خادم: برای مطالعه جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم
گزارش هنرنیوز از نشست مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱؛
خادم: برای مطالعه جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم
نشست صمیمی بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با اصحاب رسانه صبح امروز در فرهنگسرای رازی برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۴

در آغاز این نشست خادم با اشاره به رویه جهانی فرهنگ در عرصه بین المللی گفت: جهان غرب در حال حاضر به یک وحدت فرهنگی رسیده است و در قرن ۲۱ تنها عاملی سلطه فرهنگی در عرصه بین المللی است که همه برگرفته از نقش فرهنگ است. 

وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در این حوزه افزود: امروزه رسانه ها در انسجام وحدت فرهنگی نقش بسیار مهمی دارند. 

وی تصریح کرد: ما به موازات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در راستای سفارش موکد مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی حرکت می کنیم و طبیعی است که در حوزه های تخصصی ورود پیدا نمی کنیم اما تا جایی که بتوانیم از این حوزه ها حمایت بعمل خواهیم آورد و برای مثال انتظار تربیت یک هنرپیشه را نمی توان از فرهنگسراها داشت. 

وی با اشاره به موقعیت فعلی جهان اسلام گفت: امروز تمام تلاش ها به کار گرفته شده است تا از شیعیان چهره خشنی در بیرون از مرزها به نمایش درآید لذا رسانه ها باید در تلطیف این فضا بکوشند البته آثار عدم حلم و صبر در مناطق تهران به چشم می خورد. 

وی افزود: بخشی از توان ما متمرکز بر خود کنترلی خشم مردان است و در این راستا الویت ما بر کانون خانواده است. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با تاکید بر بحث مهربانی به عنوان اولویت اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: دفاع از غزه و فلسطین بسیار مهم است که عنوانی که برای آن در نظر گرفته شده مهربانی با کودکان غزه است. 

وی به نقش محوری کتابخانه و مطالعه در این راستا اشاره کرد و بیان داشت: برای مطالعه جایگاه ویژه ای قائل هستیم و کتابخانه باید ایجاد کرد یا حداقل قرائت خانه؛چراکه در تمام کشورها اصالت با کتابخانه است و فعالیت های کتابخانه ای بسیار مهم هستند؛ در این کانون بنا داریم به شعر توجه ویژه کنیم. 

وی در خاتمه تصریح کرد: ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی به خانواده ها در الویت برنامه های ما است و لازم تا رسانه ها نیز در این راستا با ما همکاری کنند.

کد خبر: 74084
Share/Save/Bookmark