«تگزاس» قید حضور در جشنواره فجر را زد/ انگیزه‌ای برای رقابت در فجر نمانده است
مسعود اطیابی خبر داد
«تگزاس» قید حضور در جشنواره فجر را زد/ انگیزه‌ای برای رقابت در فجر نمانده است
 
منبع : آنا
تاريخ : چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
اطیابی با اشاره به اینکه «تگزاس» را قطعا به جشنواره فجر نمی‌دهم، خبر از حضور مجدد در برزیل برای آهنگسازی فیلم و تدارک آن برای اکران نوروز ۹۷ داد.

به گزارش هنرنیوز، فیلم سینمایی «تگزاس» پروژه مشترک ایرانی-برزیلی است که چندی پیش با حضور بازیگران ایرانی از جمله حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی و همچنین هنرمندان بومی برزیل در این کشور فیلمبرداری شد. فیلمی که به خاطر ترکیب بازیگران معروف و البته پرکار حوزه کمدی، می‌تواند از آثار پرمخاطب و پرفروش سینما نیز باشد.

تازه‌ترین خبرها حکایت از این دارد که گروه قرار است دوباره به برزیل بروند. چنانکه مسعود اطیابی، کارگردان «تگزاس» در این باره گفت: ما یک محدوده زمانی پرفشار را برای فیلمبرداری «تگزاس» تجربه و کل فیلم را در برزیل ضبط کردیم. هم‌اکنون هم فیلم تقریبا مراحل آخر تدوین را توسط موحد شادرو پشت سر می‌گذارد و راف کات اولیه زده شده است.

* دوباره برای ساخت موسیقی به برزیل می‌رویم

وی ادامه داد: باید روی موسیقی و صداگذاری فیلم هم کار کنیم به ویژه برای موسیقی که قطعا دوباره به برزیل خواهیم رفت. فیلم، کمدی است بنابراین باید موسیقی خاصی هم داشته باشد.

این کارگردان توضیح داد: خصوصا اینکه ما در این پروژه، با گروهی از عوامل و بازیگران برزیلی کار کرده‌ایم و کل داستان نیز در برزیل می‌گذرد. بنابراین موسیقی «تگزاس» نیز تلفیقی و بخشی از آن مرتبط با سرزمین برزیل است که باید برای ساختش دوباره به آنجا برویم.

اطیابی با اشاره به سینمای برزیل نیز گفت: برزیل سینمای نظاممندی ندارد. در حوزه فیلم‌سازی فعالیت دارند اما سینمایشان مطرح نیست عکس ما که سینمای مستقلی داریم.

* جشنواره فجر باید هویتش را بازیابی کند

وی درباره میزان مشارکت بخش خصوصی در تولید این فیلم نیز عنوان کرد: ذره ذره پولی که برای «تگزاس» خرج شده از بخش خصوصی است و توسط فیلمیران هم پخش خواهد شد. هدف ما این است که برای نوروز ۹۷ آماده شود. هم سرمایه‌گذار و هم پخش‌کننده دنبال این اتفاق هستند. بعید می‌دانم سینمادار نیز از این اتفاق استقبال نکند.

این کارگردان درباره احتمال حضور فیلم در جشنواره فجر گفت: به طور قطع فیلم در جشنواره فجر رونمایی نخواهد شد. نمی‌خواهم فیلم را به جشنواره بدهم. هدف ما از اول هم اکران بوده است. فکر می‌کنم انگیزه‌ای برای رقابت در جشنواره فجر خصوصا با وضعیت فعلی وجود ندارد.

اطیابی تأکید داشت: جشنواره فجر باید به سال‌های خیلی قبل برگردد و هویتش را بازیابی کند. نه مثل الان که آن را دو تکه کرده‌اند و معلوم هم نیست چه نتیجه و آورده‌ای برای سینمای ایران دارد؟ آن هم وقتی که کمکی به بازار جهانی و اکران جهانی نمی‌کند.
کد خبر: 95504
Share/Save/Bookmark