پیشنهاد بازی از ترکیه و روسیه /  با فیلم های تلخ مردم را اخموتر نکنید! / انتظار فیلم های بهتری از جشنواره داشتم
رضا ناجی در گفتگو با هنرنیوز:
پیشنهاد بازی از ترکیه و روسیه / با فیلم های تلخ مردم را اخموتر نکنید! / انتظار فیلم های بهتری از جشنواره داشتم
بازیگر برنده جایزه خرس نقره‌ای از جشنواره فیلم برلین خبر داد تا کنون دو پیشنهاد بازی از کشورهای روسیه و ترکیه داشته است.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶
رضا ناجی بازیگر سینمای ایران درگفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز از مضامین تلخ و سیاه بسیاری از فیلم های جشنواره فجر گلایه کرد و گفت: با این مضامین تلخی که فیلمسازان برای مخاطبین خود انتخاب کردند آیا می توان سال آینده انتظار اکران پُر فروشی از سینمای ایران را داشت؟

وی ادامه داد: مردم ما به اندازه کافی خودشان غم و اندوه دارند و به قول معروف اخم هایشان درهم هست دیگر نیازی نیست فیلمسازان ما گره اخم مردم را بیشتر و آنان را اخمو تر کنند!

برنده جایزه خرس نقره‌ای از جشنواره فیلم برلین برای بازی در فیلم آواز گنجشک‌ها ادامه داد: با وجودی که من در این دوره از جشنواره فیلم فجر حدود 15 فیلم دیدم اما هیچ کدام فضای شادی نداشتند و بیشتر آنان دارای فضای تلخ و ناامید کننده بودند و من نمی دانم چرا با این همه زیبایی هایی که در جامعه وجود دارد و با این همه سوژه های شادی که در اجتماع موجود است چرا فیلمسازان ما به سمت این سوژه های تلخ و سیاه می روند؟ همه فیلم های ما شده نشان دادن بدبختی های مردم، اعدام، مواد مخدر، سرقت ، رابطه های دختر و پسری و ...

بازیگر فیلم سینمایی«بچه های آسمان» تاکید کرد: اگر سینما بخواهد فقط مضامین تلخ را رونمایی کند مردم از سینما زده می شوند و باز دوباره شاهد قهر مخاطب با سینما خواهیم بود. من هیچ فیلمی که به دلم بچسبد را در این فیلم هایی که دیدم پیدا نکردم. من با توجه به مضامین فیلم های جشنواره ؛ به هیچ عنوان از جشنواره فجر راضی نبودم و انتظار فیلم های بهتر و امیدوار کننده ای را داشتم.

رضا ناجی ادامه داد: معتقدم فیلم علاوه براینکه باید از پیام و محتوای خوبی برخوردار باشد باید قدری هم شاد و مفرح باشد تا مخاطب در سالن سینما دوام بیاورد وگرنه سینما را ترک خواهد کرد. شاید یکی از دلایل این وضعیت به خاطر اینکه نگاه فیلمنامه نویس های ما نسبت به جامعه تلخ شده است و خودشان به لحاظ روحی از فضاهای شاد فاصله گرفتند.

وی که امسال در فیلم سینمایی«سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان که در بخش هنرو تجربه به نمایش در آمد در جشنواره فیلم فجر حضور داشت گفت: علاوه بر فیلم سینما نیمکت که نقش کوتاهی داشتم در فیلم «پر سفید» هم بازی داشتم که به جشنواره نرسید.

بازیگر فیلم سینمایی«نهنگ عنبر» در مورد بازی در فیلم هندی «پاییز» که چند سال پیش ساخته شده یادآور شد: این فیلم به کارگردانی عامل بخشی بود که من هم در آن بازی داشتم و اتفاقا در همان سال در یکی از جشنواره ایران هم نمایش داده شد اما چون این فیلم از طرف ایران خریداری نشد در کشور اکران نشد. 

رضا ناجی خبر داد تا کنون دو پیشنهاد بازی از کشورهای روسیه و ترکیه داشته است اما هنگامی که فیلمنامه های این دو کار را به وزارت ارشاد ارائه داده است آنان موافق این حضور نبودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نقش ها مناسب نبودند گفت: نقش ها خوب بودند اما من همیشه فیلمنامه های این نوع پیشنهادها را به وزارت ارشاد ارائه می دهم و نظر آنان را برای این همکاری جویا می شوم که نظر آنان این بود من در این فیلم ها بازی نکنم و من هم پذیرفتم.
کد خبر: 88944
Share/Save/Bookmark