه داد: فیلم پانوراما خرمشهر حدود 3 الی  4 روز پیش تولید داشت و  3 روز هم فیلمبرداری آن طول کشید.

وی در مورد بازیگران این فیلم کوتاه که برای اولین بار تجربه شده است یاد آور شد: این فیلم ، بازیگر معروفی نداشت. نقش اصلیی آن را یک پسر نوجوان 12 ساله به نام «بردیا جعفری» ایفا می کرد که خیلی با جسارت و باهوش بود. البته با این بازیگر تمرین های زیادی انجام شد تا از آمادگی لازم برای حضور در دوربین برخوردار شود.

حامد بیسادی که تاکنون دستیار کارگردان بسیاری از فیلم ها و سریال های همچون سریال « میکاییل » را برعهده داشته است در مورد ضرورت ساخت آثاری با مضمون دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ساخت چنین آثاری ضرورت زیادی دارد به این خاطر که می بایست خاطرات و افتخارات جنگ برای انتقال به نسل های آینده به ثبت برسد و هیچ هنری بهتر از ساخت فیلم نمی تواند این گنجینه های با ارزش را به نسل های آتی انتقال دهد.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی« تا آمدن احمد» با بیان اینکه حضور در فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس برای من بسیار لذت بخش است در مورد خطرات احتمالی فیلم های دفاع مقدس گفت: معمولا احتمال خطر در همه نوع آثار وجود دارد و صد البته در کارهای جنگی این احتمال بیشتر است چون عوامل فیلم با اسپشیال میدانی صحنه روبرو هستند. ولی خدا را شکر که آقای حمید رسولیان مسئول جلوه های ویژه فیلم ، فردی متخصص، با حوصله و احتیاط کاری بودند.

به گفته حامد بیسادی برخی از عوامل فیلم کوتاه « پانوراما خرمشهر» عبارتند از:
کارگردان و طراح صحنه : مجید میرفخرایی، تهیه کننده مهدی فضلی خانی ، مدیر فیلمبرداری: علی برازنده ، دستیار کارگردان : حامد بیسادی، برنامه ریز و منشی صحنه : زهرا تحقیقی ،.گریم : رضا عربی .



کد خبر: 83354
Share/Save/Bookmark